LgitechDInovo Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 tenkte å gå i annskaffelse av et vannkjølingssett, men har et lite problem, jeg har ikke så mye peiling på vannkjøling og lurer derfor på: hvem av disse ville dere valgt?? og hvorfor sett nr 1 sett nr 2 På forhånd takk =) Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Det er en bedre vannblokk på WaterChill settet, men jeg er veldig imot hurtigkoblinger så jeg hadde gått for Mist settet eller satt sammen selv. Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Sett sammen selv, eller kjøp Waterchill settet. Om du kjøper Waterchill settet, så må du være NØYE når du kapper slanger og kopler på slanger til radiator osv. Test det helst i dusj/badekar så du er sikker på at det er tett. Kos deg med vannkjølinga. Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Sett sammen selv, eller kjøp Waterchill settet. Om du kjøper Waterchill settet, så må du være NØYE når du kapper slanger og kopler på slanger til radiator osv. Test det helst i dusj/badekar så du er sikker på at det er tett. Kos deg med vannkjølinga. jeg er ikke helt inn i vannkjøling, så hvis jeg skulle satt sammen selv, måtte jeg nok fått noen til å gjøre det for meg. er det noen som gidder det? noen til maks 2000,- Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Kan du fortelle hva slags deler du har. Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Kan du fortelle hva slags deler du har. Hovedkort: Abit ic7-g Cpu: P4 3,2 Ghz prescott Skjermkort: Geforce 6500 ultra To harddisker: en seagate på 120 og en maxtor på 160 Ram: 1024 mb pc 3200 Hvis det var det du tenkte på. Er det noen som kan sette opp et komplett sett til meg, trenger bare å kjøle cpu forløpig, men settet bør kunne utvides Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Værsgo, mitt forslag: Varenr. Ant. Art.Navn Eksl.mva. Inkl.mva. AC31011 1 stk. AC radiator, "airplex EVO 240", u/nipler 412,00 515,00 ALPHA15115 1 stk. Alphacool vanntank m/pumpe, AGB-E 600 S 319,20 399,00 DDRBX775 1 stk. Danger Den vannblokk, CPU, RBX 775 396,00 495,00 MIST120LSLEBL 2 stk. MIST vifte, 22.8 dB(A), LED, 3xBlå 168,00 210,00 K0100810 2 stk. Kuriyama, slange 1/2"ID - 5/8"OD 49,60 62,00 Totalt 1681,- Viftene var bare noen jeg tilfeldig valgte ut, beste løsningen er vel egentlig å kjøpe et par kraftigere pluss viftestyring, men det blir jo ditt valg. Microplex var tomme for nipler, så du må ta deg en tur på en lokal rørlegger og kjøpe fire stk nipler med 1/4 BSP gjenger og 1/2" størrelse på nippelen, pluss at du trenger en pakke strips som du bruker til slangeklemmer. Vil tro at dette settet utkonkurrerer både mist og waterchill, og er lettere å utvide. Raddisen blir jo en liten restriktor i systemet pga oppbygningen, så bytter du den ut med en BI Extreme II og bruker Alphacool 1000 pumestasjonen, har du et sett som gruser de to andre settene. Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 takk takk Lenke til kommentar
hemsedal Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg kjøpte min første vannkjøling her i fjor sommer og da kjøpte jeg meg et komplett mist sett da det var viktig for meg å vite at dimensjoner, blokker, pumpler, koblinger ol. var 100% riktige. Senere har jeg også vannkjølt mitt 6800gt med samme settet. Det er nok mulig å få bedre/billigere løsninger ved å shoppe rundt, men det man sparer kontra den usikkerheten man oppnår som nybegynner bør du tenke litt på. Det var en riktig avgjørelse for meg å kjøpe en starter pakke dengangen, neste vannkjøling vil jeg nok være litt mer selektiv på, men da har jeg iallefall den nødvendige erfaringen man bør ha. Lykke til! Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) Ser poenget ditt hemsedal, jeg kjøpte også et fedig kit for å være sikker på at alt passer. Men det varte ikke lenge før jeg angret kraftig... Skal du kjøpe ferdig-sett så kjøp ihvertfall et med 2x120mm raddis hvis du har tenkt å utvide senere eller overklokke en del. Problemet med 120mm radiatorer er at de ikke avgir nok varme i et kraftig overklokket system uten å støye, og da er hele vitsen med vannkjøling borte. Et luftkjølt system hadde gjort samme jobben. Radiatoren er kanskje den viktigste komponenten i et vannkjølingssystem. Den skal kvitte seg med varmen. Vanligvis er det den største kilden for støy, det er den komponenten som er vanskeligst å feste og bytte i kabinettet (Hvis du fester den skikkelig da), den blir ikke utslitt, du slipper å skifte den hvis du bytter hw, utviklingen av radiatorer har vel ikke vært særlig revolusjonerende de siste 20-30 åra (minst), og er da sannsynligvis den komponenten du skifter sist hvis du velger en skikkelig fra starten av. Mulig jeg er litt kresen her, men det er min erfaring, og jeg har prøvd en del forskjellig vannkjølingsutstyr... Hvis du først skal punge ut 2000kr på et system så kan du ta deg den tiden du trenger på å sette deg inn i hva som passer sammen og ikke - det er ikke vanskelig. Men føler du deg usikker og blir litt tryggere av tanken på ferdig-system, så velg et med en skikkelig radiator - det er min mening. Endret 14. januar 2005 av CSSSK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå