FuglFøniks Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Jupp, så var det slik at en kamerat av meg skal ha seg ny PC, og valget havnet denne gangen på en barebone. Ettersom jeg har ramlet ut av hardwaredansen, trenger jeg hjelp av dere til å finne fram i jungelen igjen Han bruker PC-en stort sett til ripping av filmer/encoding, så jeg tror en pen CPU & godt med RAM er tingen. Han spiller ikke (kanskje en runde CS to ganger i året eller no ), så skjermkort trenger ikke være noen store greier, men alltid kjekt å ha et greit kort i bakhånd... Han overklokker ikke (hvilket ikke er no spess poeng i med en barebone heller). Greit om vi kan holde et fornuftig støynivå også. Stor harddisk er et must, selv om han har en ekstern på 200GB så trenger han _PLASS_. 200/300GB vil gjøre susen. BUDSJETT: 10.000,- norske kroner. Ja, da var resten opp til dere! //pain Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Netshop: Shuttle SN95G5 AMD Athlon 64 3200+ Winchester Socket 939 OEM Corsair Value 1024MB DDR PC3200 (2x512) PowerColor Radeon 9550 256MB (for å få DVI, pluss mulighet for å ihvertfall kunne kjøre noe spill) Seagate 200GB S-ATA NEC ND-3520 svart Totalt: 8810,- pluss frakt Om han har mer å gå på angående budsjett; større harddisk (eller to av samme), kraftigere CPU (3500+), og/eller RAM med lavere timings (noen prosent målbar ytelse, tør påstå at opplevd ytelsesforskjell er lik 0) Med dette oppsettet har han fortsatt råd til en stilig tastatur/mus-pakke, pluss en spindel eller to med DVD-plater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå