smurfine Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg har laget en standard form, men klarer ikke å få til å sende til flere mailadresser. Vet ikke hvordan man skriver det? Kan noen hjelpe meg? <?php @extract($_POST); $name = stripslashes($navn); $email = stripslashes($email); $subject = stripslashes($subject); $fodsel = stripslashes($fodsel); $adresse = stripslashes($adresse); $postnr = stripslashes($postnr); $telefon = stripslashes($telefon); $ridetime = stripslashes($ridetime); $ridd = stripslashes($ridd); $medlemskap = stripslashes($medlemskap); $foresatt = stripslashes($foresatt); $tekst = stripslashes($tekst); mail( '[email protected]', $subject, "Navn: $name\n. Fødselsdato: $fodsel\n. Adresse: $adresse\n. Postnr/Sted: $postnr\n. Telefon: $telefon\n. Ridetime som ønskes: $ridetime\n. Ridd hvor lenge: $ridd\n. Kun medlemskap: $medlemskap\n. Navn på foresatt (hvis under 16 år): $foresatt\n. Andre opplysninger: $tekst\n", "From: $navn <$email>" ); header("location: index.php?q=takk"); ?> $_POST['felt1'] Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Funker det å separere adressene med komma? Altså: '[email protected],[email protected],[email protected]'? Hvis ikke kan du prøve å kjøre mail() i en loop X antall ganger. Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 ja tror jeg prøvde det, men funka ikke. Har lite peiling på php egentlig. Er det komplisert å kjøre den gjennom en løkke? Kan du vise meg? Lenke til kommentar
EirikO Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 ja tror jeg prøvde det, men funka ikke. Har lite peiling på php egentlig. Er det komplisert å kjøre den gjennom en løkke? Kan du vise meg? Du kan legge mailadressene i et array: $mailadr = array('[email protected]', '[email protected]', '[email protected]'); Så kan du sende mail: foreach($mailadr as $mail) { mail($mail, $subject, $melding); } Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 må bare sette inn ; etter hver mail og et mellomrom mail; mail; mail; mail Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 men pass på når du sender masse mail, fordi da får folk lese de andres mail adresser. Så hvis det da er et stort offentlig forum, så burde du lage en mailadresse: [email protected] som da redirecter til de mailene du skal sende til. Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 jeg sender ikke ut mail. Det er en påmeldingsform for en idrettsklubb. Når folk melder seg på sendes innholdet til styreformann + en til i klubben. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hvorfor ikke bare bruke forslaget til EirikO? Det er et godt forslag og en veldig vanlig måte å sende ut mail til flere mottakere på. Hvis dere sender mail til mange adresser med ; mellom adressene så er ikke det akuratt bedre for serveren. Mailserveren (som ofte er samme pc som webserveren) må likevel sende mailen til flere mottakere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå