S-Blazer Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 I disse dager da alskens mennesker rundt om i Norge sender sine hagleskur av dritt-posteringer på Hardware.no sitt forum, kanskje denne løsningen ville hjelpe en stund. Alle posteringer/diskusjoner blir automatisk stengt, evt slettet etter f.eks 1 uke. Dere kunne jo f.eks prøve med en av emnene i første omgang, og sett åssen dette påvirker mengden av søppel som vandrer rundt om på forumet. Tror ikke personene som posterer masse dritt om f.eks AMD og Intel diskujonen (som forøvrig aldri vil ta slutt..) orker å postere nye poster hver uke :wink: Dere kunne jo også prøve at folk BETALER for å lage en post eller svare på innlegg. En fjortiss kommer ikke langt uten penger i denne verdenen 8] Folk kan gjerne lese innlegg, men ikke svare eller lage nye innlegg uten å ha betalt. (ikke ha for stiv pris heller da...Si 50kr pr mnd, eller 5kr for hvert innlegg som lages) Syns dette høres ut som en bra måte å luke ut verstingene for en god stund :razz: S-Blazer Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 16:30, S-Blazer skrev:Alle posteringer/diskusjoner blir automatiskstengt, evt slettet etter f.eks 1 uke. Hvordan skal man da kunne søke etter informasjon? Quote: Dere kunne jo også prøve at folk BETALER for å lage en post eller svare på innlegg. En fjortiss kommer ikke langt uten penger i denne verdenen 8]Folk kan gjerne lese innlegg, men ikke svare eller lage nye innlegg uten å ha betalt.(ikke ha for stiv pris heller da...Si 50kr pr mnd, eller 5kr for hvert innlegg som lages) Er prinsipielt mot at jeg må betale for å skrive et innlegg, og 5 kroner for hvert innlegg er ihvertfall en stiv pris! Quote: Syns dette høres ut som en bra måte å luke ut verstingene for en god stund :razz: Den beste måten å bli kvitt verstingene på er å ignorere dem. Det burde vært en "Ignore"-funksjon. Lenke til kommentar
Porky Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Hei du, det er ikke 1 april lenger. Mener du det seriøst? Eller var det en dårlig spøk? Som sagt er det ikke forbudt å ha egne meninger likevel om de er elendige... Lenke til kommentar
S-Blazer Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Stengte poster er fortsatt søkbare. Og 5kr for hver postering er ikke mye. En gjennomsnitts person posterer kanskje 3-4 ganger i uken. (maks) Sett bort ifra maraton posterne som posterer hvert 4-5 minutt bare for å komme høyt på posterings lista da.... Har fortsatt ikke hørt noe fra moderatorene. S-Blazer Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg med mine hittil 3387 poster måtte altså ha betalt 16.935,- for å bedrive supporttjeneste overfor resten av forumet samt få svar på kanskje max 15-20 spørsmål jeg har stilt siden jeg startet i fjor høst? Og nei, jeg poster ikke for å være på topp, men fordi jeg trives på forumet og liker å hjelpe andre som spør. Lenke til kommentar
Delux Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Kanskje dette er usakelig, men det er det dummeste jeg noen gang har hørt. Folk her inne på forumet ville gått av skaftet. Akkurat slik som de gjør mot telenor.... PS: 5kr innlegget ????? tenk før du snakker. sier ikke mer. Lenke til kommentar
joac Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 16:51, S-Blazer skrev:Stengte poster er fortsatt søkbare. Hva med ny informasjon ? Quote: Og 5kr for hver postering er ikke mye. En gjennomsnitts person posterer kanskje 3-4 ganger i uken. (maks)Sett bort ifra maraton posterne som postererhvert 4-5 minutt bare for å komme høyt på posterings lista da.... De som har flest poster her, er faktisk de som veldig ofte har gode svar og råd når noen spør om noe. Ser ikke for meg at veldig mange gidder å betale penger for å hjelpe noen.. (ser vel neppe for meg at borre og sosohal betaler over 15000 kroner for å skrive her hehe) Quote: Har fortsatt ikke hørt noe fra moderatorene. Skal du ikke være lei deg for.. Tror ikke dette er et veldig godt forslag :wink: Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 16:51, S-Blazer skrev:Stengte poster er fortsatt søkbare. Ja, men ikke sletta poster Quote: Og 5kr for hver postering er ikke mye. En gjennomsnitts person posterer kanskje 3-4 ganger i uken. (maks) Jo, 5 kroner er mye. Jeg regner meg selv som en ganske moderat poster, og jeg poster vel omtrent 5-10 ganger per dag. Dette blir dyrt! Quote: Sett bort ifra maraton posterne som postererhvert 4-5 minutt bare for å komme høyt på posterings lista da.... Nå er du urettferdig mot dem som poster for å hjelpe slike som meg. F.eks Borre som er til stor hjelp :smile: Quote: Har fortsatt ikke hørt noe fra moderatorene. De er nok overarbeidet. _________________ tsk, tsk... [ Denne Melding var redigert av: zuperMensch på 2002-06-12 17:02 ] Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Kort svar, synes ikke ideen var god. Lenke til kommentar
S-Blazer Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Greit, kanskje jeg tok litt kraftig i når det gjaldt det med 5kr, men hva med et fast månedsbeløp/årsbeløp? (50kr skulle vel ikke være så mye for å svare på så menge meldinger du vil i mnd/året) Vet jeg kanskje erter på meg masse folk, men kom ikke her å si at dere moderatorer ikke har vært inne på ideen. (i en nødsituasjon tyr man til alle midler ) Men var som sagt bare et av sikkert mange hundre tips til hvordan man kan fjerne alle de usaklige meldingene. (og da kan Hardware.no gå med litt profitt også, istedenfor å bare få penger fra reklame bannerne) S-Blazer Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Vis jeg ikke er helt fjern, så her HW.no og de andre websidene de administrerer profittfri, de tjener penger på reklame og slikt, men å forlange penger hos brukerne syns jeg er dumt. Lenke til kommentar
Petitzo Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg synes ikke ideen var så veldig god etter min meining... Dessuten er jeg 16år og har ikke så mye penger jeg heller og jeg synes det ville ha vært veldig urettferdig mot oss som ikke har jobb ! Men alle skal få lov til å ha sine egne meininger :smile: Lenke til kommentar
vegge Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Denne ideen var kanskje ikke så lur... Men å stenge hardware.no i ei uke kunne gått an. Så kunne alle fått tid til å lære seg søkefunksjonen og retningslinjene. Egentlig er dette også ganske dumt. Folk vil bare fortsette å poste dritt når forumet kommer opp igjen. Hmm... Vel, jeg synes hardware.no er på vei opp igjen. Tror dette kan bli bra hvis folk konsentrerer seg mer om å skrive gode innlegg, og bruke mindre tid på å diskutere moderatorer. I det ideelle forumet skulle moderatorene vært usynlige. De kan yte litt hjelp, men i dag har de ikke tid til det. De må nemlig forsvare seg mot folk som elsker å diskutere/provosere osv. Stå på folkens! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Må selv si at løsningen jeg presenterer her må være noe av det enkleste/letteste å gjennomføre. Venter forøvrig enda på svar ifra Amund... Lenke til kommentar
pskard Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Quote: borre skrev (2002-06-12 22:09):Må selv si at løsningen jeg presenterer her må være noe av det enkleste/letteste å gjennomføre.Venter forøvrig enda på svar ifra Amund... Ikke bare Amund som har noe å si på det... Nevnt det internt og det var ikke store stemningen for det. Grunnen er at vi vil at folk som har et problem skal kunne få hjelp med en gang! Om vi krever at en venter i flere dager synker verdien raskt... Ellers takk jeg for forslaget! Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Hei! Synest ideen ikkje er så god. Som borre nemte: (ikkje sitat) Om ein må betale x-antall kroner for å skrive innlegg er det ikkje sikkert folk som kan hjelpe vil skrive innlegg fordi det da ville koste dei penger. ----- Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Quote: Og nei, jeg poster ikke for å være på topp, men fordi jeg trives på forumet og liker å hjelpe andre som spør. That`s the spirit! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå