Gå til innhold

Takk for oppholdet.

Anbefalte innlegg

Ikke missforstå: Jeg er enig med deg at internett-bøller skal slås ned på, men til en viss grad. Synspunktene dine er flotte (men for guds skyld, prøv å ikke skrive så langt, øya mine tåler det ikke ;) ), og uttalesen min var ikke for å rettferdiggjøre mobbing siden det ikke er ansikt til ansikt.

Men jeg står fortsatt på mitt når det gjelder at det må skilles mellom internett og "virkeligheten" (er fullt klar over at internett er en del av virkeligheten, men det er fortsatt en virtuell verden, hvor hvem som helst kan late som de er en de ikke er og dermed skape er "falsk virkelighet".

EDIT: Med langt innlegg mener jeg 2013 ord ;)

Dobbel så lang som norsktentamnen min :blush:

Endret av Thompzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda,

det blir tett med folk som FORVENTER at du skal hjelpe dem med noe servert på sølvfat, og forventer at du skal kunne scanne hjernen deres slik at du forstår hele situasjonen bare de sier stikkord som "hjelp" og "skjerm" og dermed regner med at du nesten har så god innsikt at du kunne likesågodt vært der på rommet hos dem når situasjonen oppsto og har svaret liggende klart på innerlomma."

Jeg forstår godt at sånne dilledanter burde settes litt på plass,

men fikk ikke følelsen av at den setningen du ga som eksempel var arrogant, mer desperat og korttenkt bare fra en stakkars idiot som snart kommer til å få seg en på trynet av faren sin ( Mr. Deedss - "noo Daddy nooo!!!!" ).

Spørsmålet blir vel bare hvordan man skal sette dem på plass, skal man bruke 3 linjer på å forklare dem at dessverre, de må roe seg ned litt og komme med en bedre beskrivelse. Eller skal man bruke 1 setning på å få dem til å føle seg dumme, uten et minste forslag til hvordan de skal forbedre holdninga si.

Har min erfaring fra endel MMORPG's med folk som arrogant og uvitende/naivt spør om ting som (tiggere):

"can i hv credz plzz??"

"u givme monay?!!"

Det kan være veldig irriterende. og hvis man da svarer f.eks "Try again, this time, take your time to ask me in a slow, discrete and polite fashion, show me how you can make me WANT to give you money? Make up a story or something why you're so broke."

Og enda så svarer personen ting som f.eks

"huh?? FU!!!!!! mothafucka!!!!"

men sånne situasjoner blir nesten mer morsomme screenshots til galleriet enn irriterende.

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

Helt enig i at å bruke litt ekstra tid på tastaturet for å roe ned er person er mye sunnere. Det er bare så kjedelig hvis man har med 13-åringer uten en smule forståelse for toleranse og respekt (sier ikke at alle 13-åringer er sånne, det finnes flere voksne eksempler på denne typen, men i og med at jeg har en 13-åring i huset snakker jeg bare av erfaring).

Hadde alle hatt en generell oppfatning av folkeskikk og beherskelse ville verden og internett vært et mye bedre sted å leve i, men som hele denne tråden bygger på er det alltid noe som tar snarveien og tenker kun på seg selv.

Flott at du begrenset innleggsinnholdet litt, det er slitsomt å lese lange tekster med månedslinser :blink:

Som du selv skriver liker du å skrive. Tror du hadde hatt nytte av en weblogg hvis du ikke allerede har det, for du har utrolig mye interessant på hjertet og hjernen.

Lenke til kommentar

Karmacom ikke la dem som plager deg vinne :(

Jeg har selv vert medlem her siden 2002, men jeg mistet passorde til brukeren min og fikk problemer med og få nytt.

Følgte menualen slavisk men jeg fikk ikke nytt passord :(

Så da har jeg lagd ny bruker.

Men det var ikke poenget :p

Jeg husker også att jeg fikk masse tilbakemellinger og dritt på meg siden jeg skriv feil eller lignende :(

Kan du heller ikke ver med og få slutt på det ? :D

Hvis du forsatt vil finne en annen plass eller slutte så vinner jo de som plager og rakker i folk :(:cry:

Lenke til kommentar

Joda, blir nok en stund til jeg :D

Kommer til å holde haukeøyne på både bøllete brukere, og bøllete moderatorer ( hvis det finnes ).

Etter min mening er det ikke skrivefeilene til folk som gjenspeiler en person, Men viljen til å være hyggelig ovenfor andre og skape en god stemning både med og uten skrivefeil.

Leit å høre, at du måtte lage ny bruker.

Lenke til kommentar

QUOTE (christaaah @ 15/01/2005 : 00:46)
gadd isje lese det... hater deg uansett

:)

Et utrolig godt eksempel på hvordan man bør oppføre seg her på forumet. Her var det jo massevis av saklige, konstruktive og gode argumenter for uttalelsen, og denne personen kan lett gjøre noe med dette utifra det du sa.

:nei:

Er litt skremmende hvor usaklig det går ann å bli :ermm: Du er jo en Maddox opp av dage. :thumbdown: Skremmende. :hrm:

Jeg skjønner nå litt bedre hva du mener karmacom. Men sant å si syns jeg ikke dette er den "generelle" tonen i forumet, jeg har ikke lagt merke til at det er slik veldig ofte :)

Lenke til kommentar

QUOTE (SirMaximus @ 14/01/2005 : 09:58)
QUOTE (zeph @ 13/01/2005 : 18:40)
Eg synest det er greit om ein (1, one, 3-2) kanskje skriver til slutt i posten sin (som handler om emnet) "Denne er feilpostet og skal være under....", men ikkje 10!

Det er moderatoren sin jobb, derfor finnest knappen "Report". Kva hjelper det om folk klager over feilpost om ein moderator ikkje får vite det?

Jeg vil faktisk foreslå å legge dette til i retningslinjene (som allerede er lesestoff for en god stund).

"Feilposter, sms-språk o.l. skal IKKE kommenteres med et ord i tråden, men rapporteres. Har du ingenting å tilføye diskusjonen lar du være å poste. Klaging innad i tråder på dette vil bli slått ned på."

Noe sånt, kanskje?

Vel, da får vi et annet problem, nemlig at plassen der rapporteringene kommer inn (regner med at det er slik, en liste eller noe) vil bli fyllt opp med rapporteringer fra én og samme hendelse.

Marvil sendte for en god stund siden en PM til DesertGlow, og spurte om det var rett å bruke en post for å si at tråden var rapportert, og det var det - sikkert av den grunn som jeg nevnte først i svaret mitt her.

Dette betyr ikke at det ikke kan stå noe om det du sier i retningslinjene, men la oss skrive noe slikt som at én kan skrive ett innlegg om at tråden/posten er rapportert, og ingen flere.

Dette var kanskje litt sidestilt for selve problemstillinga i denne tråden, men men.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Dette er jo rett og slett unødvendig syns jeg. Folk må tåle litt kritikk. Jeg har vært her en stund og jeg får fortsatt kritikk hvis jeg sier noe feil. Sånt må man bare tåle syns jeg. Ingen som er ute etter å "ta" de nye, har jeg aldri opplevd og jeg har vært ny her jeg og en gang.

Lenke til kommentar

Mr.Berg:

Ja, jeg er forsåvidt enig, en post skader ikke, bare kjipt om det blir trådens samtaleemne. Men nå er dette et annet tema, jeg skal gi meg med offtopic-prat ;)

Karmacom:

Flott at du velger å bli. Har lest noen av postene dine, og ser at du er kunnskapsrik og har peiling. Og jeg må si jeg er imponert over skrivelysten din, hehe...

Endret av SirMaximus
Lenke til kommentar

QUOTE (MacManus @ 15/01/2005 : 15:34)
Dette er jo rett og slett unødvendig syns jeg. Folk må tåle litt kritikk. Jeg har vært her en stund og jeg får fortsatt kritikk hvis jeg sier noe feil. Sånt må man bare tåle syns jeg. Ingen som er ute etter å "ta" de nye, har jeg aldri opplevd og jeg har vært ny her jeg og en gang.

Det er nettopp det folk har litt dårlig med her på forumet.

Kommer man med kritikk så er det som oftest "Fan ditt rasshøl" som svar tilbake eller.no i den duren.

Lenke til kommentar

QUOTE (B|Real @ 15/01/2005 : 18:38)
QUOTE (MacManus @ 15/01/2005 : 15:34)

Det er nettopp det folk har litt dårlig med her på forumet.

Kommer man med kritikk så er det som oftest "Fan ditt rasshøl" som svar tilbake eller.no i den duren.

Har du gått igjennom hver eneste post på f.eks "bærbare datamaskiner" for de to siste ukene og verifisert at all kritikk mot noen der har vært saklig, og at alle som evt. da ikke har likt det er hormonbefengte fjortiser så fulle av vranghet at det ikke nytter å snakke hverken til eller med dem uten at de tilter helt og begynner med "fan ass ditt rasshøl!" "buuu du er bare ute etter mæ du! buu huu".

Du burde muligens sjekke før du generaliserer og bagatelliserer en helt tråd når folk tydeligvis er såppas opptatt av emnet at de selv reagerer. Du skal ikke lenger enn 7-8 poster tilbake før du finner "gadd ikke lese... hater deg uansett" kommentar i denne tråden heller.

At folk må tåle kritikk er en ting, men de betyr ikke at bølletryner har lisens til å slenge dritt i trynet på folk og kamuflere det som "kritikk til personens eget beste".

Når det gjelder lunte. Hvis det er slike kommentarer man får, da forstår jeg at folk får humøret ødelagt, og blir sittende igjen med en kort lunte.

Her har vi brukt X antall sider og poster i tråden på å presisere frem at dette gjelder ikke slike fjortiser, gjelder ikke normal kritikk, har du ikke fått det med deg? Nå gir jeg deg kritikk for at du tydeligvis ikke gidder å sette deg inn i et tema, men du gidder gjerne å kommentere det uten å ha satt deg inn i det, tåler du min kritikk?

Hvor langt er du villig til å gå for å stå beinhardt på utsagnet som at "det er ingen som er ute etter å "ta" de nye her" ? , for jeg kan bruke 1 uke med nøye gjennomgåelse av tråder og poster her legge frem unektelige bevis for at det er et mindretall her som desperat prøver å A: være verdenspoliti, som B: gjør dette på en unødvendig stygg og krass måte som mulig ovenfor dem de praktiserer sine jeg-skulle-ønske-jeg-var-en-moderator-evner-og-pirker-på-hver-minste-ting-høylytt på.

Ingen som liker petter smarte'ere som bruker 6-7 poster daglig på kun "heh.. skulle ikke denne vært et annet sted??" , går 1 time, så ser man samme personen igjen i et helt annet sub-forum: "tror du har bomma litt! feilposting er en fin bil! rapportert!" osv osv.

Det er en saklig grense for ting, og når enkelte overgår den grensen i sin påpaselighet, da blir det ubehagelig å gjøre selv verdens minste og mest harmløse feil.

En annen ting er når man ikke feilposter, og man har kildene sine på det rene, og enda så hopper en 7K poster som tror han er IT-ekspert bare fordi han har vanket i et hardware forum i 2 år og "irettesetter" deg på en stygg måte. Det blir jo litt for dumt når personen da viser seg å ha feil, og dem bare fortsetter å kverrullere fordi de ikke innehar den menneskelige egenskapen å kunne innrømme feil.

Det blir for dumt, og definisjonen din av at dette er bare noe som foregår i en fantasiverden i hodet på fjortiser blir for enkel.

Karma.

Lenke til kommentar

QUOTE (Karmacom @ 15/01/2005 : 22:58)
Har du gått igjennom hver eneste post på f.eks "bærbare datamaskiner" for de to siste ukene og verifisert at all kritikk mot noen der har vært saklig, og at alle som evt. da ikke har likt det er hormonbefengte fjortiser så fulle av vranghet at det ikke nytter å snakke hverken til eller med dem uten at de tilter helt og begynner med "fan ass ditt rasshøl!" "buuu du er bare ute etter mæ du! buu huu".
Nei, det kan jeg umulig ha gjort for jeg er i mil.no for tiden og har ikke tid til å være her 24/7.

Har jeg sagt at ALLE er sånn på forumet? Nei.

Det er dine ord.

Du burde muligens sjekke før du generaliserer og bagatelliserer en helt tråd når folk tydeligvis er såppas opptatt av emnet at de selv reagerer. Du skal ikke lenger enn 7-8 poster tilbake før du finner "gadd ikke lese... hater deg uansett" kommentar i denne tråden heller.

Et ord:HÆ?

At folk må tåle kritikk er en ting, men de betyr ikke at bølletryner har lisens til å slenge dritt i trynet på folk og kamuflere det som "kritikk til personens eget beste".
Når det gjelder lunte. Hvis det er slike kommentarer man får, da forstår jeg at folk får humøret ødelagt, og blir sittende igjen med en kort lunte.

Hvem har sagt at de har?

Det blir da luket bort de kommentarene som kommer (i allefall de som _blir_ rapportert).

Hvis du leser retningslinjene så ser du straks at det er noe som ikke tollereres her på forumet...men om nye folk leser retningslinjene og nettikette er forsatt en sak som stadig blir understreket: Det blir ikke gjort så veldig ofte at det gjør noe.

Her har vi brukt X antall sider og poster i tråden på å presisere frem at dette gjelder ikke slike fjortiser, gjelder ikke normal kritikk, har du ikke fått det med deg? Nå gir jeg deg kritikk for at du tydeligvis ikke gidder å sette deg inn i et tema, men du gidder gjerne å kommentere det uten å ha satt deg inn i det, tåler du min kritikk?

Nei jeg hater deg over alt på jorda..

(var ironi)

Jeg tåler fint kritikk jeg, har aldri hatt no problemer med kritikk.

Og å si at jeg ikke har satt meg inn i temaet, hva vet du egentlig om det?

Hvor langt er du villig til å gå for å stå beinhardt på utsagnet som at "det er ingen som er ute etter å "ta" de nye her" ? , for jeg kan bruke 1 uke med nøye gjennomgåelse av tråder og poster her legge frem unektelige bevis for at det er et mindretall her som desperat prøver å A: være verdenspoliti, som B: gjør dette på en unødvendig stygg og krass måte som mulig ovenfor dem de praktiserer sine jeg-skulle-ønske-jeg-var-en-moderator-evner-og-pirker-på-hver-minste-ting-høylytt på.

Selvsagt er det personer som gjør dette, hallo, hvilken verden lever vi i?

Vi lever ikke i en verden der alle mennesker kommer overens med hverandre. Hvis du tror det så burde du revurdere ditt menneskesyn...

Og, dette vil ikke skje her på forumet. Folk vil misslike andre brukere uansett hvor mye du ønsker at vi skal leve i en one-big-happy-family.

Ingen som liker petter smarte'ere som bruker 6-7 poster daglig på kun "heh.. skulle ikke denne vært et annet sted??" , går 1 time, så ser man samme personen igjen i et helt annet sub-forum: "tror du har bomma litt! feilposting er en fin bil! rapportert!" osv osv.
Det er en saklig grense for ting, og når enkelte overgår den grensen i sin påpaselighet, da blir det ubehagelig å gjøre selv verdens minste og mest harmløse feil.

Vel, som sagt, folk bruker ikke rapporter-knappen ofte nok. Man skal rapportere slike ting istedede for å bruke energi på å skrive: "tror du har bomma litt! feilposting er en fin bil! rapportert!"

Men tåler du ikke at folk sier i fra så...

En annen ting er når man ikke feilposter, og man har kildene sine på det rene, og enda så hopper en 7K poster som tror han er IT-ekspert bare fordi han har vanket i et hardware forum i 2 år og "irettesetter" deg på en stygg måte. Det blir jo litt for dumt når personen da viser seg å ha feil, og dem bare fortsetter å kverrullere fordi de ikke innehar den menneskelige egenskapen å kunne innrømme feil.

Si da bare heller navnet på den du føler deg uretferdig behandlet på en å komme med slike uttalelser..

Og hvis du forsatt tror at antall poster har med pc-kunnskaper å gjøre så burde du også tenke en gang til :)

Det blir for dumt, og definisjonen din av at dette er bare noe som foregår i en fantasiverden i hodet på fjortiser blir for enkel.

Ja dette blir for dumt...for skulle du ikke ha forlatt for x antall poster/dager siden?? ;)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...