kiripe Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Heisann! Jeg mener jeg leste her et sted om en måte å bruke den trådløse routern som et AP ved å koble kabel fra ngt routern til en av LAN porten på routeren fremfor WAN som er vanlig. Husker ikke så mye av dette her så det hadde vært glimmers hvis noen har peiling? Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Nevermind folks, fant det ut selv etter litt knoting. Var forøvrig ikke så vanskelig som jeg trodde. Dersom noen andre skulle trenge hjelp til det her, så er det bare å pm'e meg. Lenke til kommentar
andy1234 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Hva fant du ut? Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en 3com router og bruke mot NGT sin router. Hvordan har dette fungert for deg. Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 25. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2005 Heisann! Fant ut at det går fint an å bruke den som et ACCESSPOINT, i stedet for router ("dobbel routing" blir litt grisete) Følgende fungerer. *Plugg kabelen som går fra ngt sin router og som normalt skulle gått inn i pc'en, inn i en av de fire nettverksportene. *Deretter en kabel fra en ytterligere nettverksport og inn til pc'en din. *Koble deg inn på routeren, default via http://192.168.1.1 og skru av DHCP på LAN settings. (unit cofiguration) Samtidig må du gi routeren en ip som er innenfor det NGTrouteren deler ut, f.eks 10.0.0.10 (husk at dette blir den adressen du må bruke for å logge deg på routeren igjen senere.. ---> http://10.0.0.10) Det skal være alt som trengs.. Nå vil routeren fungere som et accesspoint i stedet, og alle port instillinger skal gjøres på NGT sin router, med andre ord vil du sannsynligvis ikke behøve å forandre noe fra hva du har hatt fungerende tidligere. Kan evt. gå inn på denne tråden der det var en annen som hadde tilsvarende problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå