Sloth_lien Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hvorfor virker ikke DOS programmer i Win 2000? Hvis jeg prøver å spille spill som "Achtung die Kurve" eller andre ting som må kjøre i DOS Kommer feilmeldingen som står på bildet opp. Kjører Windows 2000 med site sp tror jeg.. Har det noe å si at jeg har AMD 64? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Win2000 og XP inneholder ikke DOS. Win98 og ME var de siste versjonene som var basert på DOS. Lenke til kommentar
Sloth_lien Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Så det er ingen måte jeg kan få brukte ms-dos programmer? Kunne til en viss grad bruke ms-dos programmer/spill på xp, men jeg husker ikke hvordan. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Edit: Borte vekk... Endret 12. januar 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Har ikke så mye peil på å kjøre spill, men har hørt om DOSBox: http://dosbox.sourceforge.net/news.php?show_news=1 Lenke til kommentar
-Enigma- Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Dosbox som sagt over fikser problemet! Det er en emulator som emulerer dos, med denne kan du praktisk talt spille alle de gamle dos klassikerne, jeg hadde dessverre en del problemer med å få dosbox til å gå flytende da jeg brukte det. enigma Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Du kan sette opp speeden på emulatoren med noen tastetrykk, husker ikke helt hvordan, men det står nok i readme fila. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå