Gå til innhold

XFX GeForce FX5200 256MB DDR, PCI PCI, TV-Out/DVI

nabben

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva bruker du PCen til da? Vil du spille nyere spill på den?

Jeg har ikke prøvd kortet, men har brukt et FX5200 kort en stund. Byttet til et 6600GT for litt over en uke siden. Jeg tror ikke du vil få så veldig god ytelse av det kortet, men det spørs jo litt på hva du ønsker å bruke det til.

Endret av Lættis
Lenke til kommentar

Du trenger ikke kjøpe det kortet med 256MB minne. Det med 128MB minne vil nok holde. Jeg tror ikke det vil bli noe bedre med 256MB enn 128MB minne. Ulempen med PCI skjermkort er at ytelsesforbedringen fra integrert grafikkontroller ikke er så stor.

Siden du bruker maskinen din til spill så ville jeg sett på mulighetene for oppgradering til et hovedkort med AGP eller PCI-E port for å få større glede av spillingen. Kan det være av interresse?

Endret av Lættis
Lenke til kommentar

tingen er at jeg ikke gidder å slenge i for mye penger i det, siden jeg ikke spiller så altfor mye.. men vil ha et kort som jeg har mulighet til å spille litt med hvertfall.. hadde ikke mer enn ca 900 marks i 3dmark 2003, så et bedre enn det integrerte må jeg hvertfall ha.

Lenke til kommentar
tingen er at jeg ikke gidder å slenge i for mye penger i det, siden jeg ikke spiller så altfor mye.. men vil ha et kort som jeg har mulighet til å spille litt med hvertfall.. hadde ikke mer enn ca 900 marks i 3dmark 2003, så et bedre enn det integrerte må jeg hvertfall ha.

Bedre enn det integrerte kortet blir det, men ikke noe å rope hurra for. Det vil nok flyte litt bedre i spill.

Den beste poengsummen jeg klarte med mitt gamle FX5200 kort i 3DMark03 var 1668. Det var da et AGP kort.

Du får jo bare velge selv om den ytelsesøkningen et nytt skjermkort vil gi er verd pengene du må betale for det.

Lenke til kommentar
men kan jeg øke ytelsen no særlig med et pci kort uten å betale tusenvis av kroner? i så fall, hvilket?

Det XFX kortet du har nevnt er et bra PCI grafikkkort.

Skal jeg anbefale deg et PCI skjermkort så vil jeg si at XFX sine er å foretrekke. De støtter DirectX9 og OpenGL 1.4.

Jeg vil anbefale deg å kjøpe dette om du kan vente til det kommer inn på lager:

XFX GeForce FX5200 128MB DDR, PCI PCI, TV-Out, "low-profile", Retail

Eller dette som du har sett på om du vil betale litt ekstra, men du slipper å vente:

XFX GeForce FX5200 256MB DDR, PCI PCI, TV-Out/DVI, Retail

Grunnen til at jeg anbefaler 128MB versonen er at det er billigere og du vil ikke få noe ekstra ytelse med dobbelt så mye minne.

uten å betale tusenvis av kroner?

Med dette regner jeg med du sikter til Matroxkortene. Disse er ikke beregnet for spill, men mer for flerskjermoppsett for "kontorarbeid". Så disse er ikke noe godt alternativ for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...