Gå til innhold

6600 gt /klokket 9600pro

poffer

Anbefalte innlegg

Har spurt om disse kortene tidligere og synes jeg fikk bekreftet mine antakelser om at 6600 gt skulle være et mye bedre kort.

Etter å ha fulgt flere tråder vedrørende 6600 gt agp begynner jeg å tvile på om en slik oppgradering er noe vits i det hele tatt? Har jo lest en hel haug med tester som viser at 6600 gt yter 60% mer men vil jeg merke noen forskjell fra det kortet jeg har?

Er ingen hitech gamer men spiller endel. Har i dag et klokket 9600 pro og meningen med å kjøpe 6600 gt var med tanke på bedre grafikk/ytelse.

Er det slik at hvis en spiller på flatskjerm som har max oppløsning på 1280x1024 så vil en ikke nyte godt av den bedre ytelsen på 6600 gt fordi man ikke har muligheten til å kjøre spillene i høyere oppløsning??

Leste under en tråd at hvis en f.eks hadde oppløsning på 1024x768 så var en slik oppgradering liten vits... Hva med f.eks en 15" lcd hvor sistnevnte oppløsning er max??

Er det slik at den eneste forskjellen er bedre AA/AF

Håper på edrue svar som ikke baserer seg på synsing og rykter..

cpu sempron 3000+ og 512MB ram

Endret av poffer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er MEGET stor forskjell på 9600pro og GeForce 6600GT, særlig i nyere spill som Half-Life 2 og Doom III. Forskjellen blir enda større når du slår på AA of AF.

Dette er en god test...

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2277

Ta Doom III som et eksempel... (1280x1024)

9600XT = 17.9 fps

6600GT = 48.7 fps

Her slår faktisk 6600GT et x800pro kort... OpenGL er jo der nVidia er sterkest.

Også CS:Source Stress Test... (1280x1024)

9600XT = 41.3 fps

6600GT = 83.3 fps

Les som sagt hele testen. Tror nok du kommer til å merke ganske stor forsjell. Du kan iallefall slå på AA of AF. Husk at du også kan klokke 6600Gt kortet. Jeg har bare erfaringer med XFX sitt AGP kort... Det er klokket stabilt til 550/1200 hos broren min... (XFX bruker 1.6ns GDDR3 minne som er klokkevennelig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...