duzzy Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hei, Jeg leter etter en router som har mulighet til å dele båndbredden. Dvs. har jeg 2Mbit/2Mbit og 4 brukere så skal hver ha 512/Kbit/512/Kbit. Finnes det noe slikt? Gi meg gjerne linker til div. nettbutikker/produsenter. På forhånd takk! Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Etter det jeg forstår, så er de rimligste alternativene Draytek Vigor 2600G og 2900G. Har imidlertid ikke noe erfaring med disse produktene, så du får gjøre litt research selv. Et rimligere alternativ er en Linux-router på en gammel PC, f.eks. floppyfw med traffic shaping. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Et rimligere alternativ er en Linux-router på en gammel PC, f.eks. floppyfw med traffic shaping. Hadde det ikke fungert med Netlimiter også ? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hadde det ikke fungert med Netlimiter også ? Kommer an på hvor mye man stoler på de som har de fire brukerene. Vil man ha sentral kontroll, så er ikke NetLimiter noe særlig. Vil også koste ca. 700 kroner for fire lisenser. Lenke til kommentar
joebush Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) En Linksys WRT54G med Sveasoft skal visst løse problemer. Og da får du wireless med på kjøpet. Nei, den har QOS men ikke en slik styring som her ønskes, det kommer kanskje i neste versjon av firmwaren som er på planleggingsstadiet. Skal du ha håp om dette må du kjøpe den som heter GS i og med den har dobbelt så mye minne og RAM enn G-modellen. Endret 13. januar 2005 av agvg Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 hvis du har litt peiling på linux så kan du jo få tak på en gammal maskin og sette opp debian på den. har en kamerat som har gjort det. da er det bare å skrive inn ip'n te brukeren og sette hvor stor båndbredde du vil at den brukeren skal få "tilgang" til. i dette tilfellet 512/512. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 clarkconnect (linux) har jeg hørt skal være veldig enkelt å sette opp. Om det har noe instillinger for å dele båndbredde vet jeg ikke. Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 clarkconnect (linux) har jeg hørt skal være veldig enkelt å sette opp. Om det har noe instillinger for å dele båndbredde vet jeg ikke. Jo, den har det. Bruker det selv. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Henriko^ Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 clarkconnect (linux) har jeg hørt skal være veldig enkelt å sette opp. Om det har noe instillinger for å dele båndbredde vet jeg ikke. Bruker ClarkConnect selv, er som sagt veldig enkelt og sette opp, med bra webinterface. Men er kun mulig å begrense "nedlinja" men dessverre ikke uploadlinja... Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 ASUS wl-500g har en funksjon for båndbredde kontroll, forutsetter at du oppgraderer firmware. Koster ca 1000,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå