Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling av båndbredde

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg leter etter en router som har mulighet til å dele båndbredden. Dvs. har jeg 2Mbit/2Mbit og 4 brukere så skal hver ha 512/Kbit/512/Kbit. Finnes det noe slikt?

Gi meg gjerne linker til div. nettbutikker/produsenter. :)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En Linksys WRT54G med Sveasoft skal visst løse problemer. Og da får du wireless med på kjøpet.

Nei, den har QOS men ikke en slik styring som her ønskes, det kommer kanskje i neste versjon av firmwaren som er på planleggingsstadiet.

Skal du ha håp om dette må du kjøpe den som heter GS i og med den har dobbelt så mye minne og RAM enn G-modellen.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

hvis du har litt peiling på linux så kan du jo få tak på en gammal maskin og sette opp debian på den.

har en kamerat som har gjort det.

da er det bare å skrive inn ip'n te brukeren og sette hvor stor båndbredde du vil at den brukeren skal få "tilgang" til. i dette tilfellet 512/512.

Lenke til kommentar
clarkconnect (linux) har jeg hørt skal være veldig enkelt å sette opp. Om det har noe instillinger for å dele båndbredde vet jeg ikke.

Bruker ClarkConnect selv, er som sagt veldig enkelt og sette opp, med bra webinterface. Men er kun mulig å begrense "nedlinja" men dessverre ikke uploadlinja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...