Gå til innhold

ubrukelig/kjedelig emne. tråden stengt!

Anbefalte innlegg

Moderatoren (skal ikke nevne navn) likte ikke emnet som jeg tok opp i en tråd. Dette emnet var litt viktig for meg å få diskutert, men moderatoren sa at det var et ubrukelig emne (han personlig likte det ikke) og stengte tråden min. Skal vi begynne å få diktator moderatorer som stenger tråder de synes er uinteresange eller kjedelige? Jeg for min del sytes at dette var helt urimelig...

Her er tråden..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neivel, men jeg føler egentlig at dere tar parti no, og ikke ser saken utifra det den egentlig er. Hvis dere leiter litt på forumet så hadde dere nok funnet mange tråder som det ikke hadde vert noe spesielt poeng i å beholde, men det er no ingen grunn for å stenge de. Eller synes dere det? At moderatorene skal begynne å stenge tråder som tar opp noe som er kjedelig eller mindre interesant? Jeg tror dere heller skal tenke litt over hva dere egentlig sier..

Og jeg ser heller ikke noe galt med emnefeltet mitt. Det er opplysende i forhold til det som jeg tar opp. Og uansett så var det ikke det wh1te mente med ubrukelig emne. Han mente at emnet mitt var ubrukelig, ikke emne feltet..

Og å kalle tråden for forsøpling av forumet.. Hva er det for utsagn? Du virker ikke mye glup når du lirer av deg noe sånt. Skal jeg begynne å si at dine tråder forsøpler forumet bare fordi de ikke tar opp noe jeg intereserer meg for?

Det er ikke meningen å være frekk eller å fornerme noen, men jeg var veldig uenig i avgjørelsen til denne moderatoren. Og jeg føler at dere egentlig har tatt wh1te sitt parti uten å kaste så mye som et blikk på poenget mitt her... Moderatoren skriver svart på kvitt: Ubrukelig tråd..

Endret av knokle_85
Lenke til kommentar

Det er mange tråder det ikke finnes mye å diskutere og kvirulere (i denne sammenhengen) ;) rundt. Men de blir jo ikke stengt av den grunn. Det finnes mange typer tråder. Du har oplysningstråder som nesten aldrig fører til diskusjoner. Det er spørsmål og mange flere. Min tråd var bare en komentar. Sist jeg sjekket så var det ikke noen krav til innholdet i tråder. Greit nok at jeg feilpostet, det var seint og jeg kunne ikke finne off-topic'en, men jeg har vel rett til å ta opp ting jeg tenker på i lik linje med alle andre på forumet. Det kalles for ytringsfrihet, og self om forumet ikke følger denne regelen til punkt og prikke så synes jeg ikke at moderatorer skal sitte å avgjøre at noen tråder tar opp mer "ubrukelige" emner enn andre... Og det er poenget! ikke om det var "søppel" eller ikke..

Endret av knokle_85
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hva forventer du egentlig av tråden når første svar er:

Hvorfor gidder du å tenke på dette??
Hvorfor gidder du å lage en ny tråd om dette?

Hva var poenget med tråden? Hvilke svar ønsket/trodde du at du skulle få?

Så får jeg vel sitere nettiketten som sier:

Ta deg god tid når du skriver postene dine og se spesielt godt etter skrivefeil, grammatiske feil og eventuell feilinformasjon. Du skal ikke bruke SMS- språk og helst ikke forkortelser, spesielt ikke hvis det er en forkortelse folk flest ikke kan. Hvis du i etterkant oppdager en skrivefeil kan du i så fall bruke "Edit"-funksjonen til forumet for å endre på det som var feil. Det er vanlig å skrive "Edit: 'Det som har blitt endret'" etter en eventuell endring slik at folk kan se hvorfor du har endret på innlegget.

Mulig du syntes jeg var litt krass når jeg stengte den, men det var av min oppfatning at tråden var ubrukelig og av ingen interesse. Du burde ha merket tendensen med en gang, dessuten er ikke OT til å poste utelukkende dritt i. Hvis du har et stort problem med at folk redigerer postene sine og sier i fra etterpå, i henhold til nettiketten, bør du heller telle til ti før du lager en ny tråd om hvor sur du er på alle.

Det hadde kanskje vært en ide å ta det opp i Klagemuren - ergring over grammatiske skrivefeil?

Lenke til kommentar

QUOTE (wh1te @ 12/01/2005 : 23:18)
Det hadde kanskje vært en ide å ta det opp i Klagemuren - ergring over grammatiske skrivefeil?

Hva? Ta det opp der? Det har da ingenting med grammatiske skrivefeil å gjøre! Dårlig forslag, enklet og greit.

Når det er sagt så skjønner jeg fint lite hvorfor den tråden (tråden trådstarter linker til) er stengt. Det ER til en viss grad diskuterbart.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

QUOTE (Ernie. @ 13/01/2005 : 00:11)

Hva? Ta det opp der? Det har da ingenting med grammatiske skrivefeil å gjøre! Dårlig forslag, enklet og greit.

Med en viss vri kunne det blitt gjort. Jo, så klart har det noe med grammatiske skrivefeil å gjøre. Det er ofte grunnen til at folk redigerer. Så kunne han spurt om hva folk syntes om den lille notisen om at innlegget var blitt redigert. Så dårlig var det enkelt og greit ikke.

Når det er sagt så skjønner jeg fint lite hvorfor den tråden (tråden trådstarter linker til) er stengt. Det ER til en viss grad diskuterbart.

Stengte den fordi

a) Den skulle vært postet i søppel, mener jeg. Altså feilpost.

b) Den fikk dårlig respons med en gang.

c) Hele posten er dårlig formulert med misbruk av caps, skrivefeil og useriøsitet (virker det som for meg) (eks: "Edit: skriveleif (prøv å gjette hvor)")

Lenke til kommentar

QUOTE (wh1te @ 13/01/2005 : 00:21)
QUOTE (Ernie. @ 13/01/2005 : 00:11)

Med en viss vri kunne det blitt gjort. Jo, så klart har det noe med grammatiske skrivefeil å gjøre. Det er ofte grunnen til at folk redigerer. Så kunne han spurt om hva folk syntes om den lille notisen om at innlegget var blitt redigert. Så dårlig var det enkelt og greit ikke.

Jeg synes ikke det har mye med den tråden å gjøre. Ja, når folk skriver "Edit: skrivefeil" så har de skrevet noe feil, men den tråden omhandler irritasjon over grammatiske skrivefeil og ikke irritasjon over hva folk skriver innholdsmessig.

Kom på en ting. Siden trådstarter her ikke skriver 100% korrekt norsk (no offence knokle_85 ;)) så er Klagemuren dumt sted å være. Hvis du har lest flere sider av tråden så vil du se at man blir hakket på for hver minste skrivefeil. Har selv fått kjenne det der et par ganger.

Stengte den fordi

Sant nok :)

Så det er trådstarters feil at tråden får dårlig respons? Thomas :-) anyone?

c) Hele posten er dårlig formulert med misbruk av caps, skrivefeil og useriøsitet (virker det som for meg) (eks: "Edit: skriveleif (prøv å gjette hvor)")

Misbruk av caps? Er "PLEASEEEEEEEE DÅ!!!!" misbruk av caps? Er det liksom plutselig blitt ulovlig å benytte seg av caps for å utheve noe? Den "Edit: skriveleif (prøv å gjette hvor)"-delen tror jeg rett og slett bare var for å utheve poenget. Innlegget er jo ikke redigert ...

Edit: la til noe.

Edit#2: la til mer.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

QUOTE (Ernie. @ 13/01/2005 : 00:33)
Misbruk av caps? Er "PLEASEEEEEEEE DÅ!!!!" misbruk av caps? Er det liksom plutselig blitt ulovlig å benytte seg av caps for å utheve noe? Den "Edit: skriveleif (prøv å gjette hvor)"-delen tror jeg rett og slett bare var for å utheve poenget. Innlegget er jo ikke redigert ...

Vel, å bruke 4 ropetegn gir 14issinntrykk og å åpne innlegget sitt med PLEASEEEEEEEE DÅ!!!! er intet sjakktrekk.

Lenke til kommentar

Hva forventer du egentlig av tråden når første svar er:

Hvorfor gidder du å tenke på dette??
Hvorfor gidder du å lage en ny tråd om dette?

Hva var poenget med tråden? Hvilke svar ønsket/trodde du at du skulle få?

Må tråden inneholde et godt poeng for at den ikke skal stenges?

Kansje jeg forventet å få negativ respons, kansje jeg forventet å provosere noen og kansje jeg forventet at noen var enig med meg. Vet ikke helt, det er ikke altid jeg sitter meg ned å planlegger postene mine SÅ nøye. Spesielt ikke klokken 4 om natten.

Så får jeg vel sitere nettiketten som sier:

Ta deg god tid når du skriver postene dine og se spesielt godt etter skrivefeil, grammatiske feil og eventuell feilinformasjon. Du skal ikke bruke SMS- språk og helst ikke forkortelser, spesielt ikke hvis det er en forkortelse folk flest ikke kan. Hvis du i etterkant oppdager en skrivefeil kan du i så fall bruke "Edit"-funksjonen til forumet for å endre på det som var feil. Det er vanlig å skrive "Edit: 'Det som har blitt endret'" etter en eventuell endring slik at folk kan se hvorfor du har endret på innlegget.

Jada, det er lov å skrive sånn ifølge nettetiketten. For å være ærlig så har jeg aldrig lest den delen.

Men poenget med den første tråden er at folk redigerer posten, også skriver de edit: skriveleif

Det er dette jeg iriterte meg over. Hadde de nå enda skrevet noe relevant. Å skrive edit: skriveleif er helt absurd...

Mulig du syntes jeg var litt krass når jeg stengte den, men det var av min oppfatning at TRÅDEN VAR UBRUKELIG OG AV INGEN INTERESSE. Du burde ha merket tendensen med en gang, dessuten er ikke OT til å poste utelukkende dritt i. Hvis du har et stort problem med at folk redigerer postene sine og sier i fra etterpå, i henhold til nettiketten, bør du heller telle til ti før du lager en ny tråd om hvor sur du er på alle.

Ja det var litt krasst, og på ekstremt tynt grunnlag. Og jeg trenger jo egentlig ikke si mer, for du lager jo poenget mitt for meg... :roll: (dette er din menig, og har ingen relevanse for at du stenger den. Igjenn er det det som jeg nevnte tidligere.. Moderatorer kan ikke gå rundt å mene at innholed i det ene eller det andre innlegget er dårlig og defor må stenges. )

Stengte den fordi

a) den er grei, som jeg skrev så var jeg trøtt og kunne ikke finne off-topic. Pleier dere å stenge tråder på grunn av feilpost?!

b) Å så da? skal vi lage en ny etikette som sier at alle tråder som får mindre en 5 responser og/eller får negativ kritikk skal stenges? Det høres jo ut som en fabelaktig ide..

c) er den dårlig formulert? forklar deg..

trodde misbruk av kapslock bare gjelder i emne feltet.. desuten brukte jeg ikke capslock, og det var for å gi utrykk for noe..

Skrivefeil? jamen jeg hadde jo skrevet nederst at det var skrivefeil..

Useriøsitet? jeg var veldig seriøs..

Ps. takk for støtten Ernie og at du som den enste skjønte hvor jeg ville hen med dette...

Endret av knokle_85
Lenke til kommentar

QUOTE (knokle_85 @ 13/01/2005 : 01:21)

(...)
Stengte den fordi

(...)

a) den er grei, som jeg skrev så var jeg trøtt og kunne ikke finne off-topic. Pleier dere å stenge tråder på grunn av feilpost?!

b) Å så da? skal vi lage en ny etikette som sier at alle tråder som får mindre en 5 responser og/eller får negativ kritikk skal stenges? Det høres jo ut som en fabelaktig ide..

A:

#5: Posting i feil kategori kan føre til at tråden blir stengt hvis du burde ha visst bedre eller flyttet hvis du er en nybegynner. Frekvent feilposting fra samme bruker kan føre til advarsler eller i værste fall utestengelse. 

B: Du ser det jo selv, når alle svarene er negative så måå det jo bli en krangel av en annen verden.

Lenke til kommentar

QUOTE (knokle_85 @ 13/01/2005 : 01:21)

Jada, det er lov å skrive sånn ifølge nettetiketten.  For å være ærlig så har jeg aldrig lest den delen.
Kanskje du skal vurdere det?

a) den er grei, som jeg skrev så var jeg trøtt og kunne ikke finne off-topic.  Pleier dere å stenge tråder på grunn av feilpost?!
Ja, hvis du er for lat til å finne rett kategori, så stenges tråden. Morra di jobber ikke her, så du får rydde selv.

Hvis du hadde giddet å lese retningslinjene så hadde du også sett at slike ting skal tas opp med gjeldende moderator pr PM, eller direkte med forumstyret på [email protected]

Tråden stenges.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...