xanonymx Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 For å lage en exe fil må man vel trykke på build knappen, men hvor blir det av den exe filen? Eller gjør jeg feil? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Kommer det ikke opp et vindu hvor du kan velge selv? Prøv å se i mappen hvor du har lagret prosjektet ditt Edit: Her heter knappen "Make". Endret 12. januar 2005 av Jonas Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hvis du bruker .Net så ligger filen i bin-mappa til prosjektet. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Takk for svarene jeg fant exe filen i bin mappen. Jeg sendte exe filen til en kompis, men han fikk ikke åpnet den. Så er det noe jeg har gjort galt eller er det noe som han ikke har som gjør at han ikke kan åpne den. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Funker Exe filen for deg da? Er dette programmet selvstendig? eller avhenger det av "editoren" for å fungere? Mulig det kan komme av bugs/skrivefeil osv. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Litt lite informasjon, men jeg regner med at han fikk melding om manglende ocx-fil? Be han laste den ned, og legge den i samme mappe som exe-filen. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 EXE filen funker hos meg, det er heller ikke skrivefeil(tror jeg). Når jeg trykker på exe filen kommer den opp alene, uten å starte vb. Jeg flytter exe filen til en annen mappe for å se om den funket uten om de andre filen og det gjorde den, jeg prøde også å slette de andre filene i den mappen, men filen funket fortsatt hos meg. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 EXE filen funker hos meg, det er heller ikke skrivefeil(tror jeg). Når jeg trykker på exe filen kommer den opp alene, uten å starte vb. Jeg flytter exe filen til en annen mappe for å se om den funket uten om de andre filen og det gjorde den, jeg prøde også å slette de andre filene i den mappen, men filen funket fortsatt hos meg. Har har ikke innstallert .net framework. Start IE, Tools->Windows Update. Lenke til kommentar
inherit Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Her har du en link til .Net Framework: .Net Framework Ellers så ligger .Net framework på cden du installerte VB fra. Lenke til kommentar
xanonymx Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Men må man ha .Net Framework? Min kompis vil nemelig ikke ha det programmet på pcen, er der ingen andre måter for å få det til å kjøre hos han. Jeg synes det er litt drit hvis jeg lager en fil som jeg sender til en, men han kan ikke åpne den for han mangler et program for å kjøre det, jeg trodde ikke vi trenkte å ha programmer for å kjøre exe file, er ikke det et program da? Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Men må man ha .Net Framework? Min kompis vil nemelig ikke ha det programmet på pcen, er der ingen andre måter for å få det til å kjøre hos han. Jeg synes det er litt drit hvis jeg lager en fil som jeg sender til en, men han kan ikke åpne den for han mangler et program for å kjøre det, jeg trodde ikke vi trenkte å ha programmer for å kjøre exe file, er ikke det et program da? Slik er det med "alle" exe filer til Windows. De er som regel avhengig av en eller flere dll filer. I "gamle dager" måtte du ofte bruke api-kall og deklarere funskjoner i dll filer som er en del av Windows. .Net vil inngå som en del av Windows i fremtiden (mulig det er inkludert i XP). Hvorfor kameraten din ikke vil innstallere .Net skjønner jeg ikke (sikkert uvitenhet). I fremtiden vil flere og flere lage programmer på .net rammeverket og da må han jo ha det allikevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå