termomann Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hola! Har en 3com trådløs officeconnect med 4 porter + WAN-inngang. Har i tillegg bredbånd fra Nextgentel. For å få til aktiv mode i DC++ har jeg slått av DHCP i trådløsen og koblet linja fra NGT i en av de 4 portene. I pc har jeg et trådløst kort. Tidligere logget jeg meg inn i 3com'en fra Internet med http://192.168.1.1/default.htm, men dette virker ikke lenger. Må jeg opp med kabel eller hva??? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 To ting kan skape dette problemet: 1. Routeren har fortsatt IP-adresse 192.168.1.1, og du har en IP-adresse i et annet subnet fra NGT-routeren. Hvis dette er tilfelle, må du sette fast IP-adresse på nettverkskortet (f.eks. 192.168.1.5), og konfigurere routerens IP-adresse til en adresse til en i subnettet til NGT-routeren. Om du ikke vet hva dette er, kjør ipconfig /all i et CMD-vindu før du endrer IP-adressen. 2. 3Com-routeren har fått IP-adresse fra NGT-routeren. Du må da finne ut fra NGT-routeren hvilken IP-adresse 3Com-routeren har blitt tildelt av NGT-routeren. Du kan da bruke denne IP-adressen for å konfigurere routeren. I begge tilfellene vil det for ettertiden lønne seg å sette en fast IP-adresse på 3Com-routeren i NGT-routerens subnet, slik at du slipper å endre IP-adresse på nettverkskortet eller å søke opp den dynamisek IP-adressen som 3Com-routeren har blitt tildelt. Om du ikke får til 1 eller 2, kan du resette 3Com-routeren til fabrikkinstillinger ved følgende prosedyre: 1 Remove power from the Gateway. 2 Disconnect all your computers and the cable/DSL modem from the Gateway. 3 Using a straight through Ethernet cable, connect the Ethernet Cable/DSL port on the rear of the Gateway to any one of the LAN ports. 4 Re-apply power to the Gateway. The Alert LED will flash as the Gateway starts up, and after approximately 30 seconds will start to flash more slowly (typically 2 seconds on, 2 seconds off). Once the Alert LED has started to flash slowly, remove power from the Gateway. 5 Remove the cable connecting the Cable/DSL port to the LAN port, and reconnect one of your computers to one of the Gateway LAN ports. 6 Re-apply power to the Gateway, and when the start-up sequence has completed, browse to: http://192.168.1.1 and run the configuration wizard. You may need to restart your computer before you attempt this. 7 When the configuration wizard has completed, you may reconnect your network as it was before. Lenke til kommentar
termomann Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Flott svar, men jeg finner fremdeles ikke ip-adressa til officeconnecten. Såvidt jeg vet leverer NGT-ruteren ut adresser fra 10.0.0.1 og oppover, datamskina mi har 10.0.0.5. Har prøvd å finne 3com med 10.0.0.1 og helt opp til .10 uten at det virker... Finner ikke noe nyttig når jeg logger meg inn i NGT-ruteren heller, og så vidt jeg vet kjører alt på subnet 255.255.255.0 (eller var det 225.225.225.0)? Så hva kan da være adressa til 3com? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg vet ikke hvilken IP-range NGT-routeren deler ut adresser, men teoretisk, med subnet 255.255.255.0, så kan det være 10.0.0.0-10.0.0.254. Har du prøvd punkt 1? Hvis du ikke får det til, så er det kanskje like raskt å restette til fabrikkinstillinger, og begynne på nytt. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 termomann, jeg prøvde å gjøre moe liknende en gang. Jeg har NGT og en SMC router/switch/aksesspunkt jeg kobler pcen på. Etter å ha undersøkt litt fant jeg ut at NGT ruteren ga IP addresse til SMC boksen, som i sin tur ga addresser (fra en annen range) til pcer som var koblet på den igjen. Jeg tenkte som så at NGT ruteren måtte da kunne gi ip-addresser til pcen også, hvis jeg skrudde av DHCP i smc-boksen. Feil, det eneste jeg oppnådde var å skyte meg selv ganske grundig i foten. SMC-boksen ville plutselig ikke ha noen IP i det hele tatt, og hvertfall ikke dele ut noen. Det var faktisk ikke mulig å få kontakt med boksen før jeg hadde tatt en 'reset to factory default' på den. Jeg brukte en drøy uke på å få kontakt med SMC-boksen igjen, og etter det ble jeg ikke så lysten på flere eksprimenter. Det virket som den kun kunne hente IP fra wan-porten, ikke via switch portene. Den kunne heller ikke relaye dhcp fra NGT-ruteren til pcen. Har du prøvd å sette opp port-forwarding(eller tilsvarende) i ruteren? Lenke til kommentar
Soho Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 termomann, jeg prøvde å gjøre moe liknende en gang. Jeg har NGT og en SMC router/switch/aksesspunkt jeg kobler pcen på. Etter å ha undersøkt litt fant jeg ut at NGT ruteren ga IP addresse til SMC boksen, som i sin tur ga addresser (fra en annen range) til pcer som var koblet på den igjen. Jeg tenkte som så at NGT ruteren måtte da kunne gi ip-addresser til pcen også, hvis jeg skrudde av DHCP i smc-boksen. Feil, det eneste jeg oppnådde var å skyte meg selv ganske grundig i foten. SMC-boksen ville plutselig ikke ha noen IP i det hele tatt, og hvertfall ikke dele ut noen. Det var faktisk ikke mulig å få kontakt med boksen før jeg hadde tatt en 'reset to factory default' på den. Jeg brukte en drøy uke på å få kontakt med SMC-boksen igjen, og etter det ble jeg ikke så lysten på flere eksprimenter. Det virket som den kun kunne hente IP fra wan-porten, ikke via switch portene. Den kunne heller ikke relaye dhcp fra NGT-ruteren til pcen. Har du prøvd å sette opp port-forwarding(eller tilsvarende) i ruteren? Til deg Kahua Hadde samme problemet selv for noen dager siden, nå funker det veldig greit her. Ellers, har du nettverksproblemer, så spør man Wamjdi. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=359387&hl= Det du gjør er å sette inn igjen nettverksledningen fra NGT-Router til Wanporten på smcrouteren. Så velger du statisk ip adresse, selv om du gjerne ikke har det. og så må du lage en slags fake ip adresse som du har "fått" av ngt. Står greit forklart i linken. Videre gir du en ny ip adresse til routeren din. f.eks 10.0.0.3. Når dette er gjort uten at du får errormelding så kobler du tilbake igjen til portene 1-4. DHCP skal stå på i NGTrouteren og av på SMc. Til han andre over som har samme problem med annen router vil jeg tro fremgangsmåten er den samme. Først gå inn i Config på den nye routeren og gi den en annen ip, før man kobler om via 1-4 portene(med forbehold om at det er like lett da ). Lenke til kommentar
termomann Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Har du prøvd å sette opp port-forwarding(eller tilsvarende) i ruteren? Hvis du mener NGT-ruteren så funker port-forwarding flott med det oppsettet jeg har beskrevet. Kjører aktiv på DC++ så det koster. Får prøve diverse ting nå for å komme meg inn på 3com'en, må få slått på kryptering... Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Heisann.. På cd'en som fulgte med routern så er det et sånn recovery program som finner frem slik at du år logget deg inn igjen. Så må du bare evt. forandre til det du hadde / vil ha, igjen når du får logget deg inn. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Er jo bare å sette ip i nettverket til 3com'en i samme ip-rekke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå