ess_pen Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg har ikke så mye peiling på data, er stort sett bare en bruker, akkurat som damer og biler hehe. Men jeg lurer på om jeg ska satse på DELL, og hva bør jeg eventuelt satse på da? Budsjett 10000-11000kr Kommer til å bruke pcen til å se DVD, jobbe tråløst, brenne litt, laste noen programvarer til bruk i studier, kombinere digitale bilder fra kamera, og utforske den nye teknologien liit. Håper noen tar seg tid til å svare meg. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Til det bruket burde du ihvertfall få en godkjent PC for det budsjettet. Jeg vil anbefalle deg å ta en titt på PC-byggerne/ferdig-PC'ene til nettbutikkene. Du kan altså ikke bygge selv regner jeg med? Lenke til kommentar
Dario Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 du trenger ikke bruke 10-11 tusen på en pc til ditt bruk. kennethdammyr: han sier han vil utforske den nye teknologien litt, da vil han kanskje bygge selv? Eller...? Lenke til kommentar
ess_pen Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 jeg kan absolutt ikke bygge sjøl hehe Må stole på hva de andre sier her, hva som er bra å ikke om du skjønner kennetdammyr. Er helt ny på bærbar pc prosjekt Lenke til kommentar
molsen Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Jeg er helt enig, se hva netshop, psdata eller komplett leverer ferdig Dette er pcer mange bygger selv, og man får de uten noe "lureri" hehe.. denne f.eks http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4917 edit: Hvis du titter på pc-byggeren hos netshop kan man også kanskje gå ned et hakk oå prosessor og opp litt på skjermkort. Endret 12. januar 2005 av molsen Lenke til kommentar
ess_pen Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg glemte jo å nevne at det var en bærbar pc jeg var ute etter da (Molsen, og dere andre) sorry Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg er helt enig, se hva netshop, psdata eller komplett leverer ferdig Dette er pcer mange bygger selv, og man får de uten noe "lureri" hehe.. denne f.eks http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4917edit: Hvis du titter på pc-byggeren hos netshop kan man også kanskje gå ned et hakk oå prosessor og opp litt på skjermkort. Som standard var vel ikke den noen slager men... ATi 9550 256MB? Kabinettet er et såkalt "standard"-kabinett ikke helt pålitelig spør du meg. Kan godt hende det er fint men. Noname RAM, Står ikke noe om DVD-brennern, hardiskprodusent? ess_pen: Hvorfor nevner du plutselig bærbar? Lenke til kommentar
gsn Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Dell laptoper har jeg ikke vært borti, men har en IBM thinkpad som jeg er fornøyd med, veldig solid Lenke til kommentar
bluemac Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) jeg anbefaler dell det er kvalitet ikke noe halvløse deler som elkjøp shit og dell har bra support Endret 12. januar 2005 av bluemac Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Bærbar kan du ikke bygge selv uansett, og Dell sine maskiner er helt greie. Dell har meget god support, og gode sider for å finne drivere og å få hjelp. Derfor tror jeg Dell kan være en god leverandør for PC til deg. Nå om dagen er det ikke det store poenget å bygge selv, hvis du ikke har spesiell interesse for det. Selv har jeg kjøpt flere bærbare fra Zepto i det siste, og er veldig fornøyd med de maskinene. de har dessuten satt ned prisene karaftig på et par modeller, så du kan jo kikke på www.zepto.no Maskinene er jevnt over litt "lekrere" enn billigmodellene til Dell. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Selvsagt kan du bygge bærbar Og det er alltid fordeler med å bygge selv Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Selvsagt kan du bygge bærbar Og det er alltid fordeler med å bygge selv Det er fullt mulig å bygge sin egen bil også, men da er det kanskje ikke rett person å oppfordre til det når han innleder med "Jeg har ikke særlig peiling på data".. - eller bil, da.. Endret 13. januar 2005 av CastorFiber Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Det virket på språket ditt som du mente at det ikke var fysisk mulig. Det er fakisk ikke så veldig vanskelig å bygge bærbar. Bare litt trangt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå