Gå til innhold

XBOX,Surround Receiver,optisk kabel = 0 Surround!

Anbefalte innlegg

Hoi!

Mitt lille delikate problem er rett og slett det at receiveren min (en SONY STR-DE445) nå ikke vil spille Dolby Digital Surround.. :no:

Jeg bruker Xbox'en min som DVD spiller og har kjøpt en advanced scart kabel med optisk utgang som kobles til den optiske inngangen på forsterkeren... Og nå skulle den jo spilt filmer i surround strengt tatt.... men neida.... :thumbdown: Og jeg ergrer meg grønn, for mener jeg har prøvd alt...

Noen som har noen forslag til hva jeg kan ha gjort galt? Har 2 fronthøytalere, 2 bakhøytalere og 1 senterhøytaler... (ikke akkurat noe suverene greier, men lell..)

Forslag mottas med takk ;)

...og ja forresten: kan jo nevne at det har funket med surround tidligere.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mitt problem nå er tydeligvis at jeg ikke kommer inn på ms dashboard...

når jeg prøver får jeg den grønne bakgrunnen, men ingen meny der jeg kan velge settings eller noe...

og i settings i evox er det heller ingen steder det går an å velga audio....

:(

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kommer inn i MS dashboard, betyr det at du har slettet det...

Du burde få tak i filene, og legge det inn på C:\, og så sette opp at du skal ha 5.1.

Kanskje også greit å finne ut om det er lys ut av toslink-kabelen, og at recieveren er stillt inn på å ta imot optisk, og ikke koaksialt.

Lenke til kommentar

Jeg har alle filene jeg skal ha... men begynner å lure på om ikke det er chippen min det er noe galt med....

Jeg har en DuoX 2 chip som skal kunne boote utenom chippen slik at man kan kunne spille xbox live... men når jeg gjør dette (starter opp med eject knappen), så får jeg bare en feilmelding....

Antagligvis dette som også gjør at jeg ikke kommer inn i Ms dashboard.. Men lurte på å legge inne hele EvoX på nytt.. kanskje det kan hjelpe....

Noen andre ideer??

Takker for alle forslag som har kommet.. og som kommer....

Lenke til kommentar
Jeg har en DuoX 2 chip som skal kunne boote utenom chippen slik at man kan kunne spille xbox live... men når jeg gjør dette (starter opp med eject knappen), så får jeg bare en feilmelding....

Antagligvis dette som også gjør at jeg ikke kommer inn i Ms dashboard.. Men lurte på å legge inne hele EvoX på nytt.. kanskje det kan hjelpe....

Jeg hadde samme problem, men så fant jeg ut at jeg måtte låse harddisken. Det er også svært viktig at disken har absolutt alt av innhold som var på den orginale C:\

Har du låst disken? Det skal være mulig å gjøre dette med evoX. Du må kanskje editere evox.ini for å få opp valget i menyen. Det skal også være mulig å gjøre dette med en installasjons-CD à-la "slayers autoinstall" eller .no

gudd løkk

EDIT: skrivefeil

Endret av Snublefot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...