^Elg^ Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg skal kjøpe meg ny LCD-skjerm. Valget står mellom NEC 2080UX+ og Apple Cinema Display 20''. 2080UX+ er 500 kr dyrere enn skjermen fra Apple. Jeg lurer på hvilken som klarer seg best i spill, og hvordan widescreenen på Appleskjermen fungerer. Vil bildet bli strukket i spill, hvor mange spill støtter evt. widescreen-oppløsning? Jeg er ganske opptatt av design, og på dette området er Apples skjerm best. Men hva er det ellers som taler for hver enkelt skjerm? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Nettopp fått 2080ux+ i hus, og jeg må si den er helt sykt bra Ingen ghosting, utrolig bra farger og meget meget bra Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Apple har vel Widescreen, som gjør at når du spiller enkelte kresne spill og andre applikasjoner, KAN det bli svarte sladder på sidene så skjermflaten blir mindre, siden det ikke er 4:3. Lenke til kommentar
^Elg^ Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Men støtter f.eks HL2, CS, BFV o.l. spill widescreen?! Lenke til kommentar
^Elg^ Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Har bestilt skjermen fra Apple nå, så får vi se hvordan dette går. Poster nok et review når den kommer... Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Din heldige faen Lottokupongen er herved fyllt ut Gleder meg til å lese erfaringene dine.. Sparer til 23" jeg.. Når jeg flytter hjemmefra så tenkte jeg å bruke den som både TV og PC-skjerm.. Endret 13. januar 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Interne kilder i Apple forteller meg at du burde kjøpt NEC skjermen. Apple-skjermene er ikke så bra. Riktignok SER de mye kulere ut. K Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Interne kilder i Apple forteller meg at du burde kjøpt NEC skjermen. Apple-skjermene er ikke så bra. Riktignok SER de mye kulere ut. K Apple-skjermen er meget bra, både fargemessig og i skarphet. Skal også være god til spil, 16ms respons... NEC'en er veldig lik LaCie sin Photon Vision 2 20". La Cie er noe billigere, har du vurdert denne? Apple sin skjerm er helt på høyde med disse, og kanskje litt bedre, en antakning utfra tidligere erfaring. Lenke til kommentar
Seppe . Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 jeg hadde en 24" widescreen (crt) og måtte ofte spille med lav oppløsning fordi det var få spill som støttet widescreen-oppløsninger. og apple skjermen har jo optimal oppløsning på 1680 x 1050, noe jeg aldri har sett i et spill. Lenke til kommentar
^Elg^ Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Jeg så nemlig en test på en tysk side som sa at Apple-skjermen var veldig god på spill, enten du bruke ikke-nativ oppløsning eller at du fikk noen svarte streker på sidene. Bildekvaliteten skal dessuten være tilnærmet lik NECs. Fordelene med skjermen er jo spesielt designet og filmavspilling. Fikk skjermen for ca. 8000, så prisen er jo også en faktor her. Endret 13. januar 2005 av ^Elg^ Lenke til kommentar
^Elg^ Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Har fått skjermen nå Digg Film i widescreen duger. Endret 20. januar 2005 av ^Elg^ Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Fortell litt mer om den. Legg gjerne med bilder! Lenke til kommentar
Sledge Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Elg, hvordan fungerer Apple skjermen på en PC? Ser du alt som skjer når PC'en booter opp (tekst modus/bios setup)? Hvilket skjermkort har du? Hvilken oppløsning er ideell å kjøre i Windows? Testet noen førsteperson skyte spill? Er selv i modus for ny apple skjerm... Lenke til kommentar
tbend Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Men støtter f.eks HL2, CS, BFV o.l. spill widescreen?! Mange spill støtter den oppløsningen du kjører i Desktop! Lenke til kommentar
Aopens Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Hvordan klarte du å få den skjermen for 8000 kr ??? ser den ligger på NOK 13.298,39 ekskl. mva på apple sine sider. ahh sorry trodde det var snakk om 23 " til apple Endret 21. januar 2005 av Aopens Lenke til kommentar
^Elg^ Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Skal lade opp kameraet Det er ikke noe etterslep i det hele tatt, sjekka i spillet "Bubble Trouble," klarte ikke å se noe etterslep. Kjører skjermen på et POV 6800GT. Jeg ser alt som skjer når pc'en booter, men dette har vært et problem på disse skjermene. Tror dette er grunnet skjermkortet. Den native oppløsningen er 1680*1050, og det er få spill som kjører denne oppløsningen. Men jeg legger ikke merke til noe tap i kvalitet, selv om bildet gjerne blir strukket. Men det finnes noen spill som har såkalt widescreen-modus. CS er ett av disse, og den støtter faktisk 1680*1050. Har lagt ved et screenshot av dette. Film er allikevel området der skjermen kommer virkelig til sin rett. Bildet er utrolig behagelig å se på. Og selve bildet blir jo mye større enn på en vanlig 20''. Multitasking er også en fryd. Du kan ha to browsere oppe ved siden av hverandre., dermed er den en fullgod erstatning for bruk av to skjermer. Lenke til kommentar
Sledge Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Det hørtes bra ut - har selv POV6800 128 MB ram så boot bildet bør vel ikke være noe problem for meg heller. Hva med spill i ikke optimal oppløsning - f.eks 1280x1024 - den takler vel det også greit? Blir vel sorte bokser på sidene da? Lenke til kommentar
^Elg^ Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 bildet blir bare strukket, sånn som på en widescreen-tv. Om du liker dette er jo en smakssak, men du venner deg fort til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå