Gå til innhold

Ny 20'': NEC eller Apple?

^Elg^

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny LCD-skjerm. Valget står mellom NEC 2080UX+ og Apple Cinema Display 20''. 2080UX+ er 500 kr dyrere enn skjermen fra Apple.

Jeg lurer på hvilken som klarer seg best i spill, og hvordan widescreenen på Appleskjermen fungerer. Vil bildet bli strukket i spill, hvor mange spill støtter evt. widescreen-oppløsning?

Jeg er ganske opptatt av design, og på dette området er Apples skjerm best. Men hva er det ellers som taler for hver enkelt skjerm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Interne kilder i Apple forteller meg at du burde kjøpt NEC skjermen. Apple-skjermene er ikke så bra. Riktignok SER de mye kulere ut. :no:

K :w00t:

Apple-skjermen er meget bra, både fargemessig og i skarphet.

Skal også være god til spil, 16ms respons...

NEC'en er veldig lik LaCie sin Photon Vision 2 20". La Cie er noe billigere,

har du vurdert denne?

Apple sin skjerm er helt på høyde med disse, og kanskje litt bedre, en antakning

utfra tidligere erfaring.

Lenke til kommentar

Jeg så nemlig en test på en tysk side som sa at Apple-skjermen var veldig god på spill, enten du bruke ikke-nativ oppløsning eller at du fikk noen svarte streker på sidene.

Bildekvaliteten skal dessuten være tilnærmet lik NECs. Fordelene med skjermen er jo spesielt designet og filmavspilling.

Fikk skjermen for ca. 8000, så prisen er jo også en faktor her.

Endret av ^Elg^
Lenke til kommentar

Elg, hvordan fungerer Apple skjermen på en PC? Ser du alt som skjer når PC'en booter opp (tekst modus/bios setup)? Hvilket skjermkort har du? Hvilken oppløsning er ideell å kjøre i Windows? Testet noen førsteperson skyte spill? Er selv i modus for ny apple skjerm...

Lenke til kommentar

Skal lade opp kameraet :p

Det er ikke noe etterslep i det hele tatt, sjekka i spillet "Bubble Trouble," klarte ikke å se noe etterslep.

Kjører skjermen på et POV 6800GT. Jeg ser alt som skjer når pc'en booter, men dette har vært et problem på disse skjermene. Tror dette er grunnet skjermkortet.

Den native oppløsningen er 1680*1050, og det er få spill som kjører denne oppløsningen. Men jeg legger ikke merke til noe tap i kvalitet, selv om bildet gjerne blir strukket. Men det finnes noen spill som har såkalt widescreen-modus. CS er ett av disse, og den støtter faktisk 1680*1050. Har lagt ved et screenshot av dette.

Film er allikevel området der skjermen kommer virkelig til sin rett. Bildet er utrolig behagelig å se på. Og selve bildet blir jo mye større enn på en vanlig 20''.

Multitasking er også en fryd. Du kan ha to browsere oppe ved siden av hverandre., dermed er den en fullgod erstatning for bruk av to skjermer.

post-220-1106332305_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det hørtes bra ut - har selv POV6800 128 MB ram så boot bildet bør vel ikke være noe problem for meg heller. Hva med spill i ikke optimal oppløsning - f.eks 1280x1024 - den takler vel det også greit? Blir vel sorte bokser på sidene da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...