Gå til innhold

usb disk i linux

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

montere? skrive inn kommando?

edit: fant det ut. lagde ny hd og fant det du sa. men filsystemet, er det kompitabelt med wintelen min ?

edit: den fant en anen hd..kan ta ut disken og se om den finner det alternativet da

dfant ikke driver på twinmos sine sider

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

hei igjen. nå er det nye maskiner og nye linux os.

Er debian og kde- hva nå enn det er. Virker som at det er en slags filbehandler.

Uansett, usb disken fungerer nå, ialefall av og til. Fks nå står det at disken er der, og at det er 34 mb ledig, men disken er ikke der. Jeg har ikke satt den i. Jeg oppdaterer uten noe annet resultat, prøver å unmounte osv men da får jeg beskjed om at den ikke er mounta i følge mtab. Men valget om å mounte er grått, jeg kan ikke velge det.

Så jeg prøver å sette i usb disken og ingenting skjer, får ikke gjort noe fra eller til.

Altså det er mye selvmotsigelse her.

Er tidlig på morgen, håper jeg har skrivd fårståelig.

Det pleier å fungere etter en omstart av maskina, men det er kjedelig, det tar lang tid. Avlutte nåverende økt hjelper ingenting.

Er det meninga at jeg må restarte maskina for å få usb disker til å funke?

Er tidlig på morgen, håper jeg har skrivd forståelig.

Lenke til kommentar
For å kunne mounte en enhet, må du vel være root for å få til det. Er du ikke det, er det ikke noe rart at det ikke går.

Eller så må den være lagt inn i fstab med opsjonen "user(s)".

BTW FC3 og høyere har en mekanisme som setter opp fstab og monterer sånne disker automatisk når du stapper dem inn.

Lenke til kommentar
For å kunne mounte en enhet, må du vel være root for å få til det. Er du ikke det, er det ikke noe rart at det ikke går.

Eller så må den være lagt inn i fstab med opsjonen "user(s)".

BTW FC3 og høyere har en mekanisme som setter opp fstab og monterer sånne disker automatisk når du stapper dem inn.

Det har dei fleste distroar berekna på desktop som er brukarvennlege...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...