Mr.M Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Er en kar som tilsammen selger 4 stk. nye/ubrukte laptops. 1 ACER FERRARI og 3 Fujitsu Siemens Amilo. Hvis man leser spm. som er kommet inn på auksjonene så oppgir han bl.a. at han driver et firma. Hadde det da ikke vært mer natulig(vanlig prosedyre) at de leverer tilbake til grossisten. Ifølge selger er de ikke engang pakket ut av embalasje. Mulig jeg er paranoid, men husker jeg har lest tidligere om en fyr nord for polarsirkelen som svindlet stort rundt omkring på nettet. Link: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=15...um=1&Catg=11745 Link: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=15...um=1&Catg=11745 Hadde DU tørt å forskuddsbetale 10 000 kroner på dette? Lenke til kommentar
rscue Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hadde han bære hat flere karakterer (positive), men du kan jo høre om han er villig til å sende i oppkrav hvis du betaler porto + oppkravsgebyr i forskudd, dermed har du kun tapt de pengene og han taper ingen ting på evt avbrudd på handelen Mvh RScue Lenke til kommentar
MonkyBOY Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 er jo ikke så billig vhis den går for 10000 da netshop sin desember tilbud er nesten like bra Lenke til kommentar
johsol Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) sende i oppkrav var uaktuellt... kjøpere som er i tvil om selgers troverdighet blir annmodet om ikke å by... om kort tid kan vedkommende (sånn det ligger an på auksjonen nå) hale i land over 45500. god betaling for å legge ut bilde på qxl.. får da håpe at selger er seriøs men å forskuddsbetale så mange lapper til en helt ukjent person hadde nok jeg personlig vegret for Endret 12. januar 2005 av johsol Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Litt merkelig at han ikke vil sende i oppkrav.. hvis han driver firma. Vel, det er bare å legge profilen i favoritt-mappa, og se an utviklingen... Lenke til kommentar
TMH Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Forskuddsbetaling på en bærbar til mangfoldige tusen kroner? Det hadde jeg aldri gjort på en nettauksjon! Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Synes han virket litt seriøs på svarene han ga, men jeg hadde også vært tvilsom til forhåndsbetaling. Noe jeg alltid er, samme hva det er Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Beklager men hvis en selger allerede har en erfaring inne på en Amila 1420 hvor kjøper sier at han er en svindler ville ihvertfall aldri jeg betalt noe på forskuddsbetaling... Og han selger visstnok fra firma men hele poenget med å selge via firma er at Brønnøysundregisteret skal kunne brukes til å sjekke personen... Når han hverken oppgir org nummer eller nav på firma er det jo som å kjøpe fra en privatperson. Men for all del, det er dine penger Cobos Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Sjekk karakterene hans da det der er svindel, noen kommer vel her og gneldrer at de har tapt 10000 spenn snart Endret 12. januar 2005 av ultranerd Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) 2 av 3 kommentarer sier at han er en svindler. 2 av 7 salg ender opp med kunde kaller selger for svindler? Ville ikke engang gitt den fyren en vaffelplate på kreditt... Når jeg tenker meg om, så ville jeg ikke engang vurdert å kjøpe noe fra han selv om jeg fikk se/teste varen fysisk før jeg kjøpte den. Tenker på gru hva som må skje hvis maskinen brått skulle gå i stykker. Garanti er nok greit, men hva med reklamasjon? Endret 12. januar 2005 av ufo Lenke til kommentar
Devil-Teddy Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Det kan du tro! Jeg var en av de som vant på den Fuji Siemens laptoppen! Snakket med han, han fortalte en historie dere ikke vil tro er sann... Han kunne ikke sende oppkrav fordi han ikke hadde penger til det, han hadde nemlig brukt alt på sin kone som hadde lungekreft. Kontoen hans på qxl er regga på konen (i følge han) som heter Siri Jeanett Martinussen. Etter at han fortalte dette sa jeg at jeg kom til å ringe han i morgen. Jeg fant frem nr til denne Siri Jeanett Martinussen på gulesider.no og ringte, hun var en 19 år gammel jente som ikke kjente Kai Lundgren (som han sa han het), og hun hadde ikke lungekreft eller kjente til noe som het qxl.no. Prøve og ringe han etter jeg hadde funnet ut dette og skrike litt til han men mobilen var selvfølgelig skrudd av... Endret 12. januar 2005 av Devil-Teddy Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Som sagt svindel fra start til slutt! Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Du får vel tyste han til qxl så han blir utestengt evt også sende en anmeldelse til politiet hvis det mobil tlf nummret er regga en plass. Men det er den vel neppe og det er vel knapt verdt bryet Lenke til kommentar
Devil-Teddy Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Sa fra til qxl.no og nettsikkerhet.info Hater sånne mennesker, hver en idiot hadde skjønt at det der var juks og fanteri, han var så nervøs i tlf`en at jeg trodde han holdt på og pisse på seg! Litt lattis egentlig! Lenke til kommentar
ultranerd Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Bra du ringte han da han driter vel i buksa akkurat nå nedringt av folk som er etter han for en bærbar pc. Sikkert derfor han har slått av telefonen eid! Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 De 2 negative har kommet etter at jeg startet tråden tidligere ikveld. Men det indikerer jo hvor det bærer hen. Får håpe de to andre (utenom han som har postet over her) har fått med seg utviklinga og ikke sender penger! Forøvrig så varslet jeg QXL allerede for etpar dager siden om disse auksjonene. På generell mistanke om svindel, -basert på hva man har sett tidligere. (når nye selgere plutselig tilbyr stort antall pop. varer). Men der igården er det NULL reaksjon. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Den som kjøper noe fra ham etter å ha sett de karakterene har et seriøst problem, eller er rett og slett dum. Jeg sier dette ikke for å være frekk, men jeg ville aldrig bydd! Den Acer'n sender han hvertfall med medfølgende faktura. Da må jo han punge ut noen kroner for porto (Noe som han ikke hadde råd til). Med Acer'n der høres han litt mer ekte ut der han nevner "medfølgende faktura". Han har vertfall ikke råd til å kjøpe inn flere datamaskiner når han ikke har råd, for så å selge igjenn med små fortjenelse. Det er jo ikke vanlig at en bedrift skal betale for kjerringa til en av de ansatte. Og at han nekter å nevne orginasjonskode, er som å rope høyt at han er svindeler... Jeanett Martinussen kan det jo være flere som heter i Oslo. Ikke alle har registrert telefonnummeret på seg selv. Man kan begynne å tvile på om det er sandt eller ikke, men odsen er høyes for at han er svindler... Ta å ringe på skult nummer og/eller fra en annen telefon. Kanskje han svarer da? Edit: forandra en god del... Endret 12. januar 2005 av DjKs Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Den Acer'n sender han hvertfall med medfølgende faktura. Hvordan kan du i det hele tatt tro at han har/sender noe?? Det er himmelvidd forskjell på de "professjonelle" svarene han kommer med i auksjonen, og den meget dårlige/tynne forklaringa han har til budvinneren som tok kontakt pr. tlf. Nei, dette må bare være svindel. Synd ikke Qxl kunne ta den tlf. som vedkommende over gjorde, og fått avslørt dette med engang. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Syns at han roter for mye med det han sier. Hva med å sende mail til Ingram Micro AS, for å høre om denne persjonen handler med dem? Endret 12. januar 2005 av DjKs Lenke til kommentar
mylife Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Her alle sammen. Jeg har laget en ny tråd. Kom med forslag til løsninger: http://forum.hardware.no/index.php?act=ST&f=78&t=360302 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå