Gå til innhold

Hva bør man legge vekt på?

Anbefalte innlegg

Hei!!!!! ;)

Hva bør man legge vekt på dersom man skal kjøpe kabinett (bigtower)?

Her har jeg en del jeg bruker å se på:

-utseende

-strømforsynning (350W minst)

-vifter

-tyngde

men er det noe mer som er viktig å tenke på?

Har velget å kjøpe dette big toweret, men er det et godt valg?

Noen anbefalinger?

Takk :yes:

Tharsanan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen anbefalinger?

Takk 

Tharsanan

Hvis det stemmer det du sa i innledningen, at du prioriterer vekt og utseende, er dette ikke noe godt valg! For det første veier det en del, i tillegg er ikke den grillen foran spesielt lekker

Når jeg velger kabinett går jeg utifra

-Design

-Vekt

-Praktiske løsninger

-Hvor lett og oversiktlig det er å bygge i

-Støy

-Og luftgjennomstrømning

Endret av CaZiO
Lenke til kommentar

Noen anbefalinger?

Takk 

Tharsanan

Hvis det stemmer det du sa i innledningen, at du prioriterer vekt og utseende, er dette ikke noe godt valg! For det første veier det en del, i tillegg er ikke den grillen foran spesielt lekker

Når jeg velger kabinett går jeg utifra

-Design

-Vekt

-Praktiske løsninger

-Hvor lett og oversiktlig det er å bygge i

-Støy

-Og luftgjennomstrømning

mm, helt enig med CaZiO..

Fronten på chieftec'er syntest jeg er lite pent... Skal du ha et pent og godt kabinett så ville jeg gått for noe litt annet enn chieftec.

Her er et kabinett som er litt finere, og mye bedre...

Det er også litt dyrere, men i kabinettverdenen så får man hva man betaler for :)

Etter min mening er det 2 merker man skal holde seg unna: Q-tec og chieftec.. Dette er dog min mening, men jeg vil råde andre til å ikke kjøpe noe av det....

Lenke til kommentar

Det er også litt dyrere, men i kabinettverdenen så får man hva man betaler for :)

Etter min mening er det 2 merker man skal holde seg unna: Q-tec og chieftec.. Dette er dog min mening, men jeg vil råde andre til å ikke kjøpe noe av det....

hvordan kan du legge ut chieftec som dårlig kvalitet? stort bedre kvalitet en det skal du lete lenge etter.

og hvordan kan du sammenligne chieftec med q-tec?

Lenke til kommentar

Chieftech er brukbar kvalitet, til brukbar pris. Ikke noe i veien med Chieftech :)

Når det kommer til Big Toweret trådstarter foreslår så er det allikevel ikke noe jeg ville valgt siden det kun er 47cm dypt. Er man opptatt av plass og orden i kabinettet så er det mye bedre å ha et kabinett som er dypt (55cm+) istedet for et som er høyt. Det er bare så utrolig mye bedre å jobbe i kabinetter med litt dybde.

Hvis det skal være Chieftech med PSU fra Komplett, så ville jeg heller valgt de nyere utgavene av Big Tower til 1295kr, de er 54cm dype

Lenke til kommentar

hvordan kan du legge ut chieftec som dårlig kvalitet? stort bedre kvalitet en det skal du lete lenge etter.

og hvordan kan du sammenligne chieftec med q-tec?

han skrev vel ikke at det er dårlig kvalitet?

Grunnen til at man bør holde seg unna er høy vekt og stygt utseende!

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat det kabinettet selv...

fordeler: KALDT!... og rikelig med plass!

du skal stappe mye inn der før du opplever at du må pøse på med vifter...

Den typen jeg har kan bare holde 80mm vifter... og jeg mener at en kabinettvifte

skal være 120mm (for da kan du kjøre langsommere - flytte masse luft - og likevel ikke få støyproblemer. Så jeg lagde et hull i høyreveggen på min og satte en kabinettvite der) - jeg tror Chieftec har plass til 120mm vite nå - men sjekk det opp hvis du bestemmer deg for en.

kabinettet gav meg også mulighet til å sette inn den kanskje korteste vannslangen jeg hittil har sett i en Zalman Reserator1 løsning.

Chieftecen er STYGG! og det er det beste jeg kan si om den...

har aldri helt forstått hvorfor PC'er skal se ut som spesialdesignet kjøkkenutstyr.

PSU'er... sett sammen alt du kan tenke deg å ha i kabinettet - og regn ut. Jeg skiftet ut PSU'en med en vifteløs Antec Phantom... og klarer meg fint med 350W - det er viktigere for meg å ha et PSU som er superstabilt enn ett som leverer kraft til allskens bråkete vifter som du finner i pimp-modellene.

Jeg legger vekt på:

1. Buildquality (vanskelig å oversette... men soliditet dekker det nesten).

2. Plass

2. Støy

3. Kjølemuligheter

4. Løsning for å feste saker og ting.

Chieftec'en min sine festeanordninger er super for harddisker, men ikke så smart for CDROM' slots... det er noen clips som man fester på driven før man skyver den inn... disse kan være litt slappe. Strammer man dem for å få dem til å sitte bedre kan det være vanskelig å få på plass plastdekselet foran.

Løsnignen for å feste HD'er er glimrende! (Bare at jeg ikke bruker den, fordi jeg har montert Zalman passive kjølere/silencere på HD'ene og har dem i 5/14" brønnene - men det er jo 6 stykker av dem... så det gikk fint. )

...og man drasser ikke rundt på dette kabinettet hvis man skal på LAN-party - da trenger du roadies og flyttebryå ;) - på den anne side blir det vel neppe rappa hvis du skulle sovne....

Til slutt:

Hva du enn bestemmer deg for VELG ALDRI SKRUELØST KABINETT!! Det er møkk fra ende til annen. Resultatet skrangler til tider verre enn en skrothaug.. (har akkurat montert et slikt kabinett til en kompis). Vær også oppmerksom på kabinetter som er satt sammen av særdeles billig kinesisk metall.

Endret av eivindfivelsdal
Lenke til kommentar
Hei!!!

Hva med denne isteden for Chieftec Dragon??

Jeg ser jo at den...

-har bedre Watt (400)

-veier to Kg mindre

-har 0 installert kabinett-vifter

Hva syns dere?

Tharsanan

jeg mener å huske at strømforsyninga i chieftecen (360w) i virkeligheten yter 404w så jeg vet ikke om det er kraftigere strømforsyning mann.

men jeg er enig med en del folk at chieftec big tower ikke er et godt valg,

den er nemlig litt for stor for min smak, veier MYE og blir et helvete å bære med seg på lan.

så syns jeg den er så høy at det ser dumt ut.

grunnen til mine tidligere innlegg er at jeg oppfattet en litt ''anti chieftec'' aktig stemning her.

Lenke til kommentar

Hei!!!

Takk for alle som svarer, jeg såg noen var for og noen imot Cheftec Dragon Big Tower.

Men er ikke Chieftec et godt valg da viss man ikke trenger mer enn 350w.

Noen av dere snakket om støy osv.... Men er det ikke kjøleren som avgjører det da? Det er vel ikke kabinettet?

Noen snakket om at den var stygg og bør holdes unna, men syns ikke den er noe stygt jeg.... Greit nok....

Tharsanan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...