ChristR Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Kaaza, WS_FTP, Steam, BitComet, Limewire og andre internett programmer finner ikke internetten min! Heldigvis finner Opera internett, men det er det eneste programmet... En kamerat har samme problemet også og ingen av oss skjønner noe.. Det har bare plutselig skjedd.... Pcutstyr visste heller ikkeno... Noen som vet? Eller må jeg rett å slett re-innstalle windows? Jeg har ikke Sp1 eller 2 og har heller ikke stengte porter i routeren, siden jeg ikke har noen router.. Håper at noen vet.. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 BitComet lager krøll for meg...Når det er aktift funker ikkje nette på den pc`n (det er på ei 98 maskin) Prøv å ha det av... eller uninstall Lenke til kommentar
Surdeig Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 portene kan være spærret fra internett levrandør. det skjer gjerne uten at de sier fra og blir gjort hvis du har angripet andre med virus, noe som også kan skje uten at du vet det. har ikke telenor vel?? Lenke til kommentar
EYEDEE Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 jeg har faktiskt samme problemet.. en gang i går sluttet ftp å fungere her hos meg.. vet ikke hva det kommer av. har tatt noen omstarter uten hjelp. kjører windows xp sp2 og har ngt internett. men siden en annen maskin på samme nettet kommer på ut på ftp, så ligger nok problemet på min maskin. Lenke til kommentar
Surdeig Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 et program slutter funke er en ting. når alle slutter funke er det nok mer alvorlig. det høres ut som problemet her er at han bare har de mest nødvendige porter åpne( de du surfer med, port 80 og en til husker ikke) sjekk med levrandøren av internett.. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 portene kan være spærret fra internett levrandør. det skjer gjerne uten at de sier fra og blir gjort hvis du har angripet andre med virus, noe som også kan skje uten at du vet det. har ikke telenor vel?? Har telenor ja.. Men problemet har vært siden jul da.. Da ville jeg vel ha fått beskjed fra telenor innen det? Lenke til kommentar
Surdeig Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 hehe ikke vær for sikker på det. ikke stol på de gutta. ring telenor og hør om de har satt "aksessliste" på tilgangen din. det er ikke sikkert de første du prater med skjønner noe av det, men stå på ditt.. har vært borti det med telenor flere ganger... og sifra hva de sa... lykke til.. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Jepp..Data'n min ble blokket av telenors abuse avdeling.. Les mer her: http://www.online.no/datasikkerhet/abuse.html Takk for hjelp! Menneh.. Idiotisk tiltak fra telenor.. Som om jeg ikke kan ta vare på pc'n min selv? Og hvordan kan jeg egentlig få virus når jeg bruker den fiiine virusprogrammvaren fra Telenor (Norton)? Haha.. Faktisk så hadde jeg ikke et eneste virus på pc'n når de blokka meg.. Hadde heller ikkeno spyware... Var faktsik driitstolt over den "rene" pc'n min, men så kommer de fra telenor og ødelegger alt.. <_< Endret 12. januar 2005 av Rs125 Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 FYfaen! Nå er jeg lei telenor! Internett er fortsatt sperra! Når har det gått snart 1uke og jeg har sendt flere mailer til de om dagen! Jeg får faen ikke svar! Fikk et svar, der det stod at internett skal bli åpnet om "kort" tid... Kort tid for telenor er tydeligvis 2dager! Jeg HATER telenor! Hadde jeg møtt på en telenor annsatt hadde jeg dengt ut frustrasjonen min på han! Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 hehe har du prøvd å ringe dei Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 hehe har du prøvd å ringe dei Jepp.. 4ganger... Men de på den vanlige kundeservicen vet ikkenoe, de sier bare: Du må sende mail til abuse avdelingen... Har også spørt etter et telefonnummer til abuse avdelingen, men de har visst ikke det... Tror abuseavdelingen er en bunker med kun internett! Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Litt trist at du er utestengt då Krev avslag på rekninga Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Litt trist at du er utestengt då Krev avslag på rekninga Hehe..Ja.. Vi får se om det kommer så mange flere regninger fra telenor nå.. Har fått nok av dem! Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Har du fått en egen begrunnelse da? Det skal du få, hva skrev de der da? Lenke til kommentar
don_Vito Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Sjekket om firewall er rett innstillt? Lenke til kommentar
JimL Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Du burde helt klart sette deg ned og lese begrunnelsen deres for å ha sperret internett-tilgangen din, mulig at den maskinen din ikke var så ren som du hadde trodd? Abuse Team sperrer jo linjer når ting begynner å bli frustrerende, gjentakende brudd på reglene og, tja. Du driver ikke med portscanning eller noe sånt på si? Hvis du etter en solid moralpreken med deg selv fortsatt stiller deg totalt uforstående til sperringen fra Telenor burde du ta kontakt og be om en fullstendig begrunnelse og logg av det du skal ha gjort. Jeg er spent på begrunnelsen til den sperringen der. Skal stå noe kort noe i den første mailen fra dem. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Du burde helt klart sette deg ned og lese begrunnelsen deres for å ha sperret internett-tilgangen din, mulig at den maskinen din ikke var så ren som du hadde trodd? Abuse Team sperrer jo linjer når ting begynner å bli frustrerende, gjentakende brudd på reglene og, tja. Du driver ikke med portscanning eller noe sånt på si? Hvis du etter en solid moralpreken med deg selv fortsatt stiller deg totalt uforstående til sperringen fra Telenor burde du ta kontakt og be om en fullstendig begrunnelse og logg av det du skal ha gjort. Jeg er spent på begrunnelsen til den sperringen der. Skal stå noe kort noe i den første mailen fra dem. I følge våre Internettlogger ser det ut til at det har blitt sendt virus istort omfang, eller vært annen uønsket trafikk til andre, fra ditt Internettabonnement. Jeg vet ikke hva portscanning er, så jeg tror ikke jeg driver med det... Men tingen er det.. Under så skriver telenor at norton skal ordne alle problemene... Jeg scanna data'n min en dag før internett ble sperret... Norton fant ingenting og heller ikke adware. Men fortsatt er jeg dritt lei den dårlig kundebehandlingen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå