Gå til innhold

Problemer med "hakking"

MrRetard

Anbefalte innlegg

Jeg la dette ut dette på et annet forum, men fikk aldri svar, så da stoler jeg på dere CPU folk ;>

Jeg fikk meg en ny prosessor (AMD Athlon64 3400+), skjermkort (GeForce 6600GT) og et nytt hovedkort (MSI K8N NEO FSR). Etter jeg satt dette inn i dataen formaterte osv. så har jeg fått et problem med at når jeg for eksempel bytter fra snakkeprogramme ventrilo til internet explorer så stopper musikken og musa opp i ca 1/2 sekund.. alt stopper liksom! Dette er veldig irriterende og håper noen av dere har løsningen:>

mvh Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta opp Task Manager i Windows (ATL+CTRL+DEL) og følg med på prosessorbruken når du veksler fra det ene programmet til det andre. Følg også med på harddisklampa og maskinen leser/skriver i det slike "slowdowns" skjer. Det kan være at harddisken er satt til å kjøre i såkalt PIO-modus (eldgammel kompabilitetsmodus som er vanvittig treg) og ikke DMA.

Annet jeg ville sjekke; hovedkortdrivere/chipsettdrivere.

Lenke til kommentar

Jeg har scanna igjennom med virus scann, spybot/ad-aware.. funker ikke!

ufo: Jeg innstalerte de driverne som følgte med hovedkorte! stod ingenting om chipsettdrivere, men det stod noe om systemdrivers. Noe som jeg går ut i fra er det samme som chipsett drivers.. Og hvordan sjekker jeg om jeg kjører harddisken i PIO-modus og ikke DMA?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...