ingridb Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hei Jeg har hørt at nå har USA begynt å vannmerke DVDene sine, det vil si at vi ikke lenger kan spille dem, selv om vi har sonefrie DVD spillere. Men jeg har også hørt at hvis du har en gammel nok DVD spiller skal det likevel fungere. Mitt spørsmål er: Er det noen som vet hvor gammel DVD spilleren må være for å ignorere disse vannmerkene slik at vi fremdeles kan spille nye DVDer? Er det noen andre som har mer informasjon om dette? Mvh Ingrid Lenke til kommentar
likferd Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Og filmindustrien i USA lurer FORTSATT på hvorfor folk laster ned filmer istedet for å kjøpe dem.. Har du link til dette vannmerkingssystemet? Dette har jeg ikke hørt om.. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Så vidt jeg vet har vannmerking av dvd'er ingenting direkte med regionsinndelingen å gjøre, men er et forsøk på å få bukt med piratkopier. Veldig mye av piratkopiene er på markedet før den offisielle dvd'en, noe som betyr at et eller annet ledd har 'lekket' en master. Vannmerkingen skal gjøre det mulig å se hvilket land/distributør/presseri etc (eller forhånds/presse/Oscar-kopi) som er brukt for å lette arbeidet med å stramme inn, evt straffeforfølge der man kan. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Vannmerking av dvd har absolutt noe med regioner å gjøre.Enkelte filmer har såkalt dobbelt vannmerking i tillegg, og har en tendens til å stoppe midt i filmen f.eks. Dette systemet har vært i bruk lenge, og enkelte sonefrie stasjonære dvd spillere har hatt problemer med å lese platene. Men med mutisone spillere skal dette ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Og filmindustrien i USA lurer FORTSATT på hvorfor folk laster ned filmer istedet for å kjøpe dem.. Selv gjør jeg (og folk flest) det fordi det er billigere (gratis, faktisk). Latterlig å påstå at folk flest laster ned filmer av en annen grunn enn å spare penger eller at det er industriens feil. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Og filmindustrien i USA lurer FORTSATT på hvorfor folk laster ned filmer istedet for å kjøpe dem.. Selv gjør jeg (og folk flest) det fordi det er billigere (gratis, faktisk). Latterlig å påstå at folk flest laster ned filmer av en annen grunn enn å spare penger eller at det er industriens feil. Man kan laste ned en film på DVD flere måneder før den i hele tatt er i salg i Europa. Om filmen i det hele tatt blir solt utenfor USA da.. Filmindustrien skyter seg selv i foten med sonesystemet Edit: I tillegg er det faktisk bare nedlastede dvd-filmer du kan være sikker på blir spilt av korrekt i dvd-spilleren nå til dags.. Endret 12. januar 2005 av likferd Lenke til kommentar
ingridb Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Hei Tusen takk til alle dere som har svart på innlegget mitt. Jeg har dessverre ikke noen linker som omhandler vannmerke systemet. Jeg har bare hørt det fra andre. Hvis jeg forstår dere riktig kan jeg altså fortsatt kjøpe DVDer fra USA. Hvis jeg skulle få problemer med å bruke disse DVDene skal jeg gi beskjed her inne. Får håpe vi fortsatt kan kjøpe DVDer fra USA Mvh Ingridb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå