Kabuto Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hei. Til sommeren har jeg planer om å flytte til USA og bo der et par år. Jeg har da tenkt å skaffe meg en bærbar pc så jeg kan bruke til litt videoredigering, internett o.l. mens jeg er der. Det jeg lurer på er om jeg bør kjøpe denne her i norge før jeg flytter, eller kjøpe den når jeg er kommet i hus der borte. Jeg har veldig lyst på en laptop med norsk tastatur, slik at jeg kan bruke "æ,ø & å" når jeg skriver. Takker for innspill Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Kjøpte meg en Powerbook da jeg var i New York nylig, sparte ca. 6000 på det, savner over hode ikke æøå, bruker norsk tastaturoppsett og da er æøå der de pleier å være, uten at jeg tenker noe mer over det Hallvard Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Engelsk tastatur må du antakeligvis leve med, men det er mulig å få kjøpt norsk tastatur og få det installert. Dette kan hvertfall gjøres med Apples maskiner, går sikkert med andres også, varierer nok litt. Ellers er det sånn som garanti å tenke på, og norske forbrukerkjøpslover gjelder ikke for kjøp i utlandet. Men når det gjelder kroner og øre er det masse å spare, spesielt på litt "dyrere" maskiner. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Man kan bytte ut tastatur på alle laptop'er som selges i norge også. Altså, at det faktiskt finnes norsk tastatur til det. Husk at du kan jo bare sette på noen merkelapper på der æ,ø og å skal være, dersom du trenger det. Jeg ville uten tvil kjøpt den i USA, og hvis du skal bo der et par år, blir jo garantien "brukt opp" før du kommer hjem til norge igjen. Det er riktig som du sier; du har ikke alle rettigheter som du har her i Norge. Pass på at du leser godt igjennom hele garantiavtalen du får av butikken, så ser du hva det går ut på. Lenke til kommentar
Thomaasen Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Hallo, lurte på om visst du kjøper en pc i amerika. finner du norsk tastaturoppsett i sidelinjen eller må du laste ned det? for i usa vet jo de nesten ikke hva norge er engang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå