oknp Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) for å være ærlig, jeg kan ikke en shi** derfor spør jeg om det er noen som gidder å gi meg noen tips om hvordan klokker man prosessoren? hvor stor er risikoen for at alt går til en viss plass? hvor mye økning i ytelsen kan man få? Takk på forhånd. EDIT: eventuelt om dere kan henvise meg til noen nettsteder med informasjon om emnet, så hadde det også vært bra. Endret 12. januar 2005 av jansl129 Lenke til kommentar
preskatv Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Hvor mye økning i ytelse kommer ann på diverse komponenter, ikke minst hvordan kjøling du har i kabinettet. Men det finnes flere guider til overklokking på hw.no sitt nettverk. Her blant annet: http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=143800 Eller her: http://overklokking.no/guides/nybegynner/del2/index.html Edit: Bare les dette innlegget Da er du klar for å overklokke Endret 12. januar 2005 av preskatv Lenke til kommentar
andesam Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) For å oppnå noen bra overklokkings resultater trenger du vannkjøling. Det er skjeldent man kan få noe særlig ytelsesøknign når man har luftkjølit cpu. Men noen prosessorer er mer overklokkings vennlige enn andre. Endret 13. januar 2005 av andesam Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 For å oppnå noen bra overklokkings resultater trenger du vannkjøling. Det er skjeldent man kan få noe særlig ytelsesøknign når man har luftkjølit cpu. Men noen prosessorer er mer overklokkings vennlige enn andre. Kan ikke si meg enig i den påstanden der. Du kan fint klokke de fleste cpu'er ganske bra på luft (selvfølgelig avhengig av hvor villig cpu'en er.). Vannkjøling gir deg muligheten til å dra overklokkinga litt lengre, men med en god luftkjøler så kan man fint oppnå gode resultater Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå