:.ELD.: Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Har tenk å bestille meg en 1557 fra Whitebox og lurer på om jeg skal ta med DVD brenner eller DVD/CDRW. Jeg har en stasjonær pc med DVD brenner(Benq DW1620pro) og en ekstern harddisk på 200GB. Men det er jo snart TG og det er ikke så veldig dyrt (595 u.mva) Så jeg lurer på hva dere synes? Er det nødvendig med DVD brenner i bærbar? Vil pcen sykne mer i verdi enn 595,- hvis den ikke inneholder DVD-brenner i evt. fremtidige salg? litt dumt å spørre om kanskje, men valget står om 7200rpm HD eller DVD brenner... Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 du kan absolutt ikke klare deg uten.... er vel nok etter bruken du skal ha. Er det mye arbeid langt fra nærmeste stasjonære med bærbar blir det litt pes om du skal ha ut store datafiler. Jeg ville nok ikke kjøpt en bærbar maskin i dag uten dvd brenner i det hele tatt. Bedre å ha den i tilfelle vs. ååhh skulle ønske jeg hadde. Er nok billigere å slenge på en dvd spiller nå fremfor en 7200 rpm disk. Harddisken kan du lett oppgradere senere til en rimeligere penge en det en 7200 rpm disk koster i dag, men tviler på at det er like lett å oppgradere til en dvd brenner om ett par års tid. Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg ville gått for brenner, men nå brenner jeg veldig mye og ofte rett fra sofan pga ren latskap. 4200RPM -> 5400RPM er et mye større sprang enn forskjellen mellom 5400 -> 7200RPM. Som stone sier, venter du litt vil prisene synke på f.eks 60GB 7200RPM om f.eks 3-4 mnd ganske drastiskt, ettersom 7200RPM ikke er blitt "vanlig" enda som 80GB, noe en er dømt til å bli ganske fort, så vil alle ha 100GB osv, og da vil 60/80GB 7200RPM koste en slikk og ingenting,- ink mva. i forhold til dagens priser. Karma Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Ville nok også godt for DVD-brenner, men spar deg for Whitebox! Kjøp heller pcen hos Netshop eller PSdata, de har samme pc... Ett søk på Whitebox her på forumet burde overbevise deg.... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Spørs jo helt hva du trenger. Kan jo settes i seinere også. Det er jo også fullt mulig å kjøpe en ekstern brenner. Personlig ville jeg ha valgt DVD brenner først som sist. Billigste måten å få det er å ta det med en gang. Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 ELD, har du bestillt allerede etter at du lagde denne tråden ? ( så noe antydning i en annen tråd for 1 min siden ) Isåfall, hva slags specs bestillte du? details? Karma Lenke til kommentar
:.ELD.: Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Ikke enda. Fikk pengene for den gamle pcen for 1 time siden så det blir nok i morgen! Ringer og bestiller fra whitebox tenker jeg... 2.0GHz Dothan CPU 60GB Harddisk(5400RPM) 1024 DDR RAM(1dimm 333MHz) 15.1"SXGA (1400*1050) ATI Radeon 9700 - 128MB DVD-brenner Trådløst nettverk G Internt 10/100 Nettverkskort Internt 56k modem 3X USB - Firewire - IrDA - S-Video - Optisk ut 2års garanti 14546,- ink. mva fra Whitebox. Når jeg skrev at jeg hadde valgt GLS og ikke ALS mente jeg at jeg hadde bestemt meg for GLS og ikke ALS. (hvis du skjønner ) Endret 12. januar 2005 av :.ELD.: Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Har du handlet på WB / lest om Whitebox på forumet osv? ( bare føler meg "pliktig" til å informere ) kjøpt GLS med samme spesifikasjoner fra netshop men med 80GB silentseek HD. Det var med 2X512 400mhz ram, din 1X1024 brikke blir vel litt bedre internhastighet og dyrere. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Er det nødvendig med DVD brenner i bærbar? Har ikke følt behovet for DVD-brenner i noen av mine stasjonære engang jeg... Har en CD-brenner som jeg bruker med noen måneders mellomrom dog Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Ville gått for DVD-brenner. Det spørs jo ut i fra ditt behov om du vil ha, eller ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå