morten_ Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 har en adsl router. ut fra den er det kun en pc tilkoblet. den kablen som brukes er en krysset cat5-kabel. prøvde å koble inn en patche kabel, det virker ikke. hva slags kabel skal jeg bruke mellom router og hub/switch hvis jeg ønsker å dele adsl-tilboblingen?. bruker man patche-kabel?. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg bruker krysset kabel mellom router og uplink porten på switchen, noe særlig mer vet jeg ikke. Lenke til kommentar
morten_ Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg bruker krysset kabel mellom router og uplink porten på switchen, noe særlig mer vet jeg ikke. hva bruker du mellom switchen og de pc'ene som er koblet til switchen?. bruker du vanlig patche kablel her?. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Vanlig cat5 ethernett kabel ja. Lenke til kommentar
morten_ Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Vanlig cat5 ethernett kabel ja. så du må ha krysset cat5 ut fra ruter?. dette gjelder alltid, uansett om du kobler til en hub/switch eller pc? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Vanlig cat5 ethernett kabel ja. så du må ha krysset cat5 ut fra ruter?. dette gjelder alltid, uansett om du kobler til en hub/switch eller pc? eg har vanleg cat5 kabel frå ruteren til pc'en. vist eg har nettverk, bruker eg ein vanleg cat5 kabel mellom ruter og svitsj, og vanlege cat5 kabler ut til resten av maskinene. dette virker fint for meg. Lenke til kommentar
Doleo Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Kjøper du en router/svitsj med autosensing mdi/mdx går det for det samme hvilken kabel du bruker. den finner det ut selv. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Bruker alltid TP-kabel til alt eg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå