moestue Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Har Chieftetec Dragon kabinett nå men 2 stk Western Digital harddsiker med mye støy. Har hørt at dette kabinettet er veldig "bråkete", og vurderer derfor å gå til innkjøp av et Artic Cooling Silentium T1 kabinett. Har noen noe de vil si om dette kabinettet? Det følger kun med 1 stk harddisk støydemper/kjøler, men jeg har 2 harddisker. Hjelper det om en av dem er lydisolert? Det er kun 2 stk 5 1/2 brønner og de trenger jeg, så det er ikke så mange alternativer jeg har. Har sett på dette: http://www.vendur.no/catalog/product_info....products_id=164 Takker for tilbakemeldinger som jeg kan ha nytte av NB! Jeg la dette innlegget i støydemping delen, siden det er demping av støy jeg er interissert i å vite om kabinettet. Endret 12. januar 2005 av moestue Lenke til kommentar
Sk@lleBank Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hei.. Fant ikke noe info om din hardware, men tror du blir en lykkelig mann med et AC T1 Harddiskdemping er ikke noe problem. Heng opp den andre hdd i strikk som tar vibrasjonene, og kabinettets støydemping tar resten. Har ikke T1 selv, men en god kompis fikk sitt før jul, og der blei d stille som i graven! Han har 2 disker, skjermkort med hysterisk vifte, og Prescott med Zalman Cnps7000 kjøler. Med cpu vifta på lavt turtall, er d bare såvidt man hører at maskinen er i gang.. Til slutt vil jeg mene at prisen på T1 er helt uslåelig! Sjekk tilbudene!! Intrykket av kassa er imponerende i forhold til de ca 600.- du må betale. Btw; SilenX hard drive grommets fikk slakt av en annen her på forumet her om dagen.. skulle ha linket, men husker ikke hvor jeg leste det.. prøv et søk.. Lykke til.. Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Vil vel heller anbefale Antec Sonata, iallfall hvis du har PSU selv. Koster 595,- på Microplex.no Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Har ikke et slikt kabinett selv, men om du kjøper T1, heng opp systemdisken i støydempningsanretningen da systemdisk tross alt vil dure hele tiden mens den andre sannsynligvis ikke brukes konstant. (Samt at sekundærdisker støtter suspend) Jeg har også Chieftec Dragon, støydempet med matter og alle 3 kabinettvifter kjørendes på 7V. Dette er gjort ved hjelp av kobling av viftene opp mot 12V og 5V i stedet for en kabel til 12V og en til 0V (jord). Viftene kjøres uten de standard grillene som er innebygd i kabinettet for å forhindre støyende turbulens, brukte dremel på dette. Vifteløs kjøler på skjermkort (Zalman), men denne kjøles også delvis av dørvifta. Overtrykk i kabinett samt støvfilter for å forhindre kjedelige vasketimer. Må si at et Dragon kan også være særdeles stillegående med litt jobbing. Har dog litt mer stillegående disker enn de du nevner, så for å få et godt resultat på en modifisering vil jeg anbefale strikkoppheng. Enten det er hjemmelaget eller kjøpt ferdig. Tenkte jeg bare skulle komme med et alternativ til nytt kabinett. Lenke til kommentar
wanka Skrevet 5. februar 2005 Del Skrevet 5. februar 2005 de kabinett viftene i t1 er ikke veldig stillegående. kan hende at det er noe feil med mitt kabinett. etter 10 minutter kjører viftene på max hastighet enda det bare kommer kald luft ut. du burde i hverfall kaste WD diskene hvis du vil ha det stille tror ikke det mini hd-kabinettet hjelper noe særlig på en WD disk. strikk oppheng hjelper ingen ting så ikke kast bort penger på det. Lenke til kommentar
StrikeEagle Skrevet 6. februar 2005 Del Skrevet 6. februar 2005 Jeg har Antec Sonata og vil si meg SÆRS fornøyd med kabinettet. Stillegående psu vifte 2stk MÆGET stillegående 120 vifter forran (inntak) og bak(utblås,nesten plass til en loff) Med meg er det bare cpu og gpu vifte som bråker, men dette fikser man lett ved hjelp av min gode venn Zalman=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå