Gå til innhold

Windows Update-ikon vises i tray - "inaktivt"

Anbefalte innlegg

heisann

etter å ha lagt inn alle windows updates på maskinen, foruten sp2, kommer fremdeles windows update-ikonet til syne i tray.

wu.jpg

det bare ligger der og vaker uten å gjøre noen nytte for seg.

tittet innom windows update-sidene for å se om jeg hadde noe som ikke var lastet ned enda, men den gang ei. service pack 2 var heller ikke synlig på denne siden, til tross for at jeg ikke har lastet den ned enda. er det problematisk å få fjernet dette på en måte uten å måtte skru av auto-updates? blir litt for mye å gjøre i lengden dersom jeg må kjøre ctrl+alt+delete på wuauclt.exe hvert 2. minutt - ja, den dukker opp igjen så fort den er avsluttet.

EDIT: for lang emne-tittel

Endret av Frikky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kanskje ikke bra nok forklart i første innlegg;

#1: ikonet bare ligger der, gjør ingenting og man kan intet med det gjøre heller, inkludert høyreklikking

#2: om du hadde lest hele innlegget mitt ville du sett at det sto at service pack 2 var forsvunnet fra windows update.

ikonet ligger fortsatt i tray uten å ha gjort noe som helst, forskjellen fra da jeg tok bildet er at klokken nå har rukket å bli 20:18

EDIT: har valgt å skru av automatisk oppdatering - ulempen er jo da at jeg må sjekke windows update manuelt i ny og ne :)

Endret av Frikky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...