Gå til innhold

XT PE OC problemer.

Vo0do0

Anbefalte innlegg

Har hatt dette oppe i en annen tråd jeg startet. Men der var det ikke mye hjelp å få. Så jeg starter en egen tråd og håper på hjelp. ;)

Jeg får masse vakre artifacts når jeg prøver å klokke kortet mitt (Asus AX 800XT(PE)). Har fått på AC4 kjøler. Temperaturen idler på rundt 40C og ligger under 60C ved load. Jeg prøvde først å klokke med 3drage tweak og da låste alle spill seg. Så satte jeg ned til standard clocks men det låste seg fremdeles. Så avinstallerte jeg 3RT, og da funket alt fint. Deretter prøvde jeg med ATITool. Og prøvde å finne maks core clock, da kom den testsaken opp og jeg fikk MYE artifacts og den satte bare ned og ned coreclocken. Jeg ga opp da den kom på 400MHz. Så avinstallerte jeg dette også. Alle spill funker nå fint med standard clock og temperaturene er som nevnt tideligere. Om jeg tar på overdrive i catalyst så driveren hopper den med glede opp noen hakk på coreclock. Noen som kan si meg hva som er galt?

Systemet mitt er helt nyinstallert. Med SP2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var rart... Høres ikke ut som det er dårlig kontakt mellom AC og brikken heller...

Det kan rett og slett hende at XT PE brikken din ikke klarer mer enn standard klokkefrekvens altså...

Hvor mange Watt er PSU'en din på?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde opp 10 så 5. Men poenget er jo at ATITools ga meg artifacts selv på 400Mhz på core. Bare jeg hadde klokkeprogramma installert var alt fuck. Med overdrive for den opp på 534MHz på core. Kan det være en syk konflikt mellom driverene og klokkeutilene?

Jeg har catalyst 4.12 drivere.

Lenke til kommentar

Har nesten samme problem som du... Bare at jeg har PowerColor... Får ikke klokka kortet i det hele tatt... Når jeg klokker kortet og skal gå inn på spill, klikker hele pc'en...

Bruker atitools og har nyeste catalyst driverne... Kan fint bruke overdrive uten å få artifacts eller at pc'en klikker...

Lenke til kommentar

Kan kanskje være som en nevner over her , en dårlig psu som årsaken til problemet.

Sitter selv med en NQ4001 som bare leverer 15a på 12v og det går utover overklokkinga til både cpu og psu. Når jeg hadde G4ti så kunne jeg overklokke langt mer enn det jeg kan nå (ca 240fsb*10.5 på 1,75Vc).

Lenke til kommentar

Installerte omega driverene nå. Funka som faen det... Tror bare jeg var litt uheldig med kjølepastaen på AC4'en min. =)

Får ikke opp i mer enn 547/574...

Er det noen mulighet for å stille hastigheten på vifta på artic cooleren? Eller stiller det seg utomatisk ved behov?

Lenke til kommentar

Kan også nevne ett annet problem jeg har med kortet.. Vifta har klikka! Lager en konstant KRRRRKRKRKRRRKHRKKHRKWWKHRKHW- lyd som plager vettet utav meg...

Var nettopp inni kabinettet å sjekka... Reiv vekk alle ledninger som muligens kunne ha kommet borti vifta i tillegg til ett løst klistremerke som var på kortet... Men når jeg starter opp pc'en igjen, hva er det første jeg hører da? KRKRKKRKRKRKRKHKRHKHWKRR! Argh, jeg blir gal! Kan det være selve vifta som er løs eller? Trenger hjelp raskt! Trommehinnene mine blir torturerte!

Lenke til kommentar

Nå har jeg det på 554/587. Det går nok enda noe lenger, men dette får holde for nå... Men det er noe nytt rart som hender... Jeg får kun kjørt 3dmark05 med high quality på texture preference og mipmap detail level... Jeg for over 5700. Jeg er jo fornøyd med det... Men jeg lurer på hvor mye jeg hadde tjent på å sette de på high performance

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
prøvde i dag å klokke mitt litt

Power Color x800xt med standard kjøler :yes:

Core =547MHz

Memory =547MHz

Med 40 grader load :D

=11500 3dmark03 poeng :yes:

Da ser man jo hvor ubrukelig 3dmark 03 er. Du får jo bare en 15% mer i 03 enn jeg får med mitt overklokkede 6800LE med 12 pipes selv om ditt kort mest sannsynlig løper i ring rundt mitt og peker nese i praktisk og faktisk ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...