Gå til innhold

Nytt MSI K8N Neo s754 vil ikke boote

tafkoala

Anbefalte innlegg

Har montert et nytt MSI K8N Neo (s754) hovedkort med AMD Athlon 64 3200+ og 2 x Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB.

Når jeg skal boote maskinen, viser den først BIOS-typen, men stopper opp rett etterpå, når den oppgir prosessortypen. Typen angis riktig, men det vises ikke noen klokkefrekvens. Så står bare maskinen stille, og jeg kommer meg ikke inn på BIOS på noe tidspunkt uansett hva jeg trykker på av knapper. Ved en eneste (tilsynelatende tilfeldig, ettersom jeg ikke forandret noe rett før eller etter) anledning, gikk den videre gjennom minnetesten og listet opp enhetene koblet til IDE-portene, men frøs umiddelbart etterpå...

Så spørsmålet mitt blir da om dette kan bety at prosessoren er skadet?

Dette har jeg prøvd allerede:

1. flyttet minnebrikkene til ulike posisjoner + prøvd med bare en minnebrikke.

2. dobbeltsjekke at ledningene til power-knapp, LED og slikt står riktig

3. sjekke at IDE-kabler er riktig vei

4. sett nøye etter om HK berører kabinettet på steder det ikke burde

TAF

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har muligheten til å prøve en annen prosessor kan du ihvertfall få klarert om det er der problemet ligger, evt prøve prosessor på ett annet hk. Tenkte selv at det kunne virke som et problem med cpu-temperatur, men det skal vel ikke kunne skje. Uansett kan du sjekke at kjøleribba blir varm når du starter, og forsikre deg om at den er montert riktig.

Lenke til kommentar
Mener du med å "flashe BIOS" at jeg oppdaterer til ny BIOS-versjon? Det er vel ikke mulig å gjøre så lenge maskinen ikke starter opp? (Har allerede prøvd å re-sette BIOS'en hvis det var det du mente)

TAF

Tenkte du hadde samme problemet som meg. Rundt annenhver gang jeg bootet stoppet maskinen. Skjønner du har et annet problem da.

-stigk

Lenke til kommentar
Hva slags skjermkort har du? har du satt i conector ordentlig (om du har gt pro xt etc), hvilken strømmforsyning har du?

Skjermkortet er et MSI FX5900XT, funker fint i annen maskin og samme produsent som hovedkortet så det burde jo bety at det er kompatibelt. Strømforsyningen er Sweex PSU Gold Dual Fan 400W, mer enn nok kraft altså, og funker også fint i annen maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...