GrevRev Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg har en 60Gb harddisk som jeg har delt i 5 partisjoner. Jeg var dum nok til å bare ha 3 Gb på C:, fordi jeg skulle jo innstallere alle programmer på en annen disk. Nå er jeg likevel i den situasjonen at jeg har om lag 150 Mb ledig, som egentlig er litt lite. Jeg har en annen partisjon på hele 10 Gb ( D: ), som jeg kan klare meg uten. Men hvordan kan jeg sveise sammen C: og D: uten å miste all informasjon på E:, F: og G:? Det gjør ingenting om jeg må formatere C: og D:. Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 partition magic tar seg av sveisingsarbeidet :smile: finnes en rekke tilsvarende programmer. hint: google og sourceforge.net :smile: Lenke til kommentar
kdog Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 15:12, GrevRev skrev:Jeg har en 60Gb harddisk som jeg har delt i 5 partisjoner. Jeg var dum nok til å bare ha 3 Gb på C:, fordi jeg skulle jo innstallere alle programmer på en annen disk. Nå er jeg likevel i den situasjonen at jeg har om lag 150 Mb ledig, som egentlig er litt lite. Jeg har en annen partisjon på hele 10 Gb ( D: ), som jeg kan klare meg uten. Men hvordan kan jeg sveise sammen C: og D: uten å miste all informasjon på E:, F: og G:? Det gjør ingenting om jeg må formatere C: og D:. partition magic fikser det, ja. men om du har ntfs, tror jeg nesten du må formatere først. da kan du jo bruke fdisk også. Lenke til kommentar
GrevRev Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 Bruker FAT32 Hvordan kan jeg bruke et Windows-basert program til å smelte sammen C: og D: ? Blri jeg ikke nødt til å formatere? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 15:48, kjerts skrev:partition magic fikser det, ja. men om du har ntfs, tror jeg nesten du må formatere først. da kan du jo bruke fdisk også. Nei, PM takler merging av NTFS-partisjoner også. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 16:06, GrevRev skrev:Bruker FAT32 Hvordan kan jeg bruke et Windows-basert program til å smelte sammen C: og D: ?Blri jeg ikke nødt til å formatere? Hvis du ikke vil formatere, må du benytte Partition Magic. Hvis vil/kan formatere, så sletter du partisjonene og oppretter nye med Fdisk. Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 har du ikke partition magic kan du jo også prøve å slette/flytte ting fra c til d, begynn med å slette alle temp filer, og du kan også flytte swap fila fra c til d, får nok noen mb ledig etter det :smile: [ Denne Melding var redigert av: mohuhau på 2002-06-12 16:10 ] Lenke til kommentar
GrevRev Skrevet 12. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2002 hvor ligger swap-fila? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: hvor ligger swap-fila? Feil spørsmål :smile: - det går ikke bare å finne fila og flytte den. Du må fortelle Windows hvor den skal ligge, og det er forskjellig oppskrift avhengig av hvilken Windows du har. Men typisk under System properties - Virtual Memory. Lenke til kommentar
[RCG]Balthazar Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Så kan du jo også skru av dvalemodus og spare noen megabyte der også. Det er en fil på størrelse med RAM en din og folk flest bruker den aldr likevel. Du finner den under egenskaper for skjerm/strøm Ps!!! Hvorfor FAT32 og ikke NTFS??? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Quote: Den 2002-06-12 16:07, borre skrev:Nei, PM takler merging av NTFS-partisjoner også. hm.. mulig det aller nyeste PM støtter det, men den gamle PM jeg har testet taklet ikke NTFS 5.0 (w2k) Lenke til kommentar
[RCG]Balthazar Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Typisk meg og svare på andre ting en spørsmålet .. Pagefila finner du under egenskaper for min datamaskin og du kan sette den til den størrelsen du vil (tviler STERKT på at du trenger mer enn 300 Mb) og legge den på ønsket partisjon eller disk. Det er en fordel å legge den på en annen disk en windows, rett og slett fordi den da får en egen lesearm og vil bli raskere. Her ser du hvor mye jeg klarte å få maskina mi til å bruke med hundrevis av ting oppe samtidig : Normalt ligger denne fila på 60 - 100 Mb i størrelse og i sjeldne tillfeller som f.eks under spilling av heftige 3D spill kan den komme opp mot 200 Mb. Lenke til kommentar
GrevRev Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 Takk folkens, problemet er løst :smile: Ved å skifte plassering av SWAP-fila, og ta av hibernation, har jeg nå nesten 1Gb ledig :smile: Det holder lenge Lenke til kommentar
NuB Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Er det bare å flytte fila over på en annen partisjon? Hva med filbanereferanser? Lenke til kommentar
GrevRev Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 Man flytter ikke fila, man velger plassering i en meny =) Gå på: System Properties --> Advanced --> Performance --> Advanced --> Virtual memory og change =) Etterpå velger du partisjonen der denne SWAP-fila skal legge seg =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå