Gå til innhold

Spm ang garanti på OCZ

svalbard

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter på et par OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition Rev. 1

Problemet er at jeg ikke kan kjøre de høyere enn [email protected] uten at maskinen fryser. Det skjer uansett om jeg feks setter de til 205@3-3-3-8

Og får de under 2.80V så får jeg ofte blåskjerm.

Men nå kommer det jeg lurer på: Jeg kjøpte brikkene brukt for en stund tilbake siden og lurer på om jeg kan levere i inn til feks netshop.no (OCZ har livstids garanti) uten noen form for kvitering. (som feks du kan levere inn KOSS Headsett til hvilken som helst forhandler) Eller må jeg ha kvitering?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Send en mail til OCZ og Netshop og spør. Begge er som oftest svært raske og serviceinnstillte. Den RAM'en skal jo kjøre på 2.6V, så hvis du har problemer slik at de ikke fungerer på mindre en 2.8V så er det nok en garantisak (med mindre du har skadet ram'en med høy varme/volt, mens du har overklokket). Bruker du RAM Booster? Trodde ikke MSI Neo2 klarte mer enn 2.7V på ram?

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
Send en mail til OCZ og Netshop og spør. Begge er som oftest svært raske og serviceinnstillte. Den RAM'en skal jo kjøre på 2.6V, så hvis du  har problemer slik at de ikke fungerer på mindre en 2.8V så er det nok en garantisak (med mindre du har skadet ram'en med høy varme/volt, mens du har overklokket)

Når jeg overklokker så kan jeg ikke kjøre minnet synkront grunnet som nevnt tidliger den fryser når jeg går over 205.

Skal sende en mail til OCZ og netshop.no for se hva de sier.

Endret av svalbard
Lenke til kommentar
Send en mail til OCZ og Netshop og spør. Begge er som oftest svært raske og serviceinnstillte. Den RAM'en skal jo kjøre på 2.6V, så hvis du  har problemer slik at de ikke fungerer på mindre en 2.8V så er det nok en garantisak (med mindre du har skadet ram'en med høy varme/volt, mens du har overklokket)

Når jeg overklokker så kan jeg ikke kjøre minnet synkront grunnet som nevnt tidliger den fryser når jeg går over 205.

Skal sende en mail til OCZ og netshop.no for se hva de sier.

Det jeg tenkte på var om du hadde prøvd å kjøre minnet synkront ved å skru opp volten på RAM'en så mye at den har tatt skade av det :)

Lenke til kommentar
Om jeg ikke tar helt feil så har kvalitets-RAM fra OCZ garanti helt opp til 3,0V.

Ram'en til trådstarter har garanti opp til 2.8V. Det varierer mellom de forskjellige utgavene og typene. F.eks så har mine 3700EB garanti opp til 3.0V, men 3500EB har kun til 2.8V

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...