Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken Trådløs Router til Telenor PPPoE

Anbefalte innlegg

Noen som vil anbefale en router? Jeg hadde nettopp kjøpt en Asus wl-500g, men den var defekt :( , ville ikke koble til internett, så jeg skal søke om retur. Men da lurte jeg på om det var noen andre som hadde en router som de kunne anbefale i ca samme prisklasse. Må støtte PPPoE selvfølgelig, og må kunne sette en maskin som DMZ.

Helst fra komplett...

mvh Torjus

Endret av Helt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vil anbefale en router? Jeg hadde nettopp kjøpt en Asus wl-500g, men den var defekt :( ...

Hm... Slikt utstyr trodde jeg var bunnsolid!

På hvilken måte var den defekt?

- Lastet du ned siste firmware? Oppgraderte du routeren noen gang?

Lenke til kommentar
hvorfor setter du ikke opp modemet med pppoe!!

Uten å svare for trådstarter, så har faktisk de fleste Telenor-kundene (hvis det er der han er kunde) et rent ADSL-modem uten router. Telenor begynte først å sende ut ADSL-modem med router i ca. mars i fjor.

Lenke til kommentar

Får en ny wl500g av komplett, regner med at den vil fungere med PPPoE, men hvis ikke så har jeg jo det som trikks sa som en nødløsning... Jeg har ingen av de modemene som er på lista der, men har telenetta til modemet, og det var noe opplegg for DHCP der. Men som sagt vil jeg helst ha det via routeren.

Takk for alle svar, også får vi bare håpe at den jeg får nå funker bedre... :)

Lenke til kommentar

Jeg vil fremdeles anbefale Asus WL-500G. Jeg har den selv og bruker den sammen med Telenor ADSL.

Jeg går utifra at du har lagt inn Brukernavn og passord i ruteren, og satt den til å bruke PPPoE?

Edit: eh, leste ikke den siste posten din..

Endret av Azaz
Lenke til kommentar
hvorfor setter du ikke opp modemet med pppoe!!

Sjekk her: Konfigurere modem telenor

Da skal du kunne bruke Asus wl-500g, som faktisk er veldig bra,

uten pppoe oppkoblingen.

Dette funker også mye bedre sånn generelt!

Trikks ;)

Dette så litt interessant ut. Skal selv gå over til ADSL om et par måneder og kunne ha behov for noen tips. Modemet fra telenor fungerer altså som en router? Kopler man da sinn trådløse router til ADSL-modemet og aktiverer DHCP?

Og ellers er alt som før?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...