Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp, jeg har eksamen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske sent å begynne å spørre nå ja... Du burde ha fulgt med i undervisningen!

Nytter heller ikke å forklare deg hva det er, når det ser ut som om du ikke har grunnleggende kunnskaper til å forstå hva vi ville ha forklart deg.

Blir nok uansett til at du tar opp den eksamen på nytt - eller ikke :razz:

Lenke til kommentar

File transfer protocol. protokoll for overførsel av filer på internett.

ftp server: et program som lar en pc ta imot filer via ftp klienter (rett meg hvis dette ble dårlig formulert)

ftp-klient eks: cute ftp , ws_ftp

------

IIS - webserver

(et program som gjør at du kan vise dine hjemmesider rett fra din pc)

----

proxy server

gjør slik at alle klient maskiner i et nettverk kobler seg til proxy serveren før de kommer på internett.

en proxy server lagrer sist sette sider i minnet, og kan kontrolere hva som blir lastet ned

Lenke til kommentar

Tror inntrykket du gir er med på å gi deg dårlig med svar her..

Det virker som om du har gitt **** i faget helt til nå.. og nå skal du plutselig slippe billig unna..

Moralen er .. ikke til stede :grin:

Men.. vet desverre lite om det du spør om :smile:

Lenke til kommentar

ITavisen.no har noe de kaller nettverksskolen, der kan det hende du finner litt som kan hjelpe deg.

Ellers så er det roamingprofilen som tar seg av lagring av desktop, og generelle instillinger for brukere.

ftp= file transfer protocol (filoverføringsprotokoll)

IIS = Internet Information Services (inneholder blandt annet en råtten web server)

gidder ikke sitte her å forelese mer for deg, du får begnne å lese litt før du skal ha eksamen....

Lenke til kommentar

roaming: streife

roaming user profiles er bruekr profiler som er lagret på serveren. dette betyr at bruker kan forandre skrivebordet sitt, og ha det samme oppsettet neste gang brukeren logger seg på , samme hvilken maskin i nettverket. brukeren kan streife rundt i nettverket uten å miste innholdet på nettverket

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-12 14:55, kleppanbear skrev:

jeg har eksamen i morgen og jeg lurer på diverse ting.

hva er KIX, forskjellen på mandatory og roaming profiles? hva mener man med default profil?

hvordan lager man egne hjemmeområder?

Hva er en IIS, Proxy- og FTP server?

påloggingscript?

jeg takker for alle seriøse svar

haster

Jeg har sjelden sett noe så ufattelig sjanseløst som dette her :grin: hvis du seriøst ikke vet noe av dette kan du like godt gi opp faget og satse på noe annet.

Lenke til kommentar

Tja... han hadde eksamen for 3 dager siden (hvis han møtte opp i det hele tatt da).

La oss få høre hvordan det gikk.

Men når man i utgangspunktet ikke vet hva en ftp-server er for noe 1 dag før eksamen, da er man ille ute. Hjelper ikke med et skippertak heller da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...