Sponis Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Eg har hatt trådløst nett gjennom ein d-link ruter ein stund, men i dag fikk eg eit problem. Det kommer opp på nettverkstilkoblinger at det er kun begrenset tilkobling, når eg prøver å reparere tilkoblingen får eg beskjed om at den ikkje klarer å gi ny IP. Eg kan ikkje være på internet. Men det merkeligste av alt er at eg har einmaskin som er koblet til akkurat samme nettverket gjennom den samme ruteren, men der er alt ok. Kjører XP, kva kan være grunnen? Lenke til kommentar
Remi-A Berg Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hadde samme problem som deg nå i to dager. Løste problemet ved å resette router og slette den trådløse innstillingen på den maskinen problemene er på for så å legge inn tilkoplingen igjen. Det har vært stabilt siden. Det merkligste er at den andre maskinen på nettverket fungerte som den skulle hele tiden. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Kjører dere kryptering? Kan virke som noen har klonet MAC-adressen, slik at routeren ikke deler ut IP-adresse når dere prøver å koble dere på. Lenke til kommentar
miZtiNk Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Har du oppdatert fra XP SP1 til XP SP2 så kan jeg anbefalle og legge inn nettverks drivere på nytt ... Hjalp her hos meg og på jobben. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Korleis skal eg legge in nye drivere når eg ikkje har internet? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Hmm, du laster de ned og kopierer de over på en diskett eller CD? Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Hmm, du laster de ned og kopierer de over på en diskett eller CD? Har ikkje cd brenner eller floppy disk på denne maskinen, er det andre ting eg kan gjere enn å oppgradere driverene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå