stue Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Prisen er på godt over 1000kroner, og det har tatt noen dager nå.. Det dreier som noen greier til mobilen, og er det noen som har erfaring med dette? Er det slik at posten ( tollen) legger pakken i en skuff, og lar det ligge der i noen dager før de behandler? Så jeg må bare belage meg på å vente??? Eller skal dette gå forholdsvis raskt?? Er bestilt fra et EU-land, og har ventet over 6 dager nå... Noen kommentarer?? Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Kan du ikke spore pakken? Evt. maile avsenderen. Har ikke mye erfaring med sånt, men når jeg bestilte mobildeksel fra Danmark fikk jeg det i postkassen på 3 dager (dette ble sendt som brev). Bestilte noen klær fra USA den 8. og det kom i dag Lenke til kommentar
stue Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Er dessverre ikke noe pakkesporing. Tror pakken ble sendt på torsdag, så nesten en uke siden. Er redd for at tollerne har lagt den i en skuff, mens de drikker kaffe og leser aviser.... Lenke til kommentar
molna Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Av og til åpner tollerne pakkene og da kan det nok ta noen dager ekstra (papirarbeid + mye frem og tilbake sikkert). Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Har ventet i ukevis på pakker med verdi over 1000,- jeg. Det er liksom ikke noe man kan vente på, den dukker bare plutselig opp.. Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Når jeg kjøpte skateboard fra USA så tok det 3 dager før det var her. Burde kanskje ikke ta så lang tid nei. Er du sikker på at den er sendt da? Lenke til kommentar
stue Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 selgeren har bekreftet at pakken er sendt! Så hvorfor det tar så lang tid, skjønner jeg ikke?? Det verste er at man sitter helt hjelpesløs tilbake, uten noe peiling på hvor pakken er i systemet..... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Det avhenger om selgeren har lagt med en proforma faktura (forhåndsbetalt) der det står hva du har betalt så de enkelt kan regne ut momsen. vet ikke om det er toll på produktet men det vil komme i tillegg. Medfølger ikke fakturaen vil du få brev fra posten om å sende en kopi av faktura konto utskrift el. før de fortoller og sender pakken videre til deg.... Og posten og toll er utrolig treigt her i landet... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 selgeren har bekreftet at pakken er sendt! Så hvorfor det tar så lang tid, skjønner jeg ikke?? Uhm, det er på ingen måte uvanlig at det tar over 1 uke å sende ting fra utlandet! Kommer jo helt an på hvilken måte den er sendt, eller hvilket firma den er sendt med. Dersom tollerne tar tak i pakken kan du belage deg på opptil en uke ekstra ventetid (de sender deg gjerne en regning som tar 1-2 dager før du få, 1-2 dager før er registrert betalt, og 1-2 dager før de faktisk sender pakken til deg). Konklusjon: Det er absolutt ingen grunn til å bekymre seg når det bare har gått 1 uke. Lenke til kommentar
stue Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 ok. Jeg får bare vente på det brevet fra tollerne da.... Håper de behandler pakken pent ihvertfall!!! Takk for svar! Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg bestilte varer for ca. 2000 fra Usa før jul. Fikk brev i posten om at en ufortollet pakke hadde ankommet, og at jeg måtte sende inn et skjema som ga posten fullmakt til å ta seg av tollingen for meg. Noe sånt hadde jeg rett og slett ikke tid til å vente på, så da ringte jeg rett og slett tollvesenet på Gardermoen. Forklarte at jeg ikke hadde tid til å vente de dagene det tok for de å ta imot papirer, behandle, sende videre og generelt sett bruke lang tid på å gi meg pakka. Da sa han i telefonen "ja jeg kan godt tolle den inn for deg nå jeg " Dagen etter var pakka på posthuset her jeg bor. Moralen er, gjør du noe i egen person så ordner de det raskere for deg. Lenke til kommentar
stue Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 ja, det var en god ide.... Har du nummeret som du ringte? så kan jeg ringe og høre hva som skjer!! Lenke til kommentar
stue Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg fant et nummer, og har nu ringt og undersøkt litt. Måtte oppgi noen fødselsnummer, så skulle det være i boks håper jeg.... Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Du fikk ordna det? Jeg bare ringte det support telefonen til posten, som satte meg over til tollvesenet, som satte meg over til Gardermoen, som satte meg over til en toller som satt ved pc'n og fiksa det mens jeg snakket med han. Det tok vel drøyt 5 minutter å ordne noe som vanligvis ville tatt 4-5 arbeidsdager tror jeg. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg tok også selv å ringte posten, men om de ikke hva pakken inneholder skal de åpne den først. men uansett du kan spare mye tid på å ringe selv. posten vanlige somletider kommer i tillegg når papirarbeidet er ferdig.... Lenke til kommentar
stue Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Jeg ringte, og de sa at de ikke kunne gi meg noe telefonnummer, fordi dette ville forstyrre tollerne. Men de ga meg et faxnummer, så håper det holder... Kanskje jeg burde ringe igjen, og forhøre meg..... Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Merkelig.. Jeg ble satt rett over uten spørsmål. Forstyrre tollerne? Det er ikke hjernekiruger i arbeid heller da.. Endret 13. januar 2005 av walter_melon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå