Gå til innhold

For de som har katter

Anbefalte innlegg

Er det noen som har katter her? Ville bare vite om katter generelt er mentalt ustabile :hmm:

Katten min får anfall til tider. Vi pleier å gi den tørrfor å boks, å når den maser om boksmat på kjøkkenet å jeg ser på den å ignorerer den så springer den etter meg å biter meg i foten, syke katt! :nei:

Skulle ta bilde av den, men den er så paranoid at det er umulig, greide akuratt å ta et når jeg oppdaget den over meg

post-58-1105543439_thumb.jpg

Endret av co2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en katt som heter Ozzy. Han er redd absolutt alt. Han turde ikke gå ut av huset før han var to år gammel, og da kun på verandaen....og med en gang det kjørte en bil forbi på veien føyk han inn igjen som ei kule. Han er redd for kattunger(!), fugler, ilderen min (livredd ham faktisk, gjemmer seg i kjelleren hver gang han kommer ut av buret), alle mennesker bortsett fra meg...Han tør aldri gå over åpne rom, men sniker seg kun langs veggene og har til dags dato aldri turt å gå lengre bort fra huset enn hagen. Ca. 7 meter altså. Ozzy er en ekte låvekatt, en venn av meg fant et kull kattunger i låven og ga dem bort. Ozzy ser like syk ut som han oppfører seg; enorme øyne i et bittelite hode, overdimensjonerte ører og han sniker seg alltid så lavt at magen hans subber langs gulvet. Apropos mage så har han en skikkelig ølvom. En diger kulemage.

Men Ozzy har ikke alltid hatt det navnet. Først hette han Dolly. Men da Dolly skulle få eggstokkene sine snippet av, fant ikke dyrlegen noen eggstokker. Det han fant derimot, var et par testikler som satt fast inni bekkenet, og det var derfor vi trodde det var en hunn...vi så jo ingen baller på katta (ikke at det spiller noen rolle, Ozzy har egentlig aldri hatt baller).

Den andre katten, Tuppen, er den rake motsetningen. Hun angriper alle andre dyr hun ser (ikke Ozzy da, hun syns vel synd på ham). For et par måneder siden jagde hun nabobikkja til skogs. Hun er ærlig talt det søteste som finnes (i motsetning til Ozzys noe groteske utseende) og vet å utnytte søtheten sin. Er det noe hun vil, mjauer hun ikke...hun bare lager noen ynkelige små skvik som mest minner om ei mus som gjesper. Tuppen er helt fullstendig kritthvit, men er ikke albino, og lukter av en eller annen grunn alltid svakt av kokos. Hun er sosial og glad i å bli kost med...unntatt med meg, da klorer hun. Hun har laget en feit stripe i tatoveringen min på høyre underarm, den fikk jeg da jeg skulle prøve å klappe henne på hodet en gang. Skjønnheten og udyret i ett.

Hmm...jah

Lenke til kommentar

Den katta jeg har nå er vel den mest stabile katten jeg noen gang har hatt, hu er ett ordentlig kosemonster og maler bare du kommer borti henne :love:

Hun har aldri klort eller bitt noen, hun viser deg heller at "Nå kunne jeg bitt deg, slipp ellers så gjør jeg det", hun markerer med andre ord ;)

Bikkja mi er en annen sak, hun tror huner ett menneske men leker som en katt.

Lenke til kommentar

Katter er vanligvis litt ustabile ja.. Katten min kan gå fra "ligge i stolen og ikke orke bevege seg"-modus til "angripe alt som beveger seg"-modus på 0.7 sekunder. Den har også egenhendig ødelagt ett sofasett og en lenestol. Når vi kjøpte ny sofa, flyttet vi den gamle ned i kjelleren, og katten bruker da å gå ned i kjelleren bare for å klore på de stakkars møblene.. Ellers har den en egen stol, der den SKAL ligge. I matveien spiser den bare tørrfor, og bare tørrfor av en eller to typer..

Sær katt? neeeei :whistle:

Lenke til kommentar

Har ein katt som er veldig kosete, det er berre det at når noken kjem for å klappe han så legg han seg på rygg og blottlegger magen. Dette av takiske årsaker, for så fort noken så mykje som berører mages så sett han tennene i handleddet samtidig som han bruke fram labbane til å holde seg fast rundt handleddet og bakbeina bruker han til å klore opp heile undersida av arma med all si kraft.

Dyrelegen sa ganske så diploatisk: "Noen katter er berre ikkje like stabile i toppen som andre"

Lenke til kommentar

Er et kattedyr her i huset også, "flekken" heter hun, begynner å dra på åra nå, 7-8 år. Svære øyner iforhold til huet og en mage som er like stram som en trommehinne og rund som en vaskeball. Jeg mistenker den for å ha en eller annen form for spiseforstyrrelse. Den kan spise hele tiden, og etter på kaster den opp alt maten, går en time og en den maser om mat igjen.

En annen ting som jeg syns er rart mem den er at den har krøll på hallen, har aldri sett en katte som går rundt med svær krøll på hallen. En annen ting den gjør er å riste på alt av bein når den har spist.

Edit : Er ganske liten men jager alt av andre katter rundt omkring, gjerne doblet så store.

Endret av trra
Lenke til kommentar

katta mi er 10år nå, og har blitt skikkelig sær med åra. Før likte hun all slags tørrfor og boksmat. Så gikk hun plutselig over til kun å spise boksmat. Nå er ikke det godt nok heller, og den eneste maten hun spiser nå er de boksene som er merket delikatesse. snål katt!!

Lenke til kommentar
katta mi er 10år nå, og har blitt skikkelig sær med åra. Før likte hun all slags tørrfor og boksmat. Så gikk hun plutselig over til kun å spise boksmat. Nå er ikke det godt nok heller, og den eneste maten hun spiser nå er de boksene som er merket delikatesse. snål katt!!

At katten foretrekker boksmat når den blir gammel, kan skyldes at den får dårlige tenner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...