eselgutten Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Hei. Eg vil ha ein ny kjøleribbe til prossesoren min AMD Athlon 2400+. Fant MIST CPU-kjøler, TowerA på microplex og tenkte at den måtte eg kunne bruke uten å ha viftene på fullt for å få mindre lyd. Eg lurar på om det er nokon som har egfaring med den, og om det er noko god? Kjetil Endret 12. januar 2005 av eselgutten Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Tror den er litt tung! en kamerat kjøpte den og det fulte ikke med manual eller noe og vifte festene passer bar til "tynne" 60mm vifter. .. den knakk også trolig enter cpu eller hk fordi når vi skrudde på pcen hans måtte vi holde den oppe for at den ikke skulle skru seg av. .. sikkert bra kjøler men finnes nok bedre! :!: btw.. han hadde den med seg på LAN like etter at vi hadde installert den.. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Tyngen forsterkes ved at den er så høy. Når hovedkort er montert vertikalt og kjøleren horisontalt. Vekt og Arm osv Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Men med leds i er den jo syyykt tøff da.. Lenke til kommentar
ilex Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 har tittet litt på denne jeg og, skulle likt å se noen tester og sammenligninger med de andre mist kjølerne. *dytter i overklokking.no* <hint, hint> Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg lurer også veldig på denne. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTTOWERA Har en Silent Twin fra før, men den er langt ifra lydløs, så jeg har veldig lyst på et alternativ som ikke bruker vifter i det hele tatt. Så, i og med at ingen har direkte erfaring, kan noen si utfra magefølelsen: - Er det sannsynlig at den kan avkjøle min ikke-overklokkede Athlon XP 2000+ tilfredsstillende, i et rom som holder ca 23 grader? - Skjønner jo at det er en idiotisk konstruksjon, med den tyngden og vektstangprinsippet som ekstrabelastning på opphenget og hovedkortet. Men det må da gå fint å bare lage et slags oppheng inne i kabinettet? Binde den ytterste enden fast i den tomme harddiskbrønnen like over, sånn at vekta avlastes? Hyssing burde jo holde i massevis, eller er jeg veldig naiv nå? Lenke til kommentar
ilex Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 eller du mekker deg et nytt kabinett hvor hovedkortet ligger istedet for å stå på høykant :] Lenke til kommentar
six Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Jeg lurer også veldig på denne. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTTOWERA Har en Silent Twin fra før, men den er langt ifra lydløs, så jeg har veldig lyst på et alternativ som ikke bruker vifter i det hele tatt. Så, i og med at ingen har direkte erfaring, kan noen si utfra magefølelsen: - Er det sannsynlig at den kan avkjøle min ikke-overklokkede Athlon XP 2000+ tilfredsstillende, i et rom som holder ca 23 grader? Tenkte på det samme selv med min Athlon XP 2100+, men har egentlig slått fra meg tanken. Denne oversikten Processor Electrical Specifications viser at en slik CPU (Palomino) på maks avgir 72W og det har jeg ikke noe tro på at en slik kjøler klarer kjøle ned til en akseptabel temperatur uten vifte. Jeg har undersøkt litt og funnet noen prosjekter som viser hva som skal til for å få til en passivt kjølt PC. Først har vi Zalman sin løsning: TNN 500A Fint å kjøre gjennom installasjonsfilmen så ser man hvordan de har lagt det opp med heatpipes osv. Så har vi Fred Mah sin: Fanless Heatpipe CPU Cooling System by FMAH. Numano som har laget flere passivt kjølte PC'er: Fanless PC. Det alle disse viser er at det er nødvendig med store kjøleribber av en annen type en de som brukes på vanlige CPU kjølere, kombinert med heatpipes, for å kunne få til passiv kjøling av strømkrevende CPU'er. - Skjønner jo at det er en idiotisk konstruksjon, med den tyngden og vektstangprinsippet som ekstrabelastning på opphenget og hovedkortet. Men det må da gå fint å bare lage et slags oppheng inne i kabinettet? Binde den ytterste enden fast i den tomme harddiskbrønnen like over, sånn at vekta avlastes? Hyssing burde jo holde i massevis, eller er jeg veldig naiv nå? Så lenge du klarer å få til passe stram hyssing i riktig vinkel så må jo en slik avlastning hjelpe. Endret 13. januar 2005 av six Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Noen som har noen formeningen mot denne kjøleren idag? Trenger en kjøler til min AMD Athlon XP 3200+. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Kjøp heller en Big Typhoon (ikke vx). Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Kunne du komme med en link? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 https://prisguiden.no/product.php?productId=34356 Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Denne sier du støtter Socket A? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Ja. Har en slik stående på skrivebordet, det står at den støtter Socket A Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Hvorfor ikke inne i PCen Hehe, takk for rådet. Bestiller den så fort pengene kommer inn... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Fordi der står det en Noctua NH-U12-F med to vifter montert, den er hakket hvassere Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Den mist towerkjøleren er nok ikke den beste kjøleren som er der, men om du ikke trenger den beste kjøleren, så er den nok veldig god. Vet ikke ossen festeordninger det følger med den, men om du fester den orntelig i hovedkortet, med en H brakett, og 4 igjennomgående skruer, så trenger du ikke å uroe deg over at kjøleren skal ødelegge noe om du mister pcen i bakken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå