håvard87 Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hallo! Har nå fått eget domene og tenkte jeg skulle publisere et par filer på sida! Jeg bruker FrontPage, men har problemer med å legge ut filen(e). Noen som kan hjelpe meg? Takk... Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 link til filene da vel.. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Ja det er jo lett som en plett det. Last opp filen og lag en tekst link til filen. F.eks: http://www.dittdomene.no/filer/filnavn.exe Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Ja det er jo lett som en plett det. Last opp filen og lag en tekst link til filen. F.eks: http://www.dittdomene.no/filer/filnavn.exe OK, hvordan laster jeg opp filen? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Med FTP Skaff deg en FTP-klient, det finnes en drøss, så kobler du til ftp.dittdomene.com med brukernavn og passord. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Med FTP Skaff deg en FTP-klient, det finnes en drøss, så kobler du til ftp.dittdomene.com med brukernavn og passord. OK, har lastet ned Smart FTP, men skjønner ikke hvordan filen skal lastes opp med det programmet! Endret 12. januar 2005 av håvard87 Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hvor har du serverplass..? Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Hvor har du serverplass..? B-one.net Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Da skriver du inn innloggingsinformasjonen du har fått fra B-One.net, og laster over filene fra harddisken din. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Da skriver du inn innloggingsinformasjonen du har fått fra B-One.net, og laster over filene fra harddisken din. Ja, skjønner dette! Men lurer på hva jeg må trykke på for å få overført filene? Knapper? Menyer? Hvor i programmet? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Om det er slik som i WS_FTP, så kan du dobbeltklikke, markere og trykke transfer, eller dra dem over.. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Høyreklikk i vinduet til høyre, velg Upload -> Direct.. og velg filen du vil laste opp. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Takk for hjelpen folkens, klarte omsider å fikse dette. Men, må si jeg synes denne måten å laste opp filer på er veldig tungvindt og lite brukervennlig. Det burde absolutt vært en funksjon i FrontPage som kunne gjøre samme nytte, det hadde vært best! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Du har det i for eksempel DreamWeaver, men det koster jo en del. Det skal nevnes at FTP-programmer ikke er så avanserte etter at de er konfigurerte. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Det går selvsagt an å publisere direkte gjennom FP også. Fil > Publiser > Web-område eller Fil > Publiser Web-område Følg deretter anvisningene på skjermen, disse vil huskes for hver gang etter du har lagt inn informasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå