Stian_ Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Bare et enkelt spm. hvordan skal man bruke <h>-tags og <p>-tags? skal det være: <h4> <p>paragraf</p> <p>paragraf</p> </h4> eller skal man kutte ut <p>-taggen slik: <h4>paragraf</h4> <h4>paragraf</h4> Og hva er fordelen med den måten å bruke det på? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) <h1>Overskrift</h1> <p>Paragraf</p> EDIT: <h*>-tags skal kun brukes til overskrifter. Innhold på en side skal inn i <p>-tags. Endret 12. januar 2005 av Jibril2k Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Lettere å skjønne om man bruker ordet Avsnitt istedet for Paragraf, da dette er mer utbredt og folk skjønner hva det er. Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 takker, da vet jeg det. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 EDIT: <h*>-tags skal kun brukes til overskrifter. Innhold på en side skal inn i <p>-tags. Hm, dette aner jeg ikke, men iflg arve87, så kunne teksten legges inn i <span> og annet..? Lenke til kommentar
svamp Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 paragra´f m1 (fra gr, av para- og -graf, eg 'tilleggstegn' som markerer nytt avsnitt) enkeltlov, avsnitt el. enkeltbestemmelse i lovsamling, traktat el. annet dokument . avsnitt n1 (av III snitt, etter ty.) 1 hver av de delene som noe er inndelt i; del; stykke, punkt lese første a-et i en bok / du bør ha flere a- i stilen din / undera- / i diktat: nytt a- DVS, å bruke ordet paragraf i norsk om avsnitt blir bare dumt etter min mening. Ser bare ut som en dårlig oversettelse fra engelsk. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Det mener jeg også igrunn, at avsnitt er et mye bedre ord å bruke. Diskuterte det med en ellerannen guru for en stund siden (arve igjen tror jeg), som var uenig.. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 EDIT: <h*>-tags skal kun brukes til overskrifter. Innhold på en side skal inn i <p>-tags. Hm, dette aner jeg ikke, men iflg arve87, så kunne teksten legges inn i <span> og annet..? Jaja, så klart... Teksten må ikke inn i en <p>, men siden det var dette han spurte om her, så svarte jeg på det Tekst kan jo legges inn i <span> og <pre> også, hvis jeg ikke husker feil... Avsnitt er et bedre ord enn paragraf på norsk, enig i det... Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Jibril2k: Hvis det er et avsnitt, skal teksten inn i p. Span er et element blottet for semantikk, som for det meste brukes til å endre utseendet på deler av ei linje. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Så klart! Det jeg mener er at teksten er nødt til å være i en <p>-tag, med mindre det er - som du sier - et avsnitt. Er fullstendig klar over hvordan span fungerer.. Mulig jeg uttrykte meg litt uklart i innlegget over, håper det ble litt klarere hva jeg egentlig mente nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå