phax Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 kjøpte meg nylig en k500i, alt i alt er jeg godt fornøyd med telefonen, men noe jeg stusser over er mengden med støy på bildene. har før vært borti bilder tatt med samsung e-700 og hadde egentlig forventet meg samme kvaliteten på k500i. men opplever nå at straks det ikke er knall sol og helt optimale lysforhold blir det veldig mye støy på bildet, og dette ser spessielt ille ut på mobilskjermen. er det noen spesielle innstillinger jeg burde bruke, eller er kameraet rett og slett bare så dårlig? Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg vet ikke hva som gjør det, men kanskje komprimeringen er såpass høy at det lettere blir støy? Og støyen var ikke akkurat av det finkornede slaget. Amobil er ikke akkurat rundhåndede når de deler ut seksere, men det fikk K500i. Selve kameraet fikk 5: "Da vi testet K700i for snart et halvt år tilbake, poengterte vi at Sony Ericsson hadde fått skikkelig dreis på kamerateknikken, og K700i ga svært gode bilder. Men utviklingen stoppet tydeligvis ikke der, for mens bildene fra K700i hadde en tendens til å være litt diffuse, er bildene tatt med K500i noen av skarpeste vi noen gang har tatt med en kameratelefon. " Jeg er ikke enig i det de skriver! Jeg har faen meg hatt mobiltelefoner så hatten passer, men jeg har ikke opplevd at bilder tatt med kameraet blir kornete når man ser det i kameradisplayet. Også overført til PC ser bildene litt for ofte grautete ut. Utendørs, og med godt lys ser de ikke verst ut, men på sidene får vi litt uklarheter og fargeforandringer. Se for øvrig bilder her, vedlagt kommentarer: http://www.sprites.dk/?page=phone&phone=184 Men for all del; få telefoner gir mer for pengene enn K500i. Det er en flott telefon. Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 ja dette er bilder jeg kjenner igjen fra min k500i! blir litt provosert når jeg før jeg kjøpte telefonen leste gjennom amobil sin test og fikk presantert bilder som dette: her tenkte jeg at dette var et innedørsbilde tatt under ikke helt optimale lysforhold og syntes kameraet gjorde en god jobb. og når jeg i tillegg får servert utsagn som dette: "Sony Ericsson K500i er uten tvil den beste kameratelefonen med VGA-oppløsning til dags dato." (Sitat: Simen J. Willgohs, amobil.no 15/10-2004) er det vel ikke så rart jeg blir litt skuffet. samsung e700, som kom på markedet lenge før k500i, har i mine øyne et suverent mye bedre vga kamera. et par eksempler: dårlig lysforhold, samsung e700: dårlig lysforhold, k500i: normalt innelys, samsung e700: normalt innelys, k500i: Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Kjøpte meg nylig SE K500i også. Er enig at det kommer litt støy på bildene. Har ikke fått overført bildene fra mobil til pc, men skal skaffe meg IR-adapter snart. Men når jeg tar bildene med mobilen så ser jeg de på mobil skjermen så ser jeg at de er litt støyete. Men tar jeg mindre oppløsning på bildene så blir støyet mindre på mobil skjermen. Er litt skuffet over akkurat dette, men jeg er fornøyd allikavel. Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 ja har merket det samme, tar jeg bildestørrelsen ned på medium f.eks ser det mye bedre ut på skjermen.. men da er det jo kjedelig visst jeg får lyst og sende bildene på mail f.eks. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Kjøpte selv k500i før jul, og må slenge meg med folka her som opplever kornete/støyete bilder. Hjelper med veldig godt lys da. Men at Amobil kan gi terningkast 5 til dette kamerat synes jeg er allmighty rart. Men dette burde kunne løses med en ny firmware, eller? Ellers er det en topp telefon så langt i hvert fall. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Vurderer å kjøpe enn K500i, har jo fått mye positiv omtale Den er jo tross alt veldig billig, har Nokia noe like bra å stille opp med i denne prisklassen? Lenke til kommentar
phax Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 telefonen i seg selv er knall den, håper også på at kamera støyet kanskje kan fikses ved oppdatering av software.. Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Kamera støy i mørke kann jeg gå med på. Men det kan ha noe med instilingene på hvitbalansen å gjøre. EDIT: Grrr... Slemm Moderator Endret 12. januar 2005 av -¤Zen¤- Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Kamera støy i mørke kann jeg gå med på.Men det kan ha noe med instilingene på hvitbalansen å gjøre. EDIT: Grrr... Slemm Moderator Nei jeg tror ikke det. Jeg har selv justert hvitbalansen, men det ble ikke bedre Jeg kjøpte K500i før den ble testet på Amobil. Hadde jeg derimot kjøpt den på grunn av testen (der kameraet ble skrytt opp i skyene) hadde jeg blitt temmelig skuffet! Jeg bruker svært ofte tester som referanse ved kjøp av diverse produkter. Phax: Meget god sammenligning med billedeksempler!!! Og det du skrev om K700i sitt kamera gjør at den kanskje blir aktuell for mitt vedkommende. En ting til med K500i (kun kosmetisk): Knotten som styrer kameralinsebeskyttelsen stiller såpass langt ut at telefonen ligger på skjeve når den ligger på bordet. De beste VGA-mobilene jeg har hatt er forresten Siemens CX65 og M65. Har aldri vært så fornøyd. Se linken: http://www.sprites.dk/?page=phone&phone=169 Endret 12. januar 2005 av CellularDude Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Kan Nokia 3220 sammenlignes med K500i? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305057&view=detailed Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Kan Nokia 3220 sammenlignes med K500i? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305057&view=detailed Jeg synes ikke det, selv om de ligger nesten i samme pris. K500i har bedre skjerm(oppløsning), mer minne(12MB), IR, Mp3, veldig bra og kjapp på java spill. Synes også det er bedre kvalitet på ringetoner og slik på K500i enn N3220. Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Har opplevd noen problemer med min K500 i det siste. Joystikken funker av og til ikke i forskjellige retninger og telefonen låser seg ganske ofte må nok oppdatere FW dessverre Lenke til kommentar
t_k Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Kamera til Siemens CX65 fikk terningkast 4 mens SE K500 fikk 5. Hallo? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå