Jesper Karsrud Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hei! Jeg driver for tiden på med et aldri så lite blogsystem, men har støtt på et lite problem. På index-siden tenkte jeg på å bruke mysql_num_rows for å telle opp antall kommentarer i en entry. Som dere sikkert skjønner, så fungerer ikke dette helt bra. Får opp denne feilmeldingen på index-siden min. Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in *mapper* on line 29 Kan ikke si jeg skjønner denne feilen her helt Koden jeg har for å telle opp kommentarene er: $result2 = mysql_query("SELECT id FROM bloggerComments WHERE entry=$id"); $numRows = mysql_num_rows($result2); // linje 29 if($numRows) { echo "<a href=\"post.php?id=$id\">$numRows kommentar(er)</a>\n"; } else { echo "<a href=\"post.php?id=$id\">0 kommentarer</a>\n"; } Noen som ser noe galt her, jeg finner ingen feil Hvis noen har noen alternativer som fungerer på samme måte, så tas de imot med takk Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Skriv ut query strengen ved feil : $sqlstr = "SELECT id FROM bloggerComments WHERE entry=$id"; $result2 = mysql_query($sqlstr); $numRows = mysql_num_rows($result2) or die("FEIL !!.<br> SQL: $sqlstr<br>".mysql_Error()); // skriver ut $sqlstr og mysql_error ved feil if($numRows) { echo "<a href=\"post.php?id=$id\">$numRows kommentar(er)</a>\n"; } else { echo "<a href=\"post.php?id=$id\">0 kommentarer</a>\n"; } f.eks EDIT: Så kan du se om SQL strengen er slik du venter den skal være... Endret 12. januar 2005 av kakkle Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Takk. Det hjalp meg litt på vei i hvertfall... Fikk opp melding om at det var noe galt med SQL'en min, som jeg fikk fikset på. Da forsvant warningen, men jeg står fortsatt igjen med en syntaxfeil i SQL: SELECT id FROM bloggerComments WHERE entry='' Min SQL ser slik ut: "SELECT id FROM bloggerComments WHERE entry='$id'"; Det er da ikke noe galt der, er det vel? Kan overleve uten å ha visning av antall kommentarer, men det erjo litt kjekt å ha i en blogg da Lenke til kommentar
LoS Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Den viser jo at $id ikke er satt til noe, så der burde det vel hjelpe deg litt på vei. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Kanskje det ja Får gå gjennom alt nøye straks, har et par «chores» som må gjøres først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå