frank_jarle Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Vet ikke om dette er riktig kategori eller hva? Vel, jeg lurte paa en ting, skal snart flytte til Norge igjen. Kristiansand/Songdalen. Saa i den anledning tenkte jeg at jeg skulle faa meg internett oppkobling, gjerne ADSL. Jeg ser at Nextgentel har inkludert router i abonnementet, saa mitt spm er: Har jeg mulighet til aa bruke mitt eget utstyr? Har tenkt aa kjope ADSL modem med litt mer snadder enn det som er inludert i routeren fra Nextgentel. Eventuelt er det andre ISPer som lar deg velge din egen router/adsl modem? Sist men ikke minst: Naar jeg faar min egen oppkobling saa ser jeg at NGT tar 500,- for flytting av linje. Gjelder dette kun hvis jeg flytter og maa bytte tlf nummer, eller gjelder det ogsaa hvis jeg flytter til ny adresse men beholder gammelt nummer? Skal bo hos foreldrene min en liten stund, men syntes det er litt surt aa betale for flytting av nummer saa lenge jeg beholder det samme nummeret (flytter inni samme kommune) Frankie Singapore Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Etter det jeg har sett, så tillates det eget modem hos ISP'er som videreselger Telenor. Ellers ser det ut som at de ISP'ene som bygger ut egne sentraler, leverer modem/router inkludert i abonnementet. Kan ikke garantere at dette gjelder for alle ISP'er, men alle de større jeg har undersøkt tidligere, leverer eget/egen modem/router. Når det gjelder flytting, så må det uansett gjøres arbeid i sentralen, slik at gebyr nok påløper. Dette kan du uansett undersøke når du har valgt ISP. Endret 13. januar 2005 av sofTest Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Takker for et godt svar. Hjalp meg paa vei, foler meg litt bedre naar jeg skal flytte til Norge. Merkelig med det naar man bor i utlandet, andre "politiske" systemer osv. Takker. Frankie Singapore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå