Gå til innhold

Universal fjernkontroll ?

Anbefalte innlegg

Noen som vet om en fjernkontroll som kan brukes til PC og TV/DVD?

Har ikke lyst på enda en fjernkontroll (begynner å bli mange), så det ville vært meget kjekt om man kunne få en som funker på alt :thumbup:

Så litt på ATI Remote Wonder II, men er usikker på om den fungerer slik jeg ønsker... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å bruke en vanlig pc-fjernkontroll også bare huker du på en ekstra infrarød usb-sender?

På den måten bruker du programvare til å legge til knappefunksjoner på pc'en, så når du trykker på fjernkontrollen mottar pc'en signalet, endrer dette til korresponderende funksjon/makro og sender det ut via IR til respektive enhet?

Lenke til kommentar

Har ikke lyst å anbefale dette fordi jeg personlig liker andre løsningen bedre, men du kan jo kjøpe en Niveus PC Remote. Den funker mot andre enheter i tillegg til pc'en.

Liste over støttede enheter finnes her: http://www.niveusmedia.com/support/PCremote.htm

Jeg misliker denne fordi den ser så "billig" ut, dessuten gir den bare delvis frihet over funksjonsoppsettene (f.eks. er ikke din tv på listen over støttede enheter kan du ikke bare forprogrammere inn en ny enhet som da kan styres. Finnes den ikke på listen over støttede enheter, så vil den ikke bli støttet med mindre Niveous finner det for godt.)

Lenke til kommentar

Likte Niveus fjernkontrollen.

Er jo meget flektibel...

"Learning Remote: If your particular devices is not already supported by the built-in database, you can program the remote with any existing IR remote"

Så da trenger jo ikke TVn ligge i lista over støttede enheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...