Gå til innhold

A64 3000+ på 754 vs A64 3000+ på 939

MacManus

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting.

Hos komplett står det at 754 versjonen av a64 3000+ er på 2ghz mens på 939 er den bare på 1,8. Er da virkelig 939 versjonen svakere?

Det syns jeg er veldig merkelig i så fall siden 939 er den "forbedret" versjon av 754. Skjønner ikke helt den sammenhengen, kan noen forklare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mitt tips er at de er like raske...ingen merkbar forskjell i alle fall! ;)

Du virker ikke veldig overbevisende. På hvilket grunnlag sier du det?

Jeg personlig tror at 939 versjonen er bedre og raskere fordi det er en forbedret versjon men jeg vet ikke det sikkert.

Lenke til kommentar

I applikasjoner hvor cpu-ens klokkefrekvens har mye å si vil nok 754 versjonen være best. Doble minnekanaler alene gir sjelden eller aldri mer enn 5% ytelsesgevinst, om det gir så mye (anandtech gjorde noen tester på dette, som viste at de største gevinstene kom i spill). 1GHz HTT har og svært lite å si i 1P systemer.

Ville gått for 939, gitt at det er winchester stepping.

Se forøvrig http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2242&p=8

Lenke til kommentar
mitt tips er at de er like raske...ingen merkbar forskjell i alle fall! ;)

Du virker ikke veldig overbevisende. På hvilket grunnlag sier du det?

Jeg personlig tror at 939 versjonen er bedre og raskere fordi det er en forbedret versjon men jeg vet ikke det sikkert.

Jeg vet jeg ikke er veldig overbevisende...det er bare et tips basert på erfaring og ting jeg har lest! :)

på samme klokkefrekvens er jeg enig i at 939 er bedre og raskere...men, som du selv påpekte så har 939-versjonen av 3000+ lavere klokkefrekvens enn 754-versjonen...

b0nna: såvidt jeg vet så er alle socket 939 3000+ cpu'er winneys! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...