sycho Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hei! Har en kamerat som sier at 10/100 (vanlige tp-kabler) ikke vil fungere da du har GBlan på ditt HK ? Er dette sant? Har tenkt å kjøpe dette : EPoX 9NDA3 For da er det lite vits med GBlan.. Takk på forhånd Lenke til kommentar
Lovo Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Spørs hva du mener mad vanlige TP kabler, men tror du mener CAT-5. Disse kablene kan ikke oppnå gbit hastighet. Men dersom du har en CAT-5e vil du kunne oppnå Gbit. Har du over dette CAT-6 kan du også oppnå disse hastighetene. Håper ikke at det at du har en CAT-5 kabel skal hindre deg i å kjøpe et Gbit kort, da du kan terminere en kabel eller kjøpe en for en liten sum. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 CAT5e og høyere(dvs. cat6 osv.) støtter 1Gb. CAT5e er det jeg vil kalle vanlig tp-kabel. En den veldig gammel er det muligens ren cat5 men det burde stå skrevet på kabelen. Lenke til kommentar
sycho Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 MEN! Har en helt vanlig TP-kabel som fulgte med "routeren" til catch communications. Funker INET selvom den ikke når GB hastighet ? Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Prøv, om det ikke funker kan du stille inn hastigheten til nettverkskortet manuelt til 100 Mb. Lenke til kommentar
sycho Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Ok. så jeg kan kjøpe dette kortet uten noe problem? Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Med tanke på nettverket, ja Lenke til kommentar
sycho Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Ok! Da kjøper jeg det med en AMD Athlon 64 3000+ og Kingston HyperX 1024 CL2 Lenke til kommentar
sycho Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Er det en bra kombinasjon ? EDIT : Har Club3d Geforce 6800 LE Endret 12. januar 2005 av sycho Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Det er en fin-fin kombinasjon Enhver RJ-45/Ethernet kabel skal klare å få deg på internett, men om den når 1GB hastighet når du bruker den mellom 2 PCer i lokalnettverk er uvisst, det kommer an på om kabelen er (som nevnt ovenfor) av CAT5e type, eller høyere. Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 flaskehalsen her er vel diskene til karen, du får gigabit connection med cat5, men ca5 er bare ikke sertifisert for gigabit. cat5e/cat6 (er samme kabel, bare at produsenten har testet denne på gigabit) Har selv gigabit lan hjemme, og på de raskeste maskinene med de raskeste diskene så oppnår jeg faktisk høyere hastighet med en bra cat5 kabel enn på de med cat5e) Har to identiske pc'er, amd64, 15krpm disker, den med cat5kabelen har lengre kabel og (6meter) framfor den med 3.5m cat5e... forskjellen er 18.9Megabyte/sec i max con. tranfser mens den andre med cat5 drar 28megabyte/sec i max con. (kontinuerlig) ( i xfer til en barton 2500+ maskin med raptor disk til den skriver til (skuffende av raptor å ikke klare å ta i mot mer, i mellom de a64'ene så drar de lett 79,5megabyte/sec cont.) Det jeg ville fram til: En trenger ikke nye kabler til flere hundre gullpenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå