_ducktales_ Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg har akkuratt skrudd i mitt nye Abit NF8 hovedkort men det lyser konstant en rød liten lampe på kortet.. for også noe cmos error når jeg starter maskinen så jeg må trykke ecs for å komme videre fra oppstartsbilde.. Noen som vet hva dette kan være? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Mulig jeg er helt på jordet nå, men pleier man ikke å få den meldingen når batteriet i hovedkortet er ute/defekt? Lenke til kommentar
_Vesla_ Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Er det seriøst ingen RUtinerte folk på her som kan svare ? Lenke til kommentar
Equiox Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg hadde et Abit xxx-kort som lyste rødt når strømkabelen var koblet til. Det var en slags advarsel om å ikke tukle med komponentene mens strømmen var tilkoblet. Ang. den feilen din så vet jeg ikke hva som kan være feil. Prøv å reset BIOSen Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Du vil få cmos error hvis du ikke har confa hovedkortet ditt, standard melding på nye hovedkort. Den røde lampen er trolig tegn på at hovedkortet har strøm. Slike dioder har de fleste hovedkort hatt i mange år nå Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Bare for å sjekke unna det mest basic her, og ikke noe fornærmelse mot deg. Men du har instalert hovedkortet i kassen med disse "space" mutterne som skal stå mellom kassa og hovedkorte...ikke skrudd det rett på metalplaten?? Kan være noe tegn på kortsluttning...varsel lampe. Hvis ikke så får du bla litt i manualen din. AKIRA Lenke til kommentar
husmann Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 På mitt Abit KV8 Pro 3.rd-eye lyser en rød LED på hovedkortet hele tiden mens kortet har spenning. Lenke til kommentar
Equiox Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Du vil få cmos error hvis du ikke har confa hovedkortet ditt, standard melding på nye hovedkort.Den røde lampen er trolig tegn på at hovedkortet har strøm. Slike dioder har de fleste hovedkort hatt i mange år nå Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 På mitt Asus hk betyr det en varsel for noe, husker ikke helt i farten.. Sto om det i manualen. Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Takker.. for gode råd folkens... Jeg har brukt riktige skruer jeppz.. ingen fornærmelse i det heletatt er bra folk tar opp ting.. Men det lyser enda gutt. Så litt nærmere på det å ser at det faktisk er en rødbitteliten diode og en grønn som er helt ved siden av hverandre som lyser.. ser ikke noe om det i manualen men skal lete til jeg finner ut av dette.. Men hvis noen tilfeldigvis sku ha samme kortet å sier at det lyser for dem også er ting ok Lenke til kommentar
_ducktales_ Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 PULZ Takker!! du er temmelig flink Lenke til kommentar
bengh Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Har Abit NF-7 v2.0 og det lyser rødt når PC er av med power tilkoblet. I tillegg lyser det grønt når PC'n går. Dette er helt riktig så bare forsett med PC'n. Du må trolig inn i Bios og stille inn CPU, hardisker etc. for å bli kvitt CMOS error. Hvis du har kjøpt brukt eller demo kort må du trolig også resette bios. Kobl fra all strøm så den røde lampen slukker, skru gjerne av bryteren bak på strømforsyning også. Flytt jumperen på kontakten like ved batteriet merker cmos fra 1-2 til 2-3, vent et minutt og sett den tilbake til 1-2. Nå må du konfigurere bios på ny. Hvis alt er som det var har du flyttet feil jumper... Lykke til det står i manualen... Lenke til kommentar
pback Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 For å få vekk de cmos-errorene går du enkelt og greit bare inn i bios, trykker F10 og velger "lagre instillingene og exit" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå