Gå til innhold

Rødt Lys på hovedkortet

_ducktales_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde et Abit xxx-kort som lyste rødt når strømkabelen var koblet til. Det var en slags advarsel om å ikke tukle med komponentene mens strømmen var tilkoblet.

Ang. den feilen din så vet jeg ikke hva som kan være feil. Prøv å reset BIOSen

Lenke til kommentar

Bare for å sjekke unna det mest basic her, og ikke noe fornærmelse mot deg.

Men du har instalert hovedkortet i kassen med disse "space" mutterne som skal stå mellom kassa og hovedkorte...ikke skrudd det rett på metalplaten??

Kan være noe tegn på kortsluttning...varsel lampe.

Hvis ikke så får du bla litt i manualen din.

AKIRA

Lenke til kommentar

Takker.. for gode råd folkens...

Jeg har brukt riktige skruer jeppz.. ingen fornærmelse i det heletatt er bra folk tar opp ting..

Men det lyser enda gutt.

Så litt nærmere på det å ser at det faktisk er en rødbitteliten diode og en grønn som er helt ved siden av hverandre som lyser.. ser ikke noe om det i manualen men skal lete til jeg finner ut av dette..

Men hvis noen tilfeldigvis sku ha samme kortet å sier at det lyser for dem også er ting ok :)

Lenke til kommentar

Har Abit NF-7 v2.0 og det lyser rødt når PC er av med power tilkoblet. I tillegg lyser det grønt når PC'n går. Dette er helt riktig så bare forsett med PC'n.

Du må trolig inn i Bios og stille inn CPU, hardisker etc. for å bli kvitt CMOS error. Hvis du har kjøpt brukt eller demo kort må du trolig også resette bios. Kobl fra all strøm så den røde lampen slukker, skru gjerne av bryteren bak på strømforsyning også. Flytt jumperen på kontakten like ved batteriet merker cmos fra 1-2 til 2-3, vent et minutt og sett den tilbake til 1-2.

Nå må du konfigurere bios på ny. Hvis alt er som det var har du flyttet feil jumper...

Lykke til det står i manualen... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...