Gå til innhold

Norsk meny på Nikon D70 fra utlandet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stusser over spørsmålet ditt. Dette er vel en program-sak? Eller mener noen at det er noen fysisk teknisk hindring for at norsk meny kan legges inn hvis det først er tilgjengelig i form av pogramvare???

 

Internasjonal service for NIKON utstyr fantes jo på 70-tallet, man er vel ikke gått bort fra det? :)

 

Eller?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Garantien er viktig å vurdere når du handler et dyrere kamera som D70. Manualen følger alltid med på minst ett språk + på div. språk på cd. Så har man en printer tilgjengelig, burde ikke dette være noe problem. Kan også lastes ned fra web.

 

Likevel er prisdifferansen så liten at jeg ikke ville kjøpt selve kameraet i utlandet. Vi har meget bra priser på dette i Norge i motsettning til andre ting.

 

Objektiver er mer aktuellt å handle fra USA, da prisene har større diff.

Lenke til kommentar

Hei, slenger meg på her!

 

Kjøpte D70 med 2 sigmaobjektiver, 512mb minnekort og bag på Tenerife av kjede som Startour går god for.

 

Pris. EUR1000,- ca. NOK8300,- Hadde sammenligning fra juletilbudet til Japan Photo 13899,- da uten veske men med 1gb minnekort. Følte at dette var såpass under at jeg handlet, antar at det er europeisk garanti som gjelder da! fikk ivertfall med stemplet worlwide garanti.

 

Det er mulighet for svensk meny men jeg syntes engelsk er bedre, da mye innen foto er på engelsk.

 

Har forøvrig sendt mail til Interfoto og bestilt brukerveiledning på norsk.

Den sendes oppkrav og kr. 290,-

 

http://www.interfoto.no/support/bruksanvisninger.asp

 

Følg ellers med på forumet her, jeg lærer ivertfall mye av folket her.

Endret av perah
Lenke til kommentar
Kjøpte D70 med 2 sigmaobjektiver, 512mb minnekort og bag på Tenerife av kjede som Startour går god for.

 

Pris. EUR1000,- ca. NOK8300,- Hadde sammenligning fra juletilbudet til Japan Photo 13899,- da uten veske men med 1gb minnekort. Følte at dette var såpass under at jeg handlet, antar at det er europeisk garanti som gjelder da! fikk ivertfall med stemplet worlwide garanti.

Går utfra at prisene dine ikke er inklusive norsk moms.

 

Worldwide garanti, - betyr det at du kan levere kamerahuset til importøren i et hvilket som helst land (her Interfoto) og få feil fikset på garantien så lenge den gjelder? Hvor lenge gjelder Nikon's Worldwide, et år - eller??

 

Gir Sigma også "Worlwide garanti"?

Lenke til kommentar

Sant nok, er ikke momset inn i Norge.

Garanti

Nikon- Europeisk service garranti. 1år.

Oppgitt Norsk Serviceverksted. Interfoto AS på Høvik.

 

Sigma - Alle land utenom Tyskland og Austalia. 1år.

Oppgitt Norsk Serviceverksted. Axel Johnson International AS på Lilleaker.

 

Tror at dette skulle dekke det første året, etter erfaring med andre produkter(eks.Tørketrommel) kommer problemene i dette tidsrommet eller rett etter 5 år.

 

Det er mulig at jeg kan få meg en overaskelse men foreløpig er jeg i lykkerus med mitt første DSLR.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...