xcv Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Hei igjen Leter etter en hullskjærer slik som denne, men bare litt mindre. Den her er fra Clas Ohlson og minste diameteren er på 30mm. Jeg leter etter en med minstediameter på 25 eller mindre. Noen som veit hvor jeg får tak i det? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Da må du gå for en annen type hullsak. De som er helt runde. Clas ohlson har de og Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 hvorfor ikke bare bruke vanelig bor? Lenke til kommentar
xcv Skrevet 12. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2005 Da må du gå for en annen type hullsak. De som er helt runde. Clas ohlson har de og Ja, har prøvd de, men det blir feil dimensjoner hvorfor ikke bare bruke vanelig bor? Fordi det jeg skal er å bruke det jeg skjærer ut til en knapp. Utskjæringa skal ha en diameter på 26mm. Takker for svar Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Den tas enkelt med rotterumpa (stikksag) Lenke til kommentar
stidz Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 Den tas enkelt med rotterumpa (stikksag) 2.6 cm ??? da skal du ha lite blad Lenke til kommentar
stidz Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) ops. dobbeltpost Endret 12. januar 2005 av stidz Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 12. januar 2005 Del Skrevet 12. januar 2005 (endret) Den tas enkelt med en god kniv Bruke 30 mm hulbor og pynte litt på kantene med en pussemaskin eller lignende! (pass fingra!) Endret 12. januar 2005 av Nitrob Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Den tas enkelt med en god kniv Bruke 30 mm hulbor og pynte litt på kantene med en pussemaskin eller lignende! (pass fingra!) Hølet skal være på 26 mm. Rotterumpe fungere ned til 23mm hull. Alternativet er å bruke en mindre hullsag. og deretter bruke ei halvmånefil, til å tilpasse hullet. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Den tas enkelt med en god kniv Bruke 30 mm hulbor og pynte litt på kantene med en pussemaskin eller lignende! (pass fingra!) Hølet skal være på 26 mm. Rotterumpe fungere ned til 23mm hull. Alternativet er å bruke en mindre hullsag. og deretter bruke ei halvmånefil, til å tilpasse hullet. Hva om du heller bare bruker en dremel? ta et bor som har 25 mm så tar du g pusser til kantene med en dremel... enkelt og det blir bra resultat Lenke til kommentar
xcv Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Ja, jeg kan jo pøve meg litt frem med stikksag og/eller dremel. Skjønner at mange av der har missforstått meg litt. Jeg skal ha en rund utskjæring med diameter 26mm... Takker for svar Lenke til kommentar
Xell Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 fåes på både biltema og clasohlson og stort sett overalt hvor man får kjøpt bor. Biltema og Clas har de på intill 25mm og da er det bare og pusse litt ekstra. regner med at det er tre du skal bore i. Lenke til kommentar
xcv Skrevet 13. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2005 Det virker som om alle missforstår meg (sikkert jeg som ikke forklarer riktig) så vi kan glemme det. Har fått alternativer som jeg skal prøve på. Takker for svar Lenke til kommentar
Xell Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 (endret) ahh... nå skjønner jeg. Du skaa ikke skjære hull, men du skal ha den runde biten som blir i gjenn. Hullsager funker da også. Eneste problemet er at for å få noe i nærheten av den dimensjonen du ønsker må du gjerne kjøpe et helt sett. Slike sett koster gjerne rund 400kr. Jeg har et sett fra biltema som har en på 29mm. Husk at dimensjoenen som er oppgitt på hullsager er hullet som du lager. "proppen" som blir igjenn er litt mindere og hvor mye mindere avhenger at hvor tykkt sagbladet er. Man må selvsagt bruke hullsagen uten senterbor og da der det best å feste den til en søylebormaskin dersom man har mulighet. Endret 14. januar 2005 av Xell Lenke til kommentar
xcv Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Xell: Jupp Jeg hadde faktisk kjøpt hulbor og prøvd meg frem med det, men fikk ikke så særlig bra resultat. Derfor lute jeg på om noen visste hvor jeg fikk kjøpt en mindre versjon av den jeg viste i første post. Siden ingen kunnne hjelpe meg med det, fortsatte jeg med hullsagen min. Fikk det til bra i dag Takker for hjelpa Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Øvelse gjør mester vet du Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Bruk et stegborr til dette. Utrolig smart sak skal man lage hull til knapper, pg nipler, lys etc. Fort, enkelt og pent resultat. Lenke til kommentar
cc Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Men med den du postet bilde av i første posten, og generelt med alle hullsager, om man bruker dem "riktig", så blir det jo et stort hull i midten av den biten som skjæres ut, og det er vel ikke spesielt fint? Tror jeg ville tegnet opp sirkelen, og skjært den til med stikksag eller Dremel, som foreslått over Lenke til kommentar
xcv Skrevet 14. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2005 Den jeg hadde i første posten kan man ta ut senterbrooet i på. Det kan man med de fleste andre hullsager også. Veit ikke hvilke hullsager du har sett cc... Stegbor? Er det sånn kremmerhusforma bor som har forskjellige steg oppover? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 300 kr hos clas ohlson. Men når du først ser hvor praktisk de er så kunne du ikke vært foruten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå