Gå til innhold

Uansvarlighet og sosialisme

Anbefalte innlegg

Men det siste har så langt vi har kunne bringe på det rene i denne tråden ingen ting med sosialismen å gjøre.

Nåja, er det ingen sammenheng mellom mangel på respekt for mennesker og mangel på respekt for eiendom? Mennesket er et rasjonelt dyr; fornuften er dets overlevelsesverktøy. Mennesket må bruke fornuften til å produsere i den hensikt å overleve: det må ha frihet til å gjøre nettopp dette. Men denne friheten er ingenting verdt uten en rett til selv å disponere fruktene av arbeidet. Å frata et menneske produktet av sitt arbeid (det vil si å krenke eiendomsretten), er i essens det samme som å frata det retten til liv. Det er anti-menneske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det siste har så langt vi har kunne bringe på det rene i denne tråden ingen ting med sosialismen å gjøre.

Nåja, er det ingen sammenheng mellom mangel på respekt for mennesker og mangel på respekt for eiendom? Mennesket er et rasjonelt dyr; fornuften er dets overlevelsesverktøy. Mennesket må bruke fornuften til å produsere i den hensikt å overleve: det må ha frihet til å gjøre nettopp dette. Men denne friheten er ingenting verdt uten en rett til selv å disponere fruktene av arbeidet. Å frata et menneske produktet av sitt arbeid (det vil si å krenke eiendomsretten), er i essens det samme som å frata det retten til liv. Det er anti-menneske.

bla... bla... ukeblad...

Det er forskjell på å denge løs på kona si og å spraye ned boden til Frp eller være kulten mot objektivistforeningen din.

Lenke til kommentar
Hvor ofte har partier på venstresidens kontorer blitt utsatt for hærverk, valgboder tilhørende venstresider brent ned, valgmøter på venstresiden bli ødelagt av tomatkastende og buende drittunger osv?

Det er liten tvil om hvilken side pøbelen tilhører.

Og hvor ofte har dette skjedd med høyresidens tilsvarende?

Trodde dette bare skjedde med Frp jeg?

Edit: Og denne tråden handler ikke om politiske motivert hærverk, men om moralsk forfall blant pels' venner på venstresiden.

Denne tråden handlet ikke kun om Pels' venner, men om sosialisters moralske forfall. Og siden politisk motivert herverk har en tendens til å ramme høyresiden (FrP tilhører høyresiden), så er det åpenbart at det er flere med dårlig moral på venstresiden. I hvertfall om man skal regne herverk generelt som et resultat av dårlig moral.

Lenke til kommentar
Det er forskjell på å denge løs på kona si og å spraye ned boden til Frp eller være kulten mot objektivistforeningen din.

Jeg har ikke hevdet noe annet.

Det så ut som du insinuerte noe annet i innlegget over. Men det kan hende at jeg misforsto skvalderet oooops, host, innlegget.

Endret av iacob
Lenke til kommentar
Hvor ofte har partier på venstresidens kontorer blitt utsatt for hærverk, valgboder tilhørende venstresider brent ned, valgmøter på venstresiden bli ødelagt av tomatkastende og buende drittunger osv?

Det er liten tvil om hvilken side pøbelen tilhører.

Og hvor ofte har dette skjedd med høyresidens tilsvarende?

Trodde dette bare skjedde med Frp jeg?

Edit: Og denne tråden handler ikke om politiske motivert hærverk, men om moralsk forfall blant pels' venner på venstresiden.

Denne tråden handlet ikke kun om Pels' venner, men om sosialisters moralske forfall. Og siden politisk motivert herverk har en tendens til å ramme høyresiden (FrP tilhører høyresiden), så er det åpenbart at det er flere med dårlig moral på venstresiden. I hvertfall om man skal regne herverk generelt som et resultat av dårlig moral.

For hvis de gjør det, så vil jo alle de bedrageri- og smuglerdømte frp-politikerne vel kunne veie opp litt for venstresidens pøbler?

Lenke til kommentar

Hele denne debatten er uansvarlig.... :roll:

Virker som det er endel "stempling" og fordommer ute og går her.

Uansvarlighet kan komme av så mye. Man kan f.eks være uansvarlig fordi man er urutinert. Har ingenting med politiske eller ideologiske standpunkt.

Lenke til kommentar
Hele denne debatten er uansvarlig.... :roll:

Virker som det er endel "stempling" og fordommer ute og går her.

Uansvarlighet kan komme av så mye. Man kan f.eks være uansvarlig fordi man er urutinert. Har ingenting med politiske eller ideologiske standpunkt.

Den starta med stempling og fordommer. Da er det ikke rart at den har fortsatt med det.

Lenke til kommentar
Det så ut som du insinuerte noe annet i innlegget over. Men det kan hende at jeg misforsto skvalderet oooops, host, innlegget.

Du er i morohjørnet i dag, skjønner jeg. :p

Men det jeg skrev for ovenfor, var at det er forskjell, men at det også er fellestrekk. Akkurat som stoler og krakker begge kalles møbler, til tross for at det er forskjell på dem.

(FrP tilhører høyresiden)

Ikke ifølge pels' så vidt jeg husker.

Min formulering var vel at deler av Frp befinner seg på høyresiden.

Lenke til kommentar
(FrP tilhører høyresiden)

Ikke ifølge pels' så vidt jeg husker.

Min formulering var vel at deler av Frp befinner seg på høyresiden.

Skjønner. Så de kriminelle elementene hører vel til venstresiden i partiet da kanskje? Så har du fått støtte for hypotesen din mener jeg.

Lenke til kommentar

På venstresiden finner man de uansvarlige, konemishandlerne, de uføretrygdede (:roll:), de som heller bruker pengene sine på rusgifter enn på barna. Det er her man finner utroskap og oppløste ekteskap, det er her man finner rusmisbruk, det er her man finner uansvarlighet. Det er også her barna i familien henfaller til rusmisbruk, dekadent festing og dårlige skoleresultater.

Det er nok mye i det du sier. Kosthold, røyking, fysisk aktivitet og levealder henger i stor grad sammen med inntekt. Og inntekt henger sammen med hva man stemmer.

Lenke til kommentar

På venstresiden finner man de uansvarlige, konemishandlerne, de uføretrygdede (:roll:), de som heller bruker pengene sine på rusgifter enn på barna. Det er her man finner utroskap og oppløste ekteskap, det er her man finner rusmisbruk, det er her man finner uansvarlighet. Det er også her barna i familien henfaller til rusmisbruk, dekadent festing og dårlige skoleresultater.

Det er nok mye i det du sier. Kosthold, røyking, fysisk aktivitet og levealder henger i stor grad sammen med inntekt. Og inntekt henger sammen med hva man stemmer.

Kan du finne statistikk som støtter dette? Altså forholdet mellom inntekt og partivalg?

Lenke til kommentar

Kan du finne statistikk som støtter dette? Altså forholdet mellom inntekt og partivalg?

Tja, du kan jo begynne å grave frem info om gjennomsnittsinntekt og andelen som stemte på hvilke partier f.eks i de forskjellige bydelene i Oslo. Ikke overraskende er Høyre mest populære i Ullern og Vinderen. Du trenger vel ikke være Einstein for å fatte at de 301 000 uføretrygdede vi har neppe stemmer DLF heller.

Lenke til kommentar

Tja, du kan jo begynne å grave frem info om gjennomsnittsinntekt og andelen som stemte på hvilke partier f.eks i de forskjellige bydelene i Oslo. Ikke overraskende er Høyre mest populære i Ullern og Vinderen. Du trenger vel ikke være Einstein for å fatte at de 301 000 uføretrygdede vi har neppe stemmer DLF heller.

Det stemmer nok i noen grad med høyre. Men utover dette vil du nok en svakere samvariasjon.

Denne sosiologen har funnet at det faktisk er troen på fremtidig rikdom som i første rekke avgjør partivalget om du stemmer Høyre.

Lenke til kommentar

Nei, men du skal nok se at mange av dem stemmer Frp:D

Lenke til kommentar
Så de kriminelle elementene hører vel til venstresiden i partiet da kanskje?

Kanskje det. Men Frp, eller spesielt FpU, har også endel libertarianere som medlemmer, og de er ikke noe bedre enn sosialister. Libertarianere har ofte problemer med å skille mellom politikk og moral, på samme måte som sosialdemokrater. Forskjellen er kun at mens sosialdemokratene forsøker å utvide politikkens domene, forsøker libertarianerne å begrense moralens domene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...